Ik was dus gisteren bij mijn moeder, op dokters advies moet ik me leren ontspannen ^^ dus lekker bank hangen en wandelen ed.
Op een gegeven moment stond ik dus tussen mijn moeder en de buurvrouw in, die zaten te kletsen over kleinkinderen. Jah, […] moet er wel een neefje of nichtje bij hebben is wel leuk voor hem. Ow maar die zie ik nog niet zitten dat binnenkort en die ook niet. (Mijn jongste zusje is 18 de andere 20 en mijn broer 23 allemaal nog in opleiding). Kijken ze mij eens aan! Ik zo nee dat kan nog wel 10 jaar duren voordat ik mijn opleiding klaar heb enzo… Krijg je als antwoord: Ahh gatsie dat moet je niet doen, tien jaar moet je kijken hoe oud je zelf dan bent en voor […] dat is helemaal niet leuk om dan nog een klein broertje of zusje te krijgen veelste veel verschil moet je niet teveel tijd tussen laten zitten hoor, vroeger zei je ook dat je 1 tot 3 jaar tussen wou hebben… blablablabla
Wat moet je daar nu mee zulke antwoorden. Vroeger was ik ook van plan om eerst een opleiding te doen leuk werk te zoeken huisje boompje beestje en dan een leuke vent, of er een onderweg tegen komen natuurlijk ^^. Dat is dus een beetje andersom gegaan ik heb nu al een super lieff en schattig knulletje maar de rest nog niet. en of ik het ooit zie zitten om voor een tweede te gaan pff he slapeloze nachten, weer overal alleen voor staan, want zelfs dan heb je een leuke man gevonden dan nog is het afwachten of ze snachts wakker worden en dan weer die onzekerheid en stress en pfff he. en daarbij als ik weer iemand tegenkom ben ik ook niet van plan om meteen een tweede te krijgen daar gaat dan ook wel eerst een paar jaar overheen eerst weten of het goed zit voordat ik ooit ga denken aan een tweede als ik het al aan durf om een tweede te nemen.
Daarbij mijn moeder zat op mijn 18de al van wanneer krijg ik nou eens een kleinkind, nu zegt ze dat ze een grapje maakte, maar ik en mijn zusjes weten wel beter. Zwijmelen over babykleertjes en ga zo maar door.
Is dit nou iets herkenbaars dat als je al je eerste hebt dat iedereen denkt dat de tweede vanzelf uit de lucht komt vallen?
Gewijzigd door - Jaantje op 12 Aug 2010 16:28:30
Gewijzigd door - Jaantje op 08 Nov 2010 19:04:15