Mijn fruitschaal

helemaal niet meer veilig is nu. Ik moest al de appels verstoppen zeg maar maar sinds twee dagen kan morgan ook zelf de mandarijnen pellen en dat doet ze als ze de kans krijgt te pas en te onpas. Ik moet dus een nieuwe hoge plak zoeken voor mijn fruitschaal

Groetjes,

Michèle

Doe mij zo’n kind! Hier moet mevrouw alleen Frutapura en als ik hééééél veel geluk heb een stukje verse banaan! Dat is het! Maar goed, ik ben al blij DAT ze fruit eet. Dan maar een fruithap. Verder eet ze natuurlijk wel dingen die ze moet kauwen he, anders pfaat se strafs sfo doordat ze haar tongspieren niet goed heeft getraind!

En…zelf mandarijnen pellen! Dat is rete-knap! Ik zou liever hebben trouwens dat Eva een fruitschaal plunderde, dan wat zij doet: onze potpourrischaal plunderen. Ze heeft een plastic pincetje uit een dokterstasje en daarmee ‘snijdt’ ze dan de potpourri in stukjes. Ze wordt later vast chirurg of slager! Of ze wordt kok…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha morgan wordt bouwvakker of zo want die moet alles altijd maken en zo. Maar als ze het slim aanpakt wordt ze architect

En tja zo weinig fruit dat Eef lust zoveel eet morgan. Hier weten we ook is het stil heeft ze de fruitschaal. Hoewel ik haar vanmiddag ook in het snoepkastje betrapte met de zak mini’s in der hand die ze open wilde maken.

Groetjes,

Michèle

Knap van der En ach de fruitschaal plunderen is niet zo erg als de snoepkast

Rainbow hier ook nog een zeikert met fruit hoor. Banaan gaat goed en appel wil ook nog wel in schijfjes maar de rest wordt gelijk uitgetuft behalve als ik er indd een fruithap van maak met liga erdoor.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Fijn dat Morgan zo van het fruit is. Erik vindt het ook lekker, maar zal toch niet echt de fruitschaal plunderen. Zit tussen Morgan en Eva/Dylano in, zeg maar.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ha ha ha inderdaad. Ach verschil moet er wezen toch

Groetjes,

Michèle

Uiteraard!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

ooh hahahaha, ik dacht dat ik iets anders ging lezen wat rico namelijk doet.
eerst even een reactie op morgan… kan zij echt pellen? wat knap! rico bijt er zo in zonder te pellen haha die trekt een gezicht van heb ik jou daar…
En wat rico dus laatst deed; ik wilde tomaten uit de koelkast halen die in de eier vakjes lagen.
waren er uit 4 tomaten een hap uitgenomen… rarara wie heeft dat gedaan. de hond krijgt volgens mij de koelkast niet open

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja ze pelt ze echt zelf inge. Het makkelijkste is al mamma of pappa een beginnetje maken maar zijn wij even niet in de buurt en bediend ze zichzelf dan bijt ze een klein stukje open (we hebben gegluurd) en dan pelt ze hem verder met der vingers. Overigens kijkt ze dan een stuk minder betrapt dan met die zak chocolaatjes vanmiddag.

Hmmm mijn ma had vroeger wel een kat die de koelkast open kon maken Overigens tomaten mag je nooit in de koelkast bewaren want dan wordt de nachtschade geactiveerd en dan kunnen ze giftig worden.

Groetjes,

Michèle

echt knap van haar hoor!

enne dat wist ik niet van die tomaten! wat maf, mijn moeder heeft ze oo altijd in de koelkast liggen.
maar toevallig lagen ze er die keer nog geen dag in, maar met die hitte vind ik het ook niet gezond om ze buiten de koelkast te houden

mijn vader vraagt of ik aan jou wil vragen in welke zin ze dan giftig worden wat bedoel je met giftig

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 03 Jul 2010 22:49:43

michele ik zocht het even op maar er stond dat als tomaten nog niet rijp zijn dat ze dan giftig zijn omdat groene tomaten tomatine ofzoiets bevat en dat ze eerst moeten rijpen voordat ze gegeten kunnen worden omdat het anders idd giftig is.
als je ze in de winkel koopt zijn ze al gerijpt. er stond dat je ze dan wel in de koelkast kunt bewaren (mits ze helemaal gerijpt zijn) alleen dat het dan wel meer smaak verliest.
evenals aubergine/aardappels/paprika.
maargoed aardappels bewaar je hoe dan ook niet in een koelkast haha.
staat je hier iets van bij wat ik schreef?

Wij betrappen Eva zeer regelmatig bij de snoepla. Vanmorgen om half 9 wilde ze al een handje chips snaaien, maar dat ging mooi niet door! Ze mocht laatst een koekje kiezen, d.w.z. een Nijntje koek, een liga, een rijstwafel of een Sesamstraat ontbijtkoekje. Zegt ze heel blij: DIT! Wijst ze natuurlijk weer een giga muffin aan die daar toevallig nog lag! Ze weet wel wat lekker is!

@Michelle: túúrlijk zijn Dylano en Eva weer dezelfde MEUTEN. Nu weer met dat fruit! Die moeten echt niet samen gaan wonen straks, want dan eten ze alleen appelmoes en heel soms een banaan! En Eef zit er dan bij met haar speenflesje met rosé (op haar 20ste ofzo haha)

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ Inge je mag niet niet klakkeloos aannemen dat een tomaat uit de winkel helemaal gerijpt is. Pas alleen als de kleur diep is (diep rood, diep groen, diep geel) dan zijn ze helemaal rijp. Mervin zegt dat het niet te zeggen is waar het gif zich concentreerd enne met dit weer gewoon wat minder tomaten kopen en niet in de zon leggen, en in een uitlekbak desnoods in een vergiet leggen dan kunnen ze ook geen vocht vasthouden. Maar ik moet van Mervin zeggen dat hij het er totaal niet mee eens is dat je ze in de koelkast legt en dat niet alles wat op internet staat klopt.

Groetjes,

Michèle

oke michele tja ik wist het niet, ken ook niemand eigenlijk die zijn tomaten niet in de koelkast bewaard… haha maar ik heb er ook niet voor geleerd natuurlijk…
en zeg maar tegen mervin: ja pap

Hij zegt is goed.

Groetjes,

Michèle

haha tja zo leer je nog is wat.
wat voor groente en fruit mogen er nog meer niet in de koelkast???
en dan heb ik het niet over smaakverlies maar over wat slecht is…

Eigenlijk alle nachtschades. Paprika, aardappels, tomaten, auberdine. Producten die daar onder vallen. Wat nachtschade precies is weet zelfs de wetenschap niet. Het is namelijk een verzamelnaam van giftige stoffen. Overigens doen wij komkomer ook niet in de koelkast vanwege smaak verlies.

Groetjes,

Michèle

@Michèle weer wat geleerd

@Rainbow wat wij voor kids hebben ik weet het niet hoor

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ha ha ha ja als het om groente en fruit gaat.

Mervin heeft het nog even extra opgezocht maar zodra nachtschade producten een temp van onder de 12 graden bereiken rijpen ze niet meer en verliezen ze smaak en kan de nachtschade vrij spel krijgen.

Groetjes,

Michèle

dus in de winter kunnen we beter geen tomaten eten tenzij ze op de verwarming liggen jaja zo koud is het in de flat hihi