Mijn dreumes slist...gaat dit vanzelf over?

Beste mede-mama`s,

Graag reