Mijn kleine pubertje lacht om straf!

Ohhh… ze is 2 jaar, en dat zal ze laten merken ook!!!

Nou hebben we met de oudste echt wel de vuurdoop gehad qua peuterpuberteit (icm met zijn hier wel bekende problematiek dan he… dus net ff een tikje heftiger dan normaal) dus had gedacht dat het nu alleen maar mee kon vallen!

Nou … niet dus!

Als ze net uit bed komt is het een heerlijk lief meisje dat goed kan spelen… maar zodra ze een beetje moe wordt (en dat is hier dus al na 1,5 uur ) gaat de draak los!
Haalt alles overhoop wat ze overhoop kan halen, en zeurt continu om eten, drinken en snoep of koek. Zodra ik haar dan eten voorzet eet ze het niet, of maar voor de helft op.

Naja… een hoop dingen die ik gewoon kan negeren… Uit de situatie halen (even in de kinderstoel gaan tekenen ofzo, zodat ze niks overhoop kan halen) werkt ook prima.
Maar de laatste tijd is ze aan het pikken!
Als ik even niet oplet pikt ze zo koekjes of snoepjes uit de la en gaat die dan heel stiekem in een hoekje achter de bank opeten!! Ze weet dus heel goed dat t niet mag, anders zou ze het natuurlijk niet zo stiekem doen.
Ik geef haar dan straf door haar op de trap of in de hoek te zetten, en het lekkers natuurlijk af te pakken.
Dan gaat ze op de trap gewoon vrolijk een liedje zingen, ze geeft er niks om! En als ik achteraf vraag waarom mama nou zo boos was dat ze op de trap moest weet ze precies te vertellen: “Noepje pakken, mama boos!” en zegt zelfs Sojjie…
Vraagt dan weer of ze nu een snoepje mag (en dat kan ze heel keurig: “Nenne nu noepje, abieft?”). Die krijgt ze dan niet van mij. Leg haar nog een keer uit dat ze gepikt heeft, en daarom geen snoepje meer krijgt. Nah… en als ze dan de kans krijgt pikt ze gewoon weer! Ze geeft er dus gewoon NIKS om dat ik boos wordt en dat ze straf krijgt…

En ik vertik het om een slot op dat laatje te zetten. Ze leert het maar gewoon! Maar bah hier wordt ik echt niet goed van!

Ze krijgt overigens helemaal geen snoepjes hoor, want daar stikt ze in! Hooguit af en toe van die rolletjes met een soort van gekleurde pepermuntjes die meteen smelten in je mond.
Ze heeft al verschillende keren gehad dat er een snoepje vast zat in dr keel als we het een keer toch probeerden of ze toch weer wat gepikt had.
Maar we hebben er dus wel liggen voor ons en voor de oudste. Zij krijgt rozijntjes of een biskwietje als wij wat lekkers eten.

Zo herkenbaar! ook elke keer als ik een beetje boos op Rico wordt gaat hij kei overdreven staan lachen, dan wordt ik er niet vrolijker op want het lijkt hem op die mmomenten totaaaal niet te boeien wat ik zeg.
maar oh wee als ik hem daarna op zn kamer zet als ik het zat ben, dan brult hij de boel bij elkaar.
dat werkt hier dus wel!

Misschien werkt speelgoed afpakken waar ze heel graag mee speelt?. Ik heb gelukkig geen peuterpuber die pikt, maar nu hebben wij het snoepgoed ook niet op grijphoogte staan. Maar dan nog; als ze het niet mag, moet ze er vanaf blijven. Hier werkt de gang of de trap ook niet altijd, dat wisselt een beetje. Ik bekijk het dus per situatie.

Groetjes Natasja

Oh hier ook een die ik niet straffen kan. Morgan wilde van de week niet eetje dus ik zeg niet eten is geen tv kijken. Ze staat op zet de tv uit en zegt zo nu hoef ik ook niet meer te eten. Tja wat moet je dan???

Groetjes,

Michèle

@Michèle

Hier ook eentje die me gewoon uitlacht. Maar ik hou vol en tot nu toe win ik altijd nog wel Hij weet wanneer het echt menens is.

Suszje je zal iets moeten vinden wat ze wel echt erg vind,

Liefs Michelle

@Michele: haha ja het is niet grappig maar zo klinkt het wel. zo tekende rico vandaag met waskrijt op de tv scherm (aarghh!!) en ik zie het kijk hem boos aan en ik wilde iets zeggen maar hij legt het krijtje op tafel en gaat in de hoek staan met zijn handen op zijn rug en gaat smakelijk staan lachen!!! erg!!

Ja zo’n monster hebben wij hier ook, die mag meteen naar d’r kamer, om TV geeft ze niets en als ik iets van speelgoed afpak, dan neemt ze wel wat anders, ze is niet zo moeilijk! Alleen kleding, hahaha dus als ik zeg, nu mag je straks die jurk niet aan dat vind ze vreselijk!

@maliwimamajada: hehe… een echte diva

Hahha ja erg he! Vooral jurken, drama’s of schoenen! dan baalt ze joh!

Oooh herkenbaar! Joey lacht me vaak ook vierkant uit, of erger nog, hij roept dat ik een hele stoute mama ben! Dit is vooral als ik hem voor straf op de gang zet…
Ik vind het ook moeilijk hiermee om te gaan, en bedenk steeds maar waar ik hem dan mee zou kunnen pakken. Speelgoed afpakken en hoog wegzetten helpt hier wel redelijk, want dan begint 'ie sorry te roepen. Of hij zegt heel onschuldig na een waarschuwing ‘‘was maar een grapje toch!’’ Pfffff

Groetjes Anouk

Mervin heeft door dat Morgan het heel erg vind las je zsegt dat ze stout is, dus voor nu kunnen we die gebruiken, maar we moeten wel weer een back up hebben voor als die niet meer werkt.

