Mijn mama is niet jouw mama!

Vanochtend was Eva weer eens in goede doen! NOT. We gingen Max uit bed halen en hij begon al te lachen toen hij ons zag. Hij irriteerde Eva ofzo, want ze klemde zich aan me vast en snauwde hem toe: ‘MIJN mama! Is niet JOUW mama!’ Ik zei meteen dat ik ook de mama van Max ben en dat ik ze allebei even lief vind. Ik vond het alleen wel erg gemeen gezegd!

Toen ze beneden kwam, zag ze meteen dat het kussentje van haar Tripp Trapp er niet meer op zat. Dat zit in de was. Wij willen voor Max namelijk ook zo’n stoel en hij heeft dat kussentje echt nodig met zitten, voor haar is het meer ‘ter opleuking’ van de stoel. Ze ontplofte helemaal en weigerde haar pap te eten. Het hielp niet toen ik zei dat het kussentje alleen maar in was zit, ze was gigantisch kwaad! Die gaat dus écht niet accepteren dat Max op HAAR kussentje gaat zitten en dat ZIJ met haar ‘stukke billen’ (ze vindt zichzelf heel zielig omdat haar billen rood zijn) op zo’n harde stoel moet zitten. Zelf wil ik best voor Max een kussentje bij kopen (ze zien er heel gezellig uit), maar die zijn 40,- en dat ziet papa niet zitten. We moeten Eva dus zo ver krijgen dat zij haar kussen ‘afstaat’ aan Max! Dat wordt nog wat! Iemand tips om dat een beetje soepel te laten verlopen?

Overigens negeerde ik haar volkomen en toen koos ze eieren voor haar geld en heeft ze haar pap op gegeten op de keiharde Tripp Trapp. Wat een enorme DIVA is het toch zeg! En die k-opmerking tegen Max: arm ventje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

och gerum maxje ja dat is wel best zielig (maar troost je hij snapt daar toch nog geen bal van)
Ik denk dat eef gewoon even in een dwars zit fase zit, gaat wel weer over meid!
over die stoel… kijk hier is:
http://www.made2give.nl
misschien zijn ze daar goedkoper, ik moet zeggen zo’n stoel zit ook niet erg lekker zonder kussen, ik zit ook niet op een houten stoel zonder kussentje dus ik zou gewoon kijken of je iets goedkopers kunt vinden voor haar en max dan de kussen van eef geeft,
dan zit ze in ieder geval wel beter, en als ze dan nog moeilijk doet weet je ook van: het gaat haar gewqoon om haar kussen.
en dat heeft weer te maken met samen leren delen.
snapje?

Hoi Rainbow,

Ik heb er nog maar weinig verstand van hoor 2 kindjes maar ik denk dat het belangrijk is dat je Eva bevestigt in haar positie binnen het gezin. Dat ze voelt dat ze nog net zo belangrijk is voor jullie met Max als daarvoor en misschien kun je haar een beetje betrekken bij de verzorging van Max zodat zij hem wat minder als bedreiging ziet? Ik weet dat mijn zus dat deed en dat het daar super ging. Maar misschien doe je dit allemaal al hoor. Het blijft lastig he? Als ukkie komt dan is moppie nog geen 2 dus ik verwacht ook de nodige jaloezie.
O ja en misschien kun je Eva stimuleren dat ze al zo’n grote meid is, dus dat je het afnemen van het kussentje als iets heel positiefs brengt, dat zij net als jullie nu op een gewone stoel mag en dat Max, die nog een baby is op het kussentje moet…
groetjes,
Wendy

Ik heb er nog geen twee, maar eva haar kussentje af laten staan ben ik het persoonlijk niet mee eens. Er is best veel gebeurd in een korte tijd, moet jullie ineens delen, en dan ook nog haar kussentje weg. Ik snap pappa wel, maar pappa moet eef ook snappen dat juist zoiets kleins als het afstaan van een kussentje iets heel groots is voor eef.

Groetjes,

Michèle

Ik heb er 2. 2 dochters. 1 van 3,5 en 1 van 5 maanden nu. Ik merkte aan de oudste dat het delen van mamma en pappa soms best lastig is. Omdat zij altijd degene is geweest met alle aandacht. En dat moet ze nu delen… vaak is het echt een schat ook naar haar zusje… maar… zodra ik met Fabiënne (de jonste) op schoot zit te knuffen… tja dan wil Selena ook aandacht… maar dan precies op dat moment… en dat uit zich ik lelijke dingen zeggen, gooien kont in de kribbe! ja… ik vind het best sneu voor Fab want zij snapt er niets van en wil ook graag aandacht… Ik negeer het gedrag, maar vertel haar wel dat ze nu een grote zus heeft en zussen hebben dezelfde mamma… Net als…pappa die heeft een broer en die hebben dezelfde mamma dat is oma! en dat snapt ze wel.

Ja, dat kussentje wegdoen vind ik zelf dus ook niet nodig. Dan kopen we er toch eentje bij? We hebben al twee Tripp Trapps, dus wat is zo’n kussentje dan nog? Maar papa is zuiniger dan ik!

En ja, we doen nog steeds heel erg veel met Eva. Ik geloof niet dat ze het gevoel heeft dat ze de aandacht moet delen, want wij besteden echt heel veel aandacht aan de kindjes, ook aan haar. Dus het is meer jaloezie, al zie ik daar dus geen reden voor. Of het is de leeftijd, van ‘wat van mij is, is van mij’ en daar hoort het kussentje bij en mama ook. Max kijkt haar dan met zijn grote ogen aan en dan vind ik het soms zielig voor hem. Terwijl Eva ook heel lief kan zijn inderdaad, dan geeft ze hem een knuffel en gisteren poetste ze heel zachtjes zijn mondjes af na de fruithap. Het is gewoon een moeilijke leeftijd zo! Pff. Ze zijn zo niet te peilen!

Ik steggel even verder met papa over dat kussentje! Haha.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik zou pappa uitleggen dat voor Eef dit belangrijk is. Tuurlijk het is wel weer geld, maar wat je zegt ze zit in een moeilijk leeftijd, maar als dat kind dat kussentje zo belangrijk vind. Kan ze hem ook nooit verwijten als ze 16 is dat hij haar jeugd verpest heeft

Groetjes,

Michèle

ik zou haar zelf een nieuw (goedkoop ) kussentje laten uitzoeken en dat max dan de (oude) mag hebben , onder het mom de nieuwe kussen is voor grote kinderen en de oude kussen is voor kleine kindjes zoals max.
delen is natuurlijk ook wel erg moeilijk op die leeftijd of het nou kwa aandacht of kwa spullen is, het hoort er gewoon bij

before you judge me, try hard to love me

@Bakmama; ja sorry dat ik het zeg maar zit jij graag op een houten plank zonder kussen? ik niet in ieder geval

Seth zit ook gewoon zo op z’n triptrap zonder kussentje, dus ik vind niet dat dat een reden hoeft te zijn om een nieuwe te kopen.

Verder weet ik even niet zo goed wat ik zou doen.
Ik bedoel, ze moet waarschijnlijk al veel delen met Max, wat natuurlijk ook normaal is, maar je moet het ook niet doen om Eva maar haar zin te laten krijgen.

Dus, uhm… doe waar jij je het beste bij voelt
Zo, daar heb je vast niets aan, haha

Liefs, Anne