... mijn oudste na de vakantie naar school gaat!

En ik het verschrikkelijk spannend vindt en ook wel een beetje eng… ze wordt veel te snel groot… en dat is heel erg leuk… maar ook heel stom!

Ik hoop ook echt dat ze het heel erg leuk gaat vinden school…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Zeker spannend!!!
Tja afscheid nemen van de peuterfase… straks is ze echt een kleutertje! Wat worden ze opeens snel groot dan he.

Moet eerlijk zeggen dat ik met de kleuterschool niet zo heel veel moeite had met de oudste. Hij was er echt aan toe!
Maar nu moet hij naar groep 3… en daar heeft deze mama het toch wel een beetje meer moeilijk mee nu begint het echte leren ipv min of meer vrijblijvend knutselen en spelend leren. (OK, en hij heeft in groep 1 en 2 goed leren lezen en rekenen… maar dat wilde hij zelf. Hoefde nog niet)

Slik, grote stap. Spannend! Ik kan me helemaal in je invoelen hoor, ik ben blij dat het hier nog eventjes duurt (al vliegt de tijd).

Groetjes,
M

hoi ,

hier hetzelfde euvel , heb dit onder het topic van 16 augustus laatste keer CB
gezet,
is natuurlijk wat anders

Bij ons is het de jongste en laaste , bij jou de eerste als ik het goed heb.
Vind wat Bakmama verwoord heeft wel erg goed, bij de oudste is alles nieuw
vind je het niet zo erg, de jongste wil je graag klein houden, en vind je het vreselijk,. Je weet dat die tijd nooit meer weer komt.
Ook ik merk dat ik er meer moeite mee heb hoor. :Laatste keer peuterspeelzaal over een 2tal maandjes , hier mogen ze vlg mij 2 weken voor tijd paar keer wennen en geen 3 maand zoals bij jullie bakmama.

Ach het zal allemaal wel goedkomen, maar je wilt ze het liefst gewoon bij je hebben, en klein zijn he!

Succes
Gr. mama van 2 kids

hihi… ja het liefst hou je ze gewoon klein… zo’n jaar of 3,5… heerlijk… hihi…

Ik merk aan Selena dat ze er echt onwijs aan toe is… ze vindt thuis niet echt de uitdaging meer in d’r speelgoed… dan alleen ermee spelen… en dat is prima daar is speelgoed voor… maar ik merk wel echt aan d’r dat ze wil leren schrijven en leren rekenen… dus tja aan gebrek aan beter probeer je het alphabet en sommetjes van 3 + 1 etc… en dat heeft ze nu wel aaridg onder de knie… maar ja…op school leren ze de kinderen dat toch wat beter aan… dan hoe mamma zulke dingen in elkaar flanst! haha…

@bakmamma: ja ik had al de intensie om zo’n tissue box mee te nemen!

@bakmamma: Dat zijn echt super tips vooral die met letters…
Het is bij selena zo dat ze tegenstellingen al kent… noem er maar een paar en ze kent ze al… het “spelletje” groter/kleiner meer/minder… zij maakt er dan van… kijk mamma deze is klein, die is kleiner en deze is het kleinst… enzovoort…
Cijfers leest ze al tot 100… Tellen tot 20 in het engels… En nee dit zeg ik niet om op te scheppen (tuurlijk ben ik trots) maar vindt het vooral lastig echt uitdagende dingen te vinden…

dus voor ons is het moeilijk om iets te vinden wat ze nog niet kent… maar… wat je zegt met een schriftje en dan woordjes opschrijven die ze na mag gaan schrijven… die is echt goed… want idd… ik begon met blokletters… STOM STOM!! hihi… en ik kan ook wel kijken op internet naar lesjes…GOED IDEE!! Dank je

Dat is idd een leuk spelletje… ze telt niet in zang vorm… en telt werkelijk hoeveel het er zijn… 9 van 10 keer heeft ze het goed…
alleen als het een “rommetje” is zeg maar als het een groepje is ipv een rijtje wil ze er nog wel eens 1 of 2 dubbel tellen…

Hihi… maar dank je wel voor de tips! Ik kan er echt wel wat mee!

mijn zoon word 16 aug al 4 jaar.pff tijd is erg hard gegaan.

In dec krijgen we er een dochter bij,dus ben ik niet alleen thuis.

Hij is echt erg toe aan naar school gaan en 15 aug is het zover.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007