Mijn kindje slaapt slecht


#1

onze nikita is nu bijna 7 maandjes oud..maar heeft veel moeite met slapen!

sinds een aantal weken slaapt ons meisje slecht,we deden haar altijd om ongeveer 18.00 uur naar bedje toe omdat ze dan echt aangaf dat ze moe werd..dat ging goed maar zodra we haar nu in haar bedje wegleggen is het 1 drama ..slapen wil ze dus echt niet..heel soms wil ze wel slapen maar dan word ze een uurtje naderhand weer wakker..en begint het dan..liefst wil ze eruit en weer meegenomen worden naar beneden maar dat kan niet..

we hebben geprobeerd haar een nachtje in de week uit logeren te doen en bij opa en oma slaapt ze wel goed mischien 1 of 2 keer dat ze haar tutje wil hebben maar meer niet..thuis moeten we er wel 30 keer uit en wil ze meestal niet gelijk meer slapen

nu weten we ook dat ze last heeft van dr tandjes want haar wangetjes zijn knalrood en voelen ook erg warm aan kan het daar ook iets mee te maken hebben!

bij wie is dit herkenbaar en heeft er tips voor mij??

alvast hee erg bedankt.....


#2

hallo ik heb precies hetzelfde probleem met mijn tweeling meiden alle 2 doen ze het.

 

mag ik vragen wat voor voedong je geeft?

misschien ligt het daaraan?

ik zit zelf ook met de handen in het haar

 

liefs jeannette


#3

hoi hoi

inmiddels zitten wij ook met onze handen in ons haar..heb gewoon complete nachtdiensten zeg maar....ben zooo moe

maar goed wij geven nutrilon 2....

gisteren heeft ze weer een nachtje bij opa en oma geslapen niks aan de hand hooguit 2x dr tutje kwijt

deze nacht was ze weer bij ons en weer raak tot 10x toe eruit

begin er een zelf een beetje moedeloos van te worden !!

 

groetjes marijke


#4

hallo!!

oh dit is zo herkenbaar! mijn zoontje is nu net 7 maandjes geweest en oh wat een drama's snachts. Hij sliep vanaf het begin al de heel nacht door. daarvoor in de plaats is hij overdag meer wakker dan andere baby's, maar dat is een prima ruil toch? naja, dit stopte dus ineens toen hij op zn buik begon te slapen en sindsdien werd het steeds meer, 2 weekjes geleden werd hij.... pff, 4 keer per nacht wakker? eerst 5 uur, toen 11 uur s avonds, toen 12 uur, 2 uur, ga zo maar door. op t einde weet je t echt niet meer. Maar wees gerust, mijn zoontje slaapt nu weer netjes de hele nacht door!!

de tips die ik heb gevonden en die bij mijn zoontje prima werkte zal ik je hier vertellen. Het is eigenlijk heel eenvoudig. Ze zeiden, laat 'm huilen, eventjes 2-3 minuutjes, misschien krijgt je kindje zichzelf in slaap, als dat niet het geval is ga je ernaartoe, speentje geven, aai over de bol, sussen, en zeggen dat hij gewoon moet slapen en dat papa en mama ook lekker gaan slapen. weer weggaan, en laten huilen. Ik heb mn zoontje elke keer 20 minuten daarna laten huilen, als hij bleef huilen weer ernaartoe en hetzelfde doen.  daar heel consequent in zijn, niet oppakken, of alleen in de kamer blijven. dat waren voor ons 3 nachten doooodmoe, maar ineens sliep hij door. en nu nog steeds. Ik had mezelf voorgesteld als deze methode niet lukt is er nog een methode die ik uit zou proberen, de olwen wilson slaap methode, op google vind je er alles over. SUCCES!!

groetjes, Annemiek


#5

een sprongetje!

maar zit jij niet op het forum zelf? is misschien makkelijker en krijg je ook sneller reactie


#6

ik ben nu ook op het forum te vinden..

probleem met onze nikita is nogsteeds niet opgelost eigenlijk alleen maar erger geworden!!

hoop zo dat er iemand is die ons kan helpen !!