Hallo allemaal,
Mijn dochtertje is eigenlijk altijd ziek als we op vakantie gaan.
We zijn net weer een weekendje weg en ik heb nu voor de zoveelste keer geroepen dat ik nooit meer weg ga. Afgelopen zaterdagnacht 40 graden koorts en overgeven, zondag ook nog koorts en vanochtend (nadat ze weer in haar eigen bedje heeft geslapen is de koorts weg en is ze aan de beterende hand).
Eigenlijk gaat het nu elke keer zo. Vorig jaar september waren we naar Griekenland en heeft ze oor- en keelontsteking gehad. Dit begon na een paar dagen en we konden vervolgens nergens meer heen (behalve naar de apotheek etc.).
Ook zijn er al diverse weekendjes weg achter de rug waarbij ze ziek werd maar ook driftig en moeilijk (ze is anderhalf jaar nu).
Ze is eigenlijk al heel gevoelig en kijkt de kat eerst de boom uit bij nieuwe dingen (volgens mij beetje hoogsensitief) en kan moeilijk tegen prikkels.
Ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben.
Nu vraag ik mij af of iemand dit herkent want er gaat een beetje een lijn in zitten. Ze is sowieso veel ziek maar dat hoort bij de leeftijd.
Het is natuurlijk met name lastig voor haar (vooral omdat ze uit haar eigen omgeving is) maar wij willen natuurlijk ook wel op vakantie blijven gaan. Daarom vroeg ik mij af of er iets aan te doen is.
Mijn zoontje (nu 4,5) is wel vaak ziek geweest toen hij baby/peuter was maar eigenlijk hebben wij nooit problemen gehad tijdens de vakanties.
Ik ben benieuwd. Bedankt alvast voor een reactie.
Groetjes Rosanne