Mijn familie ook erg is

Of eigenlijk mijn tante. Mijn opa zit nu denk zo’n 2 jaar in een verzorgingstehuis zoals de meeste wel weten. Hij is erg gelukkig nu en heeft vandaag zijn 87ste verjaardag gevierd.

Maar nu hebben mijn moeder en haar broer en zussen een tijdje terug al besloten dat we spullen uit zijn huis mochten uitkiezen. Want hij heeft veel kunst en zo en te veel om allemaal te bewaren maar om alles zo te verkopen wilde we ook niet. Ik bedoel sommige dingen betekenen veel voor mensen. Dus iedereen heeft een lijst gemaakt alleen een van mijn tantes maakte het wel heel bond. Ze eiste bijna alles op en wilde eigenlijk niks delen. Mijn opa had 3 beeldjes van een beeldhouder en zij, mijn neefje en ik wilde er een van. Eigenlijk wilde zij de alle 3 maar dat vond de rest niet goed. Een beeldje hadden mijn oma en ik een band mee en dat heb ik ook gekregen en mijn neefje het andere. Nou heeft ze van de week uit woede en omdat ze vond dat ze te kort gedaan is al het tafelzilver ‘gejat’ en andere dingen meegenomen omdat ze vond dat ze daar recht op heeft.

Wij zijn zo kwaad. Ik bedoel wij zijn geen van allen van geld, maar stelen van je familie dat doe je niet. Ze gaan nu een nieuw slot op de deur laten zetten. Maar ik geloof dat ik heel blij mag zijn dat ik mijn spulletjes al heb zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Dat is inderdaad wel heel erg.

Logisch dat jullie een nieuw slot op de deur gaan zetten. Maar het is wel supertriest dat dit nodig is dankzij een familielid die zich zo asociaal gedraagd.

Groetjes,
Sandra

Ja het is erg en ze is ook woedend dat ik dus een van die beeldjes en heb mijn neefje de andere. Ik heb een paar jaar terug ook een paard van mijn opa gekregen dat zij dat willen hebben, maar ja haar pech het is mij bij leven geschonken. Ze vroeg laatst wel aan mijn moeder of het me geschonken was of geleend want dat zou ze het wel op laten halen bij me.

Groetjes,

Michèle

Jeetje wie denkt ze wel niet dat ze is. Het is toch niet meer dan normaal dat zij niet alles kan krijgen. Geeft ze ook aan waarom zij vind dat het voor haar is?

Groetjes,
Sandra

Mijn tante heeft nooit wat bereikt in haar leven en nu wil ze zoveel mogelijk geld vergaren om definitief op Barbados bij haar dochters te gaan wonen en nooit meer terug te hoeven komen. En ze vind dat omdat iedereen tegen haar is, wat ze overigens aan zichzelf te danken heeft zij het meeste recht heeft want volgens haar hebben mijn moeder en der broer en zus alles. Ze heeft bijvoorbeeld een hekel aan mijn moeder omdat mijn vader verliefd werd op haar, mijn tante nam hem namelijk mee naar huis omdat zij hem leuk vond. Mijn bader vond haar aardig maar meer niet en heeft nooit wat met haar gehad maar viel wel voor mijn moeder maar dat neemt ze mijn moeder nog steeds kwalijk. Mijn oom heeft een goed lopend gedrijf in scheepsrestauratie en is zelfs tot ridder geslagen voor zijn verdienste voor met Maritiem museum en mijn andere tante heeft een heel goede baan bij een bank. Dus dat is wat zij ziet als het recht om alles te willen.

Groetjes,

Michèle

Wat asociaal zeg!!!

Maar t kan erger lieverd,

Mijn moeder heeft nog een zus en een broer…
Toen mijn oma overleed, heeft mijn oom ALLES maar ook ALLES uit mn omas huis gehaald.. hij had geld nodig. Mijn oma deed alles voor hem, als er deurwaarders aan de deur kwamen, dan betaalde mn oma dat, de was deed ze voor hem en het huishouden. En hij heeft alles in 1 avond uit mn omas huis gehaald de dag nadat ze is overleden!

De vloerbedekking was eruit gehaald om te kijken of daar geld onder lag, de schilderijen waren uit elkaar, om ook daar te kijken of er geld achter zat.
(Mn oma bewaarde veel geld overal).

Mn tante was zo woedend dat ze sindsdien NOOIT meer contact met hem heeft gehad, en dat is nu zo`n 13jaar geleden.
Mn moeder heeft het nog wel een keer weer geprobeerd, maar meneer liegt alles bij elkaar… Inmiddels nu ook ruim 5/6 jaar geen contact meer.

Familie!!!