Groetjes,

Michèle

Hahaha nou Michele dat werk hier dus niet meer, nu als ik haar straf geeft; staat ze met d’r vingertje te zwaaien dat mama stout is hahahaha! en dat ze het tegen papa gaat zeggen!

Oohh… wat een draken he! Ik kreeg voor het eerst een tong terug! Nou die heeft wel even op de gang gezeten!! Ik moest er stikem wel even om lachen… wat een brutaaltje zeg… hahaha…

En 's avonds met het eten kan de oudste nogal een draak zijn… niet willen eten… etc… en sinds kort… zetten wij haar apart aan een tafeltje en hoeft ze er niet eerder vanaf te komen tot ze “alles” op heeft… naar de tv hoeft ze niet te kijken… want dat kan ze vanaf daar toch niet zien…

Wij eten helaas aan de salon tafel omdat erbij mij thuis geen eettafel past…
Ik heb wel een eettafel maar die wordt nu gebruikt als bureau!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Iets vinden wat ze erg vind… is erg moeilijk
TV kijken doet ze eigenlijk nooit, en speelgoed… tja dan zou ik alles af moeten pakken en dat vind ik zelf nou weer niet zo’n handige oplossing als ik het een af zou pakken, dan speelt ze toch gewoon met wat anders! Net zo makkelijk…
En ik vind het ook niet goed om iets af te pakken dat er totaal niks mee te maken heeft. Beetje raar toch? Zij pikt een snoepje, en daarom mag ze niet met popje spelen??? Denk niet dat ze dat begrijpt

Als ik zeg dat ze stout is, vind ze prima. Soms zegt ze mama stout… maar meestal is het gewoon “Nenne noepje pakt, mama boos” met een big smile

Even wat anders… ik heb het idee dat ze steeds meer dingen gaat doen op dezelfde manier als de oudste op die leeftijd…
Vind het heeel moeilijk om bij haar te zien of het nou normaal peutergedrag is, of dat ze toch ook wel iets van autisme heeft meegepikt. Aan de ene kant wist ik het bij de oudste eigenlijk al heel snel vrijwel zeker dat dat niet normaal was, terwijl ik toen dus nog totaal geen ervaring had met peuters op mijn oppasmeisje met downsyndroom na dan. Maar das ook geen goed vergelijkingsmateriaal, hahaha!
En bij haar twijfel ik er nu dus wel aan. Terwijl ze dus eigenlijk heel veel dingen het zelfde doet als dr broer toen.
Misschien ook de twijfel omdat zij als baby heeel anders was, en ik er daarom eigenlijk altijd vanuit gegaan ben dat zij het niet KON hebben. Maar ergens ver weggestopt in mn achterhoofd weet ik ook wel dat elk kind, en zeker ook elke autist anders is… en dat meiden sowieso op een andere manier met dingen omgaan dan jongens, en dat dat dus allemaal helemaal niks zegt.

Zucht… heel verhaal weer weet dat jullie me er niet mee kunnen helpen… maar wilde het gewoon even kwijt De vakantie valt me zwaar…
Maar goed we houden de moed erin! 1 week is alweer voorbij, dus nog maar 5 te gaan!!!
En de oudste is vanmiddag voor het eerst alleen bij zijn PGB begeleidster we zijn samen al een keer kennis wezen maken, en nu heb ik hem er dus achtergelaten… Hij vond het allemaal wel prima. Maar ik moest wel even een traantje wegpinken onderweg terug naar huis.
Het voelt zo tegenstrijdig om de zorg uit handen te geven

Hahaha ja ik ben ook zo benieuwd wat die 2 samen allemaal gaan uitvreten!! Het MOET deze vakantie echt tot een date komen hoor! Mail je nog wel

@ Bakmamma dragen als straf??? Das hier geen straf hoor onze diva vind het eerder een straf als ze niet gedragen wordt.

Groetjes,

Michèle

@michele, ik denk dat dat van de manier waarop afhangt.

Hier draag ik haar ook als het me niet zint. En nee daar is ze écht niet blij mee
Als zij de verkeerde kant oploopt en niet naar me luistert is het idd ook handje of tillen. En dan niet gezellig tillen op de heup, maar gewoon hup onder de arm.

Ik ga echt niet blijven roepen of smeken of ze wil komen. 1x waarschuwen dan handje geven, trekt ze dan nog is het nog 1x waarschuwen en onder de arm.

En soms idd wil ze gedragen worden als ze ‘moet’ lopen. Daar trap ik niet in nou neem ik dr vrijwel nooit mee zonder buggy, dus wil ze niet meer lopen gaat ze in de buggy. En als we die niet bij hebben en ze vraagt “mama tijjen?” (ze kan de L niet zeggen ) dan zeg ik dat ze hele mooie benen heeft die zelf kunnen lopen.
En ze haalt t echt niet in dr hoofd om dan vervelend te gaan doen zodat ik haar toch draag, want ze weet dat dat dan niet op een vriendelijke manier gaat.

Wat dat betreft kan ze idd wel gestraft worden… maar 't is op het moment dus gewoon vooral thuis met dat pikken, en ook mij slaan enzo.
Maar denk dat t ook wel komt door de vakantie… broer hele dagen thuis. Dus ook voor haar weer even allemaal anders, ik ben wat gestresster en voor de oudste is het ook niks al die vrije tijd…
Tja dat voelt ze natuurlijk haarfijn aan allemaal…

oh maar morgan boeit het ook niet als je haar onder je arm meeneemt. Das echt een lui beessie soms.

Groetjes,

Michèle