Mensen die mij op straat raar aan kijken omdat ik zoveel kindjes bij me heb!
Hallo!!
Ik ben Mariska Hoogland en ben bijna 10 jaar getrouwd met Nick Hoogland. Zelf kom ik uit een gezin van 4 kinderen, en Nick uit een gezin met 5 kinderen. Het was dus ook wel vroeg duidelijk na ons huwelijk dat we een groot gezin wilden..
Na 1 jaar huwelijk was ik al zwanger, het was een voorspoedige zwangerschap, maar na een 8 maanden zwanger te zijn, overleed onze baby in mijn buik. We kregen te horen dat het een meisje was, we hebben haar de naam Melissa Aileen gegeven, we hebben haar begraven.. Het was een heel klein meisje, en we missen haar ontzettend!
Op 30 augustus '98 kregen wij onze (2e) eerste dochter.. Lindsay Nikki, ze kwam ter wereld in een 8-uur durende bevalling. Alle grootouders waren natuurlijk ook erg blij! Lindsay was een heel gemakkelijke baby dus voor ons ook geen twijfel of we wel een tweede kindje wilden nemen!
Eind augustus '99 was ik weer zwanger.. Maar niet van 1 kindje, maar van 2!!! Het was een 1-eiige tweeling maar we wilden nog niet weten of het jongetjes of meisjes waren. Op 16 mei 2000, twee weken te vroeg kwam onze meiden-tweeling ter wereld.. Tess Esmee en Melanie Rose, deze 2 heerlijke 'meisjes' meisjes kwamen via een keizersnede ter wereld. 2 is natuurlijk wel wat moeilijker dan 1, en had ook veel hulp nodig bij deze 2 druktemakertjes!! En ondertussen had ik natuurlijk ook nog Lindsay die niet voor zichzelf kon zorgen ;).. Daarom besloten we om iets langer te wachten met een mogelijk volgende baby.
Eind januari 2001 bleek ik opnieuw zwanger, iets vroeger dan we eigenlijk wilden, maar deze baby was heel erg welkom!! Ik was uitgerekend op 18 september, maar op die dag werd niet ons nieuwe kindje geboren maar overleed mijn beste vriendin aan de verwondingen van een auto-ongeluk. Haar naam was Julianne Isabella, daarom hebben Nick en ik besloten om onze dochter die uit eindelijk op 11 oktober 2002 werd geboren (1 maand te laat) Julia Isabel te noemen. Niet helemaal dezelfde naam, maar toch duidelijk van Julianne Isabella herleid!
Julia was net zoals Lindsay een erg makkelijke baby. Ze sliep erg makkelijk en huilde ook niet veel.. Maar toch... de wens voor nog een kindje bleef. In september 2003, was ik opnieuw zwanger. En op 14 juni 2004, de datum waarop ik was uitgerekend, werd Nathalie Kim geboren. Het was een voorspoedige zwangerschap . De weeen begonnen al op 13 juni, ben nog gewoon naar de winkel geweest en de plantenzaak en de volgende dag werd Nathalie dus geboren.
Na de bevalling van Nathalie kreeg ik te horen dat mijn baarmoeder niet geschikt genoeg was voor nog een kindje, mocht ik die willen.. Maar door het gemis van Melissa en we ons toch nog niet compleet voelden, durfden we er ons aan te wagen. Toch eerst nog maar naar het ziekenhuis geweest, die nu wel groen licht gaven.. Eind April 2005 was ik zwanger.. Bij de eerste echo's zag het kindje er goed uit en mijn baarmoederwand was gelukkig niet geknapt. Na 7 maanden moest ik met spoed opgenomen worden in het ziekenhuis, ik viel met mijn buik hard op een stoel. Als ik niet zo snel geholpen was, hadden mijn man en 5 meisjes geen moeder meer gehad.. Gelukkig kwam ik er weer bovenop, maar door deze operatie was een natuurlijke bevalling al niet meer mogelijk. Onze baby zat bijna bekneld door de navelstreng. Na 8 maanden, was er een groot gevaar dat de navelstreng strakker ging zitten, en daardoor zou de baby stikken. Dus werd er heel snel een keizersnede uitgevoerd. Het was een meisje, ons kleine wondertje.. We noemde haar Malin Rosalie.. Gelukkig heeft ze het overleefd en kunnen we van haar genieten..
Als ik met de dubbele kinderwagen loop, (Julia&Nathalie zittend tegenover elkaar, en Malin ernaast liggend languit) en met 3 kinderen naast me, (Lindsay, Tess & Melanie zingend) kijken veel mensen me erg verbaast aan.. Ook soms erg vuil.. Dan denk ik: 'Ik ben gelukkig met mijn meiden, en ik ben blij dat ze allemaal gezond ter wereld zijn gekomen.' Maar alsnog, mis ik Melissa best wel erg!!
Heel veel liefs van MARISKA
Mama van MELISSA*, LINDSAY, TESS, MELANIE, JULIA, NATHALIE & MALIN