Liefs, Melanie

Oh maar als mijn tante de kans kreeg zou ze dat ook doen. Ze gaan niet voor niks de sloten vervangen. Maar dat van je ook is ook echt erg. En het is echt niet nodig ook. Ik bedoel mijn opa had een gietijzeren kacheltje staan en dat vond ik heel leuk, dus dat had ik op mijn lijstje gezet. Mijn neef heeft een woonschip gekocht maar daar moet nog een kacheltje in maar dat moet een heel klein pijpje hebben zoals dit kacheltje dus hij vroeg gisteren of hij heet mocht. Dan kon hij het restaureren en werkende krijgen. Wie ben ik dan om nee te zeggen als het hier alleen maar voor de sier zou staan toch? ik bedoel laat hij er lekker gelukkig mee zijn. En zo denken we allemaal. We hebben allemaal van een of twee dingen gezegd dat wil ik echt graag hebben en daar hadden we allemaal onze reden toe en de rest is eerlijk verdeeld. En wat over is en geloof me das heeeeeel veel wordt in een fonds gedaan en verkocht want 1 er moet nog genoeg betaald worden en 2 dat is de erfenis zeg maar.

Groetjes,

Michèle

bah, walchelijk, zo’een hadden wij er ook. Ik was dol op oma’s boeken toen ze overleed heb ik gezegd daar wil ik er wel een paar van. Mijn tante heeft alleen de zooi voor me overgelaten. De hele collectie agatha cristie ging naar haar, dat ze d’r maar in stikte! (hahahah)

Oh dat heeft mijn tante ook gedaan. Alleen heeft ze een foutje gemaakt. Zij riep tegen ons (de kleinkinderen) dat de kinderen eerst recht hadden en dat bleef ze maar gillen. Dus heeft mijn moeder het nu nog groffer gespeeld, zij is de oudste dus zij had de meeste rechten en heeft zo een en ander ‘veilig’ gesteld. Mijn oom en mjn moeder regelen heel veel en alles is nu onder bewind gesteld. Mijn tante is ook voor de tweede keer voor 3 maanden naar Barbados geweest. Maar toen zijn er dus wat dingen veranderd en anders verdeeld omdat mijn oom en moeder wat dingen recht gezet hebben. En nu neemt mijn tante dus reprisailles.

Groetjes,

Michèle

@ Bakmamma die hoop hebben wij lang geleden al opgegeven. Vier jaar geleden waren mijn nichtjes in Nederland en Mer en ik hadden het er over om aan een kindje te beginnen. En mijn tante bleef maar doorgaan over dat zij al oma had kunnen zijn tegen mijn moeder. Bleek mijn nichtje van 19 een miskraam gehad te hebben. Dat boeide mijn tante niet, ze was alleen maar bang dat mijn moeder ook nog als eerste oma zou worden. En toen mijn nichtje die dus die miskraam gehad had een jaar later precies een maand voor mij een dochter kreeg was haar triomf even heel groot alleen toen ze zich realiseerde dat ze band tussen mijn opa en mijn dichter hechter was omdat wij in Nederland wonen had ze weer wat om op te kiffen dus nee bakmamma ik denk niet dat die ooit veranderd. Wij zijn alleen maar blij als ze straks defenitief terug gaat naar Barbados.

Groetjes,

Michèle

He bah! Echt heel vervelend… en de arme man die maakt het ook nog e’s allemaal mee… (je opa dan)… getver!

Maar ik ben bang dat het in heel veel families voor komt hoor… toen mijn oma (de moeder van mijn moeder) overleed, waren de volgende dag alle foto’s van mijn oma verdwenen, die lagen heel toevallig bij mijn tante thuis… Dat heeft ze echt wel gehoord… en hier en daar kon er een foto’tje van af dat mijn moeder en de andere broers en zussen hebben gekregen… belachelijk!!

Laat ze maar lekker naar Barbados gaan!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ook hier zal het nooit meer goed komen tussen broer en zussen…

mijn moeder en mn tante gaan wel veel met elkaar om, maar dus met hun broer niet meer.

Mn tante zegt ook altijd… JOU broer… Ik heb geen broer meer…

Ik heb er al eens aangedacht om het FamilieDiner in te schakelen, maar dat heeft totaal geen nut, want ze zijn allemaal super koppig, en eigenwijs… en als ze iets niet aanstaat, dan doen ze er ook geen moeite meer voor…

Tja helaas…

Liefs, Melanie

@ leetjepeetje, mijn opa krijgt het gelukkig niet mee. Hij heeft Alzheimer en woont al 2 jaar in een verzorgingstehuis waar hij heel gelukkig is met zijn nieuwe vriendin.

@ Melanie dat heeft geen zin want in dit soort situaties zit het te diep.

Groetjes,

Michèle

Het zit inderdaad erg diep… probeer het daarom ook niet eens…

Liefs, Melanie

@melanie wij ook niet hoor

Groetjes,

Michèle

@Michèle: gelukkig maar dat hij het niet mee krijgt… ik zou er zelf niet aan moeten denken dat mijn dochters later zo om de inboedel vechten! Bah!
Het is zo verdrietig dat het soms er zo aan toegaat in families… echt erg jammer…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

@leetjepeetje gelukkig door het wisselen van de sloten komt wel zijn wens uit dat zij geen sleutel meer heeft.

Groetjes,

Michèle