Mijn oma

gisteren plotseling is overleden.

Mijn vader kreeg gisterochtend een telefoontje dat de familie bij elkaar moest komen omdat het niet goed ging met oma. We dachten allemaal ze krabbelt er weer bovenop.
Ze bleek vermoedelijk een lichte hersenbloeding te hebben gehad. En kon bijna niet praten. Mijn vader en oom waren er het eerst. En een half uur laten mijn andere oom en mijn tante. De HAP-arts kwam even kijken wat er aan de hand was. Ze was erg grauw en kreeg naderhand toch meer kleur. Tja en die zei het kan vriezen of dooien. Dus afwachten. De arts was 10 minuten weg en toen is ze langzaam weggezakt en is ze rustig ingeslapen.

Ze had nog even wat gedronken en iedereen aangekeken en mijn vaders naam genoemd. Het is heel vredig gegaan.

Mijn zusje, moeder en ik zijn naar het bejaardentehuis gegaan. Daar hebben we de rest van de familie getroffen. En zo hebben we met zijn allen afscheid van oma genomen. Iedereen heeft haar aangeraakt. En haar kinderen (en aanhang) hebben haar netjes verzorgd en afgelegd ( zoals dat heet).

Ze ligt er mooi en vredig bij. Het fijne van alles, vind ik, dat haar kinderen erbij zijn geweest en dat ze heel rustig is heengegaan.

En ze heeft de mooie leeftijd van 94 jaar bereikt.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Gewijzigd door - Moeder Daan op 12 Feb 2006 12:54:04

Heel veel sterkte!!

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas

Robin

Kan er geen woorden voor bedenken.
Maar hoop dat ze een mooi leven heeft gehad.
gecondoleert.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Gecondoleerd, maar uit je verhaal proef ik wel een zekere berusting door de mooie manier waarop het is gegaan

groetjes Kim, mama van

en

Gecondoleerd, wat erg nieuws!
Heel veel sterkte.

Groet, Ellen
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

gecondoleert en heel veel sterkte

ingrid

Gecondoleerd!

Denk dat het een mooie leeftijd is, maar iemand verliezen, welke leeftijd ze ook had, is altijd zwaar en toch een gemis… sterkte de komende tijd!

Liefs ellen

gecondoleert!!
veel sterkte
lieve groet van Janneke en Hannah

Ook ik lees uit je verhaal dat je er vrede mee hebt zoals ze gegaan is. Dat is wel heel erg mooi, alhoewel het missen van een dierbare nooit makkelijk is. Sterkte in ieder geval.

ps, Hadden jullie dr zelf afgelegd ?

Sterkte en fijn dat iedereen er bij was en het vredig is gegaan!

Tessie

Gecondeleerd en heel veel sterkte de komende tijd.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.

Gecondoleerd
Heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

gecondoleerd en ook van deze kant veel sterkte gewenst de komende tijd

Bianca,Dylan & Kaitlyn

ook van mijn kant gecondoleerd .en meid heel veel sterkte en kracht toegewenst voor jullie allemaal .

groetjes marielle mama van
10-10-01

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Dit doet me echt goed. Heel lief en fijn van jullie allemaal.

Assie, mijn moeder en mijn tante hebben haar afgelegd en de rest (mijn ooms en tantes) heeft meegeholpen met aankleden, haren verzorgen etc. Wij kleinkinderen hebben een mooi boeket bloemen in de tussentijd gekocht voor op haar kamer. Ze ligt namelijk op haar eigen kamer opgebaard.

As. donderdag is de begrafenis en wordt ze bijgezet in het graf van opa.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

gecondoleerd en heel veel sterkte

Tries

Alsnog gecondoleerd.
Fijn dat het zo vredig en rustig is gegaan…al is het inderdaad nooit leuk om een dierbare te moeten missen.

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Hoi Diana,
ik las het berichtje vandaag pas en wou je alsnog condoleren.
mijn excuses voor mijn late reactie.
hoe gaat het nu met jullie ? Is het goed gegaan allemaal donderdag ?

Hallo allemaal,

Donderdag is alles goed gegaan. De kinderen hebben oma netjes in de kist gelegd en met zijn allen de kist dichtgemaakt. Wij als kleinkinderen zijn ook naar het bejaardenhuis gegaan en zijn toen in colonne naar de boskapel op Hornerheide gereden (Mijn oma heeft op Hornerheide jaren gewoond en mijn opa was daar electricien). Daar hebben we met zijn allen gewacht en de schoondochters en de kleinkinderen zijn eerst naar binnen gegaan en toen kwamen de kinderen met de kist binnen. Dit was een mooi gebaar.
De mis was ook erg mooi en zeer persoonlijk. De meeste mensen die de mis hebben bijgewoond vonden dit ook zo.
Mijn vader, mijn oom, mijn nicht en de schoondochters hebben allen wat voorgedragen. Mijn nicht heeft zelfs nog gezongen een Perzisch lied.

Na de mis gingen we naar de begraafplaats daar werd oma bij opa gezet. ( Dit hebben wij niet gezien). We hebben nog een keer afscheid genomen en toen we weggingen scheen het zonnetje. Terwijl toen we naar de begraafplaats reden het volop plensde.

Daan mijn zoon en achterkleinkind heeft ´s middags nog een bloemetje naar het graf gebracht. Op dat moment scheen volop de zon op het graf en grafsteen.
Heel bijzonder.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

sorry diana

ik lees het ook nu pas.
gecondoleerd en heel veel sterkte.

katinka