Mijn hond mijn kind slechte gewoontes

aan het leren is?
Shadow plaste gisteren ineens in de kamer. (ze is nog niet helemaal zindelijk dus ongelukje kan gebeuren) rico zag dat en zei: shalow in de eecee! (alsof hij wilde zeggen: shadow dat moet op de wc hihi) wat deed rico vanochtend? hij ging in bad en ik was nog wat kleertjes aan het pakken.
stond hij precies opdezelfde plek als waar shadow een plasje had gedaan en had dus zelf een plasje gedaan op de grond. en toen zei hij: kijk! Klaar!
ik begon inwendig eigenlijk al te lachen maar ik dacht; niet lachen!!
ik zei tegen rico dat shadow dat perongeluk had gedaan en dat dat niet de bedoeling was. van de hond. En toen vroeg ik: ging dat bij jou ook perongeluk?
hij knikte van ja maar vraag me af of ie me snapte, hij liep lachend weg.
vervolgens gebeurde dit:
papa was vanmiddag even weg, maar shadow moest naar buiten, ik wist wel dat hij ongeveer op tijd terug zou komen voor shadow’s ronde, maar het was dus net te laat. shadow had een klein beetje gepoept!
rico zag dat en schreeuwde helemaal enthousiast: jaaaaaaaaah poepieeeeeee shaloowwww!!!
en toen zei ik nog tegen rijco: ohjee shadow leert hem foute gewoontes aan, voor je het weet poept rico daar morgen ook neer
verder doet shadow het prima hoor haha ze poept niet dagelijks binnen…in feite was dit de eerste keer, maar het binnen plassen doet ze toch nog wel 1 keer per dag. en het gekke is; ik vermoed dat ze dit expres doet, wij waren laatst een tijdje weggeweest,
(4 uurtjes een verjaardag)
wij kwamen terug en ze had niets binnen gedaan. had netjes op ons gewacht! en nu 2 uur nadat ik haar uitliet dit dus! maargoed vergeleken bij het begin, toen ze nog 5 x binnen plaste is dit al een hele vooruitgang!

Hmm en ga jij je hond nu maar eens uitleggen dat ze het verkeerde voorbeeld geeft… :smiley:

Groetjes,

Michèle

Haha! Shadow denkt vast dat het heel leuk is, als Rico er zo enthousiast op reageert.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Michele: hmm ja…shoot! dat gaat niet!

@Mriek: oh ohh… zo wordt shadow zeker nooit zindelijk hahaha

met de titel dacht ik eerst dat er ging komen dat Rico zichzelf ook ging schoonlikken

hopen maar dat Rico snapt dat dit toch niet helemaal de bedoeling is

liefs,
Rinske

@Rinske: haha gadver! nee alsjebliefd niet zeg hahahaha ik zie het al voor me.
wat rico wel doet is zn tong naar buiten hangen en shadow nadoen als ze gerent heeft, dan gaat hij zo zitten hijgen hahaha.
en ook toen shadow kwijlde, “tufte” hij op de grond!!! aaaaaaaaaahhhh!!!

Hmzz ik wou Dylano een pup voor kerst geven (lees mezelf ) Maar ga nu toch twijfelen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

hahaha ja ik zei ook dat shadow voor rico was haha, leuk! wat toevallig eigenlijk voor ons natuurlijk, maar rico bemoeit zich nu ook met shadow haar opvoeding.
als ik zeg: shadow zit, zegt rico ook; shellow sit! en dan geeft hij haar echt op dr donder op zijn manier, dan wijst hij zo met een vingertje haha omdat ik ook wijs naar shadow als ze moet zitten, en klik met mijn vinger (we zijn begonnen met clickertraining, alleen is de clicker nog niet binnen)
wat voor pup wilde je?

Tijd om Shadow op het potje te zetten

Denk toch weer een maltezertje. In ieder geval klein wat niet verhaard anders kan Dylano er waarschijnlijk niet tegen.

Liefs Michelle

@Mini-boy: nou niet gaan lachen hoor…maarre ik heb shadow dus echt op het potje gezet , hahaha en dat aan rico laten zien. Rico lag helemaal dubbel en roept nu telkens: shellow eecee!!! en die eecee (wc) gilt hij dan knetterhard! ik heb dit ook expres gedaan omdat rico daarna dus ook langs het potje aan het plassen was. hij zei toen wel van: oh ohhh!!! als een teletubbie. En shadow vond het prima, ik moest r wel vasthouden maar zo had ik rico proberen uit te leggen dat het zo moest.
Shadow snapte er geen snars van natuurlijk

@Michelle: Ik begrijp hieruit dat je eerder een maltezer hebt genomen? ik ben persoonlijk van de iets grotere hondjes. alhoewel ons Maxi ook klein was, maar daar had ik ook best weinig mee. Je hebt ook kortharige border collies he?

Inge ik heb indd 2 maltezers gehad
En nee ik moet geen grote, vind ik niet fijn op de flat en ik kan er zelf niet superlang mee lopen en dat moet met een grote wel.

En kortharig wil niet zeggen dat ze niet verharen hè. Een maltezer is in principe langharig maar verharen niet das gewoon om de 4 maanden naar de trimster.

Liefs Michelle

Nee dat is waar, maar waar ik meer op doelde is, bij langharig zit meer stof in, de kans dat je met een allergie daar heftiger op reageerd is groter. Ik was als kind allergisch voor beesten (nu gek genoeg niet meer) ik kon niet tegen de haren van mijn hond Boomer. Dat was niet zo’n klein boomerhondje maar van vroeger van tv, ik weet niet of jij je die hond nog kunt herinneren? van tv dan he haha. maar goed van haar haar had ik heel veel last, terwijl de hond van mijn nichtje (waar ik elke middag overbleef van school) een kortharige hond was, en daar had ik veel minder last van. ook kreeg ik jeuk van hondenhaar en ook meer van langharig dan van kortharig.
dus daar zit toch wel een klein verschil in.
Ik moet zeggen dat ik me NU meer irriteer aan honden die in de rui zijn die korte haren hebben. Maxi had b.v. van die stugge korte haren, die gaan werkelijk overal inzitten en dat is er moeilijk uit te krijgen.
die lange haren van shadow zuig ik zo op.
maar zij verliest eigenlijk ook vrij weinig haar.
Maltezers zijn knuffelkonten! mijn oom had er ook 1. maar goed shadow is ook een knuffelkont en zij is ook al best flink gegroeid. ze is nu bijna net zo groot als Beau was, Beau was een engelse cockerspaniel maar dan wel wat klein uitgevallen.
het gaat snel!

Maltezer weet ik dat hij tegen kan

Liefs Michelle

ja volgens mij had je die toch nog 1 toen dylano er al was? enne wil je een teefje of een Reu?
ga je ook naar de puppycursus? of heb je zoiets van: ik leer het haar/hem zelf wel.
Toen ik shadow kocht dacht ik: leuk!
maar ik merkte wel dat het soms zwaarder is dan rico opvoeden.
bij rico moet ik ook concequent zijn maar meestal luisterd hij vrij snel.
bij shadow moet ik echt 100 keer zeggen: blijf!
en nu zeker.
oh trouwens michelle: ik ben blij!! Shadow is nu aan het wisselen. ze heeft bijna al haar nieuwe tandjes al (alleen 3 hoektanden en 4 kiezen moet ze nog) want die vallen eruit en er zit vaak al meteen een nieuwe tand onder… maarr… ze at ze op.
nu hoorde Rijco er 1 op de grond vallen toen ze aan het stoeien waren met zo’n flos. en we hebben dus eindelijk!! een tandje van dr! ik ga die echt bewaren. Ik bedoel… 9 van de 10 keer vind je zoiets niet terug hoor bij een hondje.

Nee geen puppy cursus heb me andere 2 ook zelf opgevoed. En waren heel lief en luisterde goed. Dylano heeft Boris indd ook anderhalf jaar meegemaakt.
Ik heb van Boris 2 tandjes en van de andere geen, die vind je indd bijna niet das echt geluk hebben.

Liefs Michelle

Met sommige rassen is een puppycursus eigenlijk niet eens nodig,
met een bordercollie toch wel
eigewijze draak is het! maar ze begint wel flink te luisteren nu.
Ik bedoel; in het begin snapte ze nog niet eens als ik zei: kom maar!
dan stond ze heel dooi in de gang en ik wilde de huiskamerdeur dichtdoen. en ik maar roepen: shadow kom dan! kom maar meisje!
nee hoor gewoon met een scheve kop mmij aankijken of ik wel helemaal lekker was?? dan werd ik op den duur helemaal simpel van dr, dus liep ik erheen om haar op te pakken, rent ze weg… ROT JOEKEL! en dan altijd als je haast hebt he haha.
nu kent ze de commando’s: shadow; zit, pootje, in de mand, blijf, KOM VOOR! (dan moet ze blijven zitten tot jij je omdraait en die commando geeft)_ af, lig… en "genoeg!"
het enigste waar ze nog moeite heeft is het commando: volg!
dat houdt dan niet alleen in dat ze je achterna moet lopen maar ook dat ze langs je loopt en niet trekt… en ze trekt behoorlijk. makkelijk af te leren nu ze nog pup zijn zou je denken… maar het is echt verdomde moeilijk.
Ohja en ze houdt van graven, ik had een teddybontkussen gekocht… 39,50 euro…
niks meer van over
Had ik maar een maltezer genomen

Zie jij mij al met zo’n klein hondje op cursus No way hè. Bij een groter is dat indd vaak wel nodig.

Fijn hè dat mollen als ze pup zijn. Nog geen speelgoed van Rico kapot geknauwd?

Liefs Michelle

Lieve schat! er zitten in een groep van 13 mensen, 5 CHIWAWA’S!!! echt niet te geloven, en 2 boomer achtige hondjes van die kleine.
2 border collies, 2 retrievers, 1 stafford en een mix (wel redelijk grote hond) en zo’n new found lander. dat was het volgens mij. of ik mis er 1 maar volgens mij klopte het zo.

enne ja helaas wel, al meerdere dingen. zijn bumba bal, een paar balonnen en nu pakt hij af en toe van die dinosaurussen, maar die pakken we ook telkens af en geven haar daarvoor ook op dr mieter

Op cursus met een chiwawa?? Wat moet je die in vredesnaam leren?? Trekken kunnen ze niet aan de riem want dat voel je niet, als ze vervelend zijn til je ze met een hand op en kunnen ze nergens meer bij en je hebt een pingpongbal nodig om ze te leren apporteren. Je kan ze hooguit zindelijk trainen op de kattenbak. Ik vind persoonlijk een chiwawa ook geen hond hoor maar een over het paard getild doorgefokt vervelend gebakkie.

Groetjes,

Michèle