gisteren plotseling is overleden.
Mijn vader kreeg gisterochtend een telefoontje dat de familie bij elkaar moest komen omdat het niet goed ging met oma. We dachten allemaal ze krabbelt er weer bovenop.
Ze bleek vermoedelijk een lichte hersenbloeding te hebben gehad. En kon bijna niet praten. Mijn vader en oom waren er het eerst. En een half uur laten mijn andere oom en mijn tante. De HAP-arts kwam even kijken wat er aan de hand was. Ze was erg grauw en kreeg naderhand toch meer kleur. Tja en die zei het kan vriezen of dooien. Dus afwachten. De arts was 10 minuten weg en toen is ze langzaam weggezakt en is ze rustig ingeslapen.
Ze had nog even wat gedronken en iedereen aangekeken en mijn vaders naam genoemd. Het is heel vredig gegaan.
Mijn zusje, moeder en ik zijn naar het bejaardentehuis gegaan. Daar hebben we de rest van de familie getroffen. En zo hebben we met zijn allen afscheid van oma genomen. Iedereen heeft haar aangeraakt. En haar kinderen (en aanhang) hebben haar netjes verzorgd en afgelegd ( zoals dat heet).
Ze ligt er mooi en vredig bij. Het fijne van alles, vind ik, dat haar kinderen erbij zijn geweest en dat ze heel rustig is heengegaan.
En ze heeft de mooie leeftijd van 94 jaar bereikt.
Groetjes,
Diana moeder van Daan
Gewijzigd door - Moeder Daan op 12 Feb 2006 12:54:04