Mijn kind van 4 is nog HELEMAAL niet zindelijk

HELP!

Mijn kind van (bijna) 4 is nog helemaal niet zindelijk.
De basisschool waar hij heen moet, accepteert geen kinderen die niet zindelijk zijn, behalve als het medisch is.

Hij plast en poept waar hij staat.
Echt geen enkel besef. Hij staat verbaasd naar zijn eigen natte benen te kijken als hij plast en zonder luier loopt.
Het is een manneke met astmatische klachten en veel oorontstekingen.
Kunnen kinderen daardoor achter zijn met zindelijk worden? (aandachtsverdeling/ontwikkelings"achterstand"?)

Groet
Diane

Pfoeee wat moeilijk, misschien kan je huisarts je helpen?
Als hij helemaal geen besef heeft lijkt het me moeilijk om hem daarin te trainen…

Sterkte ermee, ik hoop dat hij het deze zomer doorkrijgt!

Groetjes Nathalie
http://vrienden.clubs.nl/demi

hoi mijn zoon heeft ook ontwikkelinsachterstand en is ook nog niet zindelijk

Jee, dat lijkt me lastig zeg…
Ik zou niet weten eigenlijk of het te maken kan hebben met dat astmatische en de oorontstekingen.
Ik zou denken van niet, maar heb er gewoon te weinig verstand van eerlijk gezegd.
Is er op internet niks over te vinden?
Of idd misschien de huisarts?
Succes in ieder geval!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en…?

Astma kan leiden tot psychische problemen, logisch want moet jij maar eens een dag lang door een rietje ademen. Jij weet dat je na een dag kan stoppen en weer gewoon kan ademen maar iemand met astma niet, daar gaat het gewoon bij door.
En soms kan de gedachte ergens aan al een benauwdheidsaanval geven.
En met zindelijk worden bezig zijn (wat een zin klopt grammaticaal niet echt maar jullie snappen vast wel wat er staat), ben je dan helemaal niet.
Maar ga eens langs de huisarts, misschien kan hij/zij je doorsturen.
Er zijn tegenwoordig hele goede methodes om ‘oudere’ kinderen zindelijk te krijgen. Praat met de school, leg het ze uit, die snappen het ook wel denk ik.
Sterkte in ieder geval.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Ja, zoals Jolanda het uitlegt…dan zou ik het me inderdaad wél kunnen voorstellen.
Had het zo nog niet bekeken eigenlijk.

Hihi ik heb al een jaren lange ervaring met astma (zowel persoonlijk als op werkgebied).

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Hey
Dank voor de tips.
Nog één probleem wat wellicht een zeer grote invloed heeft op zijn zindelijkheid. Hij heeft een vader en een opa die regelmatig dingen zeggen als:“nog niet op de wc plassen? je bent toch geen baby?!” OF “als je niet goed op de wc plast, trek ik je door”… kind is dus panisch voor de wc.
Maar dan nog verklaard het niet dat hij het niet aan voelt komen.
Maar als ik hem was zou ik ook niet op de wc gaan plassen nee

Mama van Roy (1-5-2000) en Menno (3-8-2001)

Eh nee, dat zijn nou niet bepaald de opmerkingen die je moet maken tegen zo’n kleine uk die zindelijk moet worden…
Kan je het niet aan ze uitleggen dat het averechts werkt? (vrees van niet)
En kan het niet zo zijn dat je zoontje het wél gewoon voelt aankomen maar het laat lopen omdat hij dus o.a. niet durft?
Nou, heel veel succes ermee in ieder geval!

Gewijzigd door - Bieb op 26 Jun 2005 09:50:23

zal toch maar eens afspraak maken met de ha,wie weet kan hij je verder helpen

en over dat zeggen van plas jij nou nog niet,is niet echt slim om te doen,je maak een kind dan helemaal bang om iets te gaan doen,wat hij misschien toch al eng vond

iig sterkte