Mijn hondje Mats

Je hoort wel eens verhalen over honden, die rond etenstijd, als het baasje thuiskomt, een paar minuten voor aankomsttijd bij de deur of raam wachten zonder dat ze het baasje hebben zien of horen aankomen.

Ik heb ook zo’n hondje: MATS. Hij is deze maand al meerdere keren bij het raam gaan staan kijken en ik bleek dan een paar minuten later thuis te komen. Zowel op dagen dat ik met de auto als met de fiets (dus later) thuiskwam. En hij kon me ook niet zien aankomen.

Leuk welkom trouwens hoor, zo’n lief jochie (ik zie hem vaak al eerder staan dan hij mij ziet aankomen) op de uitkijk voor mama en dan enthousiast ‘mama’ roepen en zwaaien als ie me ziet.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

hondjes zijn leuk he?
ik heb een poes gehad die dat deed, nu een hondje die dat doet, maar gioia doet het nog niet

Schattig hè? Om op te vreten zijn ze dan

Ik ben trouwens heeeeeel lang geplaagd (nu nog steeds weleens, haha) omdat ik vroeger voor het raam ging staan als mijn moeder weg was en dan tot in den treure verkondigde: “mamma moet NU komen”
Heel stellig.

Ach, beter zo dan dat ze willen dat je vertrekt toch??

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 08 Nov 2004 19:33:43

Oh, dat gebeurt ook wel eens hoor. Dan pakt Mats mijn tas en dan hangt ie hem om mijn nek en roept ie ‘doejjj’. Of hij doet mij na en doet de tas om zijn eigen nek en loopt doei-roepend naar de hal.

En ook wel eens als ik hem zomaar een zoen geeft, kijkt ie me verbaasd aan van ‘gaat mama nu alweer weg?’ en zegt ie al doei.

We kunnen hier niet voor op straat kijken. Evianne roept bij elke auto die hier ons binnenpleintje oprijd meteen Annie (de buurvrouw)

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Leuk is dat hé!
Je gaat dan ook met zo’n lekker gevoel naar huis wetende dat je kindje voor het raam op je staat te wachten. Geweldig gewoon.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).