Mijn kleine vent wil alleen nog potjesvoeding eten

stan is nu ruim 8 maand en wil het liefst zijn warme hap uit een potje
eten.alles wat ik zelf maak spuugt hij zo weer uit.heb al geprobeerd om
alles apart te geven ,alles te mengen maar niets helpt.heeft iemand tips
hoe ik dit het best kan aanpakken.
groetjes marieke

Gewijzigd door - mama van stan op 13 Jul 2010 21:36:50

</pre id=code>

Gewijzigd door - mama van stan op 13 Jul 2010 21:37:47

Ze zeggen, maar ik weet niet of het zo is want mijn zoon is nog niet zo oud, dat de voeding uit potjes minder smaak heeft. Misschien moet hij wennen aan de “echte smaken” van het avondeten?

Hopelijk gaat hij gauw met jullie mee eten.

heb je ook geprobeerd om door een potje een beetje vers eten te doen en langzaam steeds iets meer? Dan kun je het beste een beetje vlakke groenten proberen, zoals courgette. Volgens mij is de structuur van potjes ook dikker dan vers. Misschien ligt het daaraan?

Succes iig!

22-12-2009 colin geboren

wat wij met damian gedaan hebben is de potjes in een schaltje geven. we hebben toen af en toe afgewisseld met vers eten en die in hetzelfde schaaltje gegeven en nu wil hij bijna alleen nog maar vers eten. potjes gaan er gelukkig ook nog wel in en daar zijn we wel blij mee omdat we over 6 weken gaan kamperen in italie dus dan gaan er gewoon wat potjes mee voor de zekerheid.

Heel herkenbaar. Onze meid wilde ook alleen maar potjes hebben. Om het voor mezelf niet een frustratie te laten worden heb ik haar tot 10 maand alleen maar potjes gegeven. Daarna heb ik weer geprobeerd om haar met de tafel mee te laten eten. En toen was het klaas. Nu eet ze alles. Met hele hoge uitzondering krijgt ze nu nog eens een potje.

Lilypie Second Birthday tickers

dank voor de tips.ga eens proberen om verse groenten door het potje te mengen en om zijn eten uit een schaaltje te geven.wie weet helpt het.inderdaad zo frustrerend om je eigen gemaakte prakkie weg te gooien en dan toch maar weer een potje te pakken.
en misschien heeft het ook wel tijd nodig en moet hij gewoon wennen.hij moet ook zo wennen aan die stukjes in zijn eten,eigenlijk best vreemd want een boterham eet hij zo op.
groetjes

[img]http://b1.lilypie.com/ceb0p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Luka wilde de eerste 3 weken ook niets weten van verse aardappelen en groenten, maar we hebben gewoon volgehouden en ‘gewonnen’!
Hij wil nu juist geen potjes hebben, we hebben een hele vriezer la vol met ingevroren verse groenten voor als we een keer weggaan.

Het idee om verse groente door een potje te mengen lijkt me een goeie, dat zou ik zeker proberen!

Succes!