Mijn man tot half oktober weg is!

Pfff vind het een lange tijd, tot half oktober, maar we gaan ervoor! Wilde het gewoon even melden! positief blijven, want het is uiteindelijk wel goed voor ons!

Lieve schattebout, heb je er erg in dat iedereen hier mee kan lezen? Vorige week heeft ook iemand een topic gestart met de mededeling dat ze een aantal weken alleen was omdat haar man weg moest voor het werk.

Ook al woon je een eind weg, er zijn altijd mensen die trucjes kennen en je weten te traceren.

Niet belerend bedoeld, maar gewoon uit bezorgdheid!

Groetekes, Sje

hoi hoi, bedankt, ben daar niet echt bang voor we hebben guards, en niemand spreekt hier nederlands

Oké, dan ben ik gerustgesteld.

Groetekes, Sje

Jeetje wat een tijd zeg! Voor zn werk hoop ik? Dat je zegt dat het uiteindelijk goed is voor jullie?

Nou, succes zonder man!

liefs

Da’s zeker lang. Sterkte en succes!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Wat gaat ie doen als ik vragen mag??

Groetjes,

Michèle

@ michele, dat kan ik nu net niet zeggen op een open forum! Vraag het me over 2 weken nog eens, dan mag het misschien wel geheimhouding! tja!

Maare het komt wel goed hoor, ben er van overtuigd dat het allemaal goed gaat en vreemd genoeg zie ik het nu ook als een uitdaging, zo van… eens kijken of ik mezelf ga redden, hier helemaal alleen met kind en minder houdvast, sommige dingen heb ik bijvoorbeeld nog nooit gedaan. Klinkt stom maar heb de huur nog nooit betaald, of water. Ik geef altijd het geld aan mijn kerel (van dat water want dat doe ik, en hij betaald de huur) klinkt stom, maar hier gaat bijvoorbeeld niets met automatische incasso etc! Ook heb ik nu de wagen voor mezelf alleen, maar heb hier nog nooit getankt, of naar de garage geweest! hihih stom he!

Oh oke, ik zal niks vragen mee

Enne heb je zo ie zo dat nooit alleen gedaan of daar bedoel je??

Groetjes,

Michèle

Nog nooit hier, natuurlijk in NL wel, maar daar ging bijna alles via automatische incasso bij mij

Ah ja ik snap het wel hoor. Spannend hoor.

Groetjes,

Michèle

Hebben jullie daar ook geen rekeningen verder dan? waar je loon op komt te staan?

Ik liet het Chris even lezen… hij zegt woow daar moeten we naar toe, kun je alles zo cash betalen hahaha

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

@ bakmama: Ik ben ook zeer benieuwd! hahaha

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Het is wel fluitjes lang tot oktober!! Maar vaak komen op Ikkeben en ff spuien!

We hebben wel rekeningen, maar automatsche incasso niet omdat het erg fraude gevoelig schijnt te zijn! Dus hier moet je je waterrekening gewoon cash betalen en je huur met check of cash! Fijn is dat wel hoor! Haal maandelijks geld voor de rekeningen van de bank en dan betalen en klaar! ihihihih

Uhhh Malawi is relatief veilig, wij wonen ook best wel in een leuke buurt hoor, Wij wonen in Blantyre het commereciele hard van Malawi. Guard hebben we voornamelijk voor 's nachts als er iets mocht gebeuren, 1 keer is onze batterij van de auto gestolen, en 1 keer is er bij ons geprobeerd in te breken. In de 5 jaar dat we daar wonen, dus valt opzich best wel mee!

Jada kan prima buiten spelen, wij wonen in een soort miniwijkje, waar ook geen auto’s komen! Dus prima buiten spelen voor alle kids, Onze wijk heeft ook best veel kinderen, stuk of 20 wel! Dus veel vriendinnen (meeste kids zijn meisjes die hier wonen)

De taal is Engels en Chichewa, maar engels word heel veel gesproken! ook op mijn werk, en voor officiele overheidsinstelleing is Engels de voertaal. Chichewa is de lokale taal, waar ik de basis van spreek en ik het meeste van versta!

Cultuurverschillen, tja die zijn er heel erg, probeer daar een middeweg in te vinden met onze relatie, lukt aardig, maar d’r zijn wel wat verschillen hoor! Tot 1994 hebben dames hier altijd rokken gedragen, dus in sommige gebieden vinden ze broeken nog steeds vreemd voor en vrouw, om zo maar een voorbeeld te noemen!

Hoop dat ik jullie vragen voldoende heb beantwoord, zo niet dan hoor ik het graag!

PS wij wonen dus niet in de bush met een leemhutje, zoals mijn oma dacht, totdat ik haar fotos liet zien en ze zei; maar das een gewoon huis! Ja Oma niet iedereen woont in africa in een modderhut!

Ha ha ha met een tijgervelletje en een botje in je haar

Groetjes,

Michèle

hihih michele, juist ja en van die blote afrika borstjes! hihihih