Ohhh… ze is 2 jaar, en dat zal ze laten merken ook!!!
Nou hebben we met de oudste echt wel de vuurdoop gehad qua peuterpuberteit (icm met zijn hier wel bekende problematiek dan he… dus net ff een tikje heftiger dan normaal) dus had gedacht dat het nu alleen maar mee kon vallen!
Nou … niet dus!
Als ze net uit bed komt is het een heerlijk lief meisje dat goed kan spelen… maar zodra ze een beetje moe wordt (en dat is hier dus al na 1,5 uur ) gaat de draak los!
Haalt alles overhoop wat ze overhoop kan halen, en zeurt continu om eten, drinken en snoep of koek. Zodra ik haar dan eten voorzet eet ze het niet, of maar voor de helft op.
Naja… een hoop dingen die ik gewoon kan negeren… Uit de situatie halen (even in de kinderstoel gaan tekenen ofzo, zodat ze niks overhoop kan halen) werkt ook prima.
Maar de laatste tijd is ze aan het pikken!
Als ik even niet oplet pikt ze zo koekjes of snoepjes uit de la en gaat die dan heel stiekem in een hoekje achter de bank opeten!! Ze weet dus heel goed dat t niet mag, anders zou ze het natuurlijk niet zo stiekem doen.
Ik geef haar dan straf door haar op de trap of in de hoek te zetten, en het lekkers natuurlijk af te pakken.
Dan gaat ze op de trap gewoon vrolijk een liedje zingen, ze geeft er niks om! En als ik achteraf vraag waarom mama nou zo boos was dat ze op de trap moest weet ze precies te vertellen: “Noepje pakken, mama boos!” en zegt zelfs Sojjie…
Vraagt dan weer of ze nu een snoepje mag (en dat kan ze heel keurig: “Nenne nu noepje, abieft?”). Die krijgt ze dan niet van mij. Leg haar nog een keer uit dat ze gepikt heeft, en daarom geen snoepje meer krijgt. Nah… en als ze dan de kans krijgt pikt ze gewoon weer! Ze geeft er dus gewoon NIKS om dat ik boos wordt en dat ze straf krijgt…
En ik vertik het om een slot op dat laatje te zetten. Ze leert het maar gewoon! Maar bah hier wordt ik echt niet goed van!
Ze krijgt overigens helemaal geen snoepjes hoor, want daar stikt ze in! Hooguit af en toe van die rolletjes met een soort van gekleurde pepermuntjes die meteen smelten in je mond.
Ze heeft al verschillende keren gehad dat er een snoepje vast zat in dr keel als we het een keer toch probeerden of ze toch weer wat gepikt had.
Maar we hebben er dus wel liggen voor ons en voor de oudste. Zij krijgt rozijntjes of een biskwietje als wij wat lekkers eten.