Mijn hart gaat uit naar Noorwegen

Het brein van een psychopaat … toch vraag ik mij af wat de aanzet is geweest. Begint dat met bepaalde opvattingen hebben die uitgroeien door de jaren heen tot bv ernstige radicalisering Bijkomende teleurstellingen, frustraties, verkeerde vrienden, verknipte jeugd etc etc ?? Een einselganger, geen aansluiting vinden/zoeken bij mensen … Als je al dit soort types bij elkaar zet dan hebben ze allemaal bepaalde kenmerken die overheen komen. Jammer dat deze mensen ook gevoed worden door Hyves en andere netwerksites. Ze krijgen aandacht en zoeken aandacht. Raken steeds voller van hun opvattingen, waardes en normen.

Gelukkig wordt het geen publiekelijke zaak!

@Esther, ja dat is idd de vraag, maar ik denk nog wel verder: iets mis gegaan met de geboorte? zuurstof tekort? of zelfs…aanleg tot psychische problematiek? en dan idd verder kijken naar alles wat jij aangeeft… alles bij elkaar… ik snap dat ook niet hoe kan iemand zo wreed zijn, zo ziekelijk zo gestoord en egoistisch…

Klinkt logisch, Inge.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Iets mis gegaan met de geboorte vind ik best vergaand Inge … maar misschien dat hierdoor het brein op een bep. manier gevormd wordt. Who knows. Aanleg in DNA … als het maar gevoed wordt … Ik kan me veel in denken en probeer me dit soort figuren in te denken wat hun gedreven heeft maar schocking is het wel, zo koelbloedig. Dat iemand jaren bezig is met de voorbereiding en een manifest schrijft van 1500 pagina’s, dan behelste het wel heel erg zijn leven. Zou zo’n iemand tot andere gedachtes kunnen komen in een gevangenis? Of is een psychopaat zo ziek in zijn hoofd dat hij ook in de gevangenis gevoelloos is en blijft … Karadich zegt ook nog steeds onschuldig te zijn terwijl hij massamoorden op zij geweten heeft en wat meer voor ellende! Geloof dat ik maar ander nieuws moet gaan lezen want sommige dingen zijn niet te bevatten!

quote:
Klinkt logisch, Inge.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

best wel toch? verzin het ter plekke maar ik denk dat er geen ander “excuus” te vinden is. zo iemand is gewoon ziek. en in feite kan hij er nog niks aandoen ook. het is jammer dat “de wereld” dit soort zieke wezens geboren laat worden. heb er geen andere woorden voor

Ik denk ook dat er in aanleg al iets fout zit in de hersens en dat het zeker gevoed kan worden en kan groeien daardoor. We zijn het eens Jij verwoordt het leuk.

Groetjes,
M

Maar ehm Inge … Waarom worden dit soort zieke wezens dan geboren? Wat is het nut er van? Kunnen we er iets van leren? Enne … als er dan een god is, waarom grijpt ie dan niet in? Of horen dit soort mensen nu eenmaal in de wereld, hoort het bij het leven … hoe zal ik het noemen?

@Mriek: haha as always, ach dan ben ik ook ergens goed in

@Esther: daarom zeg ik al: het is jammer dat de wereld zo’n zieke wezens ter wereld laat komen. daarom twijfel ik ook aan het geloof. ik geloof sommige dingen maar lang niet alles. en geloven wil nog niet zeggen dat je het zeker weet, anders heet het geen “geloven” meer.

quote:
@Esther, ja dat is idd de vraag, maar ik denk nog wel verder: iets mis gegaan met de geboorte? zuurstof tekort? of zelfs..aanleg tot psychische problematiek? en dan idd verder kijken naar alles wat jij aangeeft.. alles bij elkaar.. ik snap dat ook niet hoe kan iemand zo wreed zijn, zo ziekelijk zo gestoord en egoistisch..

Niet dat ik me aangesproken voel, maar ik heb zuurstof te kort gehad bij de geboorte, kom uit een gebroken gezin, heb een kl*te jeugd gehad, een nog ergere relatie, ben verslaafd geweest en ik heb verschijdene psychiatrisch zieken in de familie (gehad) en ergens heb nou echt niet de behoefte om mensen te gaan afschieten met dum dum kogels. Wil alleen maar zeggen dat de daadwerkelijke oorzaak nooit te achterhalen is behalve door het hem te vragen en hoe ziek het ook is, wat hij aangeeft is de daadwerkelijk reden en waarom iemand zo is (geworden) zal nooit echt te achterhalen zijn.

Groetjes,

Michèle

daarom michele ik ken ook een paar mensen die geboren zijn met zuurstof tekort, het hoeft niet altijd wat te betekenen, maar zoals ik tegen Mriek al zei: sommige hebben een beestje in hun hoofd en hebben al die dingen “meegemaakt” die werden genoemd in mijn en esther’s tekst. jij hebt het geluk dat jij geen beestje hebt ik bedoel ik heb alles gehad wat jij opsomde bij jezelf, alleen geen zuurstof tekort. ik heb ook geen beestje, gelukkig maar…

Gewijzigd door - MamavanRico op 25 Jul 2011 19:34:53

heb wel beestjes maar niet in mijn hoofd

Groetjes,

Michèle

waar dan?? hahahhaa ik wilde al zeggen toch ook niet…eh elders… maar ik snap je hahaha oh wat erg!

Groetjes,

Michèle

hahahahaha

Ben blij dat we er om kunnen lachen !!

Kom ook uit een gebroken gezin, heb de GGZ van binnen en buiten gezien, kl*te jeugd gehad, verslaafde moeder etc etc etc etc … maaaaaaaar geen dum dum neigingen en ook geen moord idee-en. Beestjes? Ja 2 leuke katjes

@ Ester inderdaad er moet ook gelachen kunnen worden… Wij hebben 3 katten, een konijn en zilvervisjes…

Groetjes,

Michèle

wij hebben een hond, hadden vlooien, klanders en zilvervisjes.
toen de hond behandeld want die had al vlooien toen ik r uit het nest haalde. de klanders hebben we uitgeroeid want die zaten in het vogelzaad (GRR) en de zilvervisjes…ach wie heeft ze niet

Sinds ons huis grondig verbouwd is en grondig geisoleerd, hebben wij geen zilvisjes meer. Dan moet je denken aan kruipruimtes isoleren, naden en kiertjes zijn uit den boze, goed isolatiemateriaal met een hoge waarde etc etc.

@Esther: ik woon helaass in een huurhuis en nog steeds in een flat, dus dat heeft geen zin hier

@ Ester ik zie er soms een of twee als het te erg wordt bel ik de woningbouw wel

Groetjes,

Michèle

Daar moet je in een huurhuis ook heeeeeel niet aan beginnen. Zoveel werk. Je begrijpt; wij hebben een koophuis …