Mijn man vandaag

voor het eerst met Luka en Jenthe alleen is?

Ik moet vandaag en morgen werken, dus is het zijn vuurdoop!

Natuurlijk moest ik gisteravond nog even een hele gebruiksaanwijzing schrijven en wat er mee moet in de luiertas. Hij heeft eindelijk het ‘schema’ van Luka door, nu moet hij die van Jenthe er nog bij leren!

Nu klinkt alsof mijn man een beetje dom is, maar hij heeft een concentratiestoornis waardoor hij wat moeilijker dingen onthoud. Hij kan zich eigenlijk maar op een ding concentreren, dus als er dan een huilend kind om hem heen hangt en hij ook nog een tas moet inpakken en een fles moet maken… Dat lukt hem iets moeilijker. Zo hij is al een keer met Luka op stap geweest toen hij 6 maanden was of zo, een hele dag en had geen luiers meegenomen…
Hij vergeet dat gewoon omdat er zoveel mee moet en nog gedaan moet worden voordat je weg bent met zo’n kleintje!
Dus of ik het nu maar even op wilde schrijven voor hem…
Ik ben benieuwd hoe vaak ik nog gebeld ga worden vandaag…

Lilypie First Birthday tickers

Kun jij dan niet beter de luiertas savonds al inpakken voor hem? Scheeld hem dan toch weer tijd en weet je zeker dat ie niet iets vergeet.

Wel fijn toch dat hij ook eens lekker alleen met de kids is?
Hoe bevalt het jou om weer te werken??
Lijkt mij best lastig in t begin…

Wens je man maar veel succes vandaag…
En ik hoop voor je dat je niet al te vaak gebeld gaat worden.

Liefs, Melanie

Spannend, voor jullie allebei

Maar wat tof dat hij zelf vraagt of je dingen wilt opschrijven, hij is tenminste niet eigenwijs. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Werk-ze in ieder geval!

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

nou dat is wel een spannende dag …
en ik kan me dat best voorstellen dat als er 1 kindje aan het huilen is, een luiertas inpakken een opgave is, stond gisteren in de krant een onderzoek wat mensen het snelste uit hun concentratie haalde, en dat waren huilende kindjes… hahahhaa!

zelf had ik ook altijd een schema op mijn keukenkassie hangen want ik ben zo’n zeef, vooral toen pippy zo jong was als jou jongste… maar goed met mannen moet je je daar niet te druk over maken, ze doen niet alles op onze manier, maar ik vind of heb hier bemerkt, dat mannen best oplossingsgericht kunnen denken…

Pippy is geboren 17.07.2009

@Melanie: hij wil wel graag zelf de luiertas inpakken, dan heeft hij voor de volgende keer een idee heeft van wat er allemaal in moet. Zo ‘oefent’ hij met onthouden van dat soort dingen, en mijn lijstje is dan een geheugensteuntje of een checklist.

Maar het is super gegaan! Jenthe dronk netjes al haar flesjes leeg, sliep tussendoor en was verder super vrolijk. Ze lach te lachen in de box dat ik thuis kwam, heerlijk! Luka lag naast haar…
Luka heeft papa geholpen met de keuken schoonmaken en het verdere huishouden.
Kortom, papa heeft het super gedaan!

Maar ik had ook niet anders verwacht hoor, hij heeft zelfs niet gebeld vandaag!

Hoi mar mama

fijn dat alles goed gegaan is>
gr. mama van 2 kids

Fijn dat het zo goed gegaan is, voor alle partijen

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

herkenbaar dat concentratie probleem, ik heb het ook namelijk en ik weet daardoor hoe frustrerend het kan zijn. maar omdat ik het inmiddels vaak genoeg gedaan heb, alleen met rico geweest haha… ja dan lukt het nu natuurlijk wel. mara ik moet er niet teveel omheen gaan doen zeg maar…

maarre wat goed dat ie ook nie gebeld heeft! super hoor! ja deze papa hier zou dat sowieso niet doen alleen al voor zn eigen trots. haha als ie het nie weet dan doet ie wel wat anders en lost het zelf op zijn manier wel weer op. ik ben daarentegen wel een beller als ik iets niet weet. maarja dat gaat dan niet om rico want dan weet ik alles wel zo’n beetje

@Inge: wat je zegt, als hij veel oefent kan het wel onthouden. Het duurt alleen even en dat vraagt een hoop geduld. Maar dan is het wel super als het lukt!
En hij zu wel bellen hoor, hij wil graag dta het allemaal goed is voor de kinderen dus als hij het echt niet weet… Maar het is niet vaak voor gekomen.
Vandaag is hij met beide kinderen met de duowagen met de bus op stap geweest!
Exact Jenthe’s etenstijd ging hij een restaurant binnen om haar flesje op te warmen, geweldig! Hij wilde dat soort dingen nog weleens vergeten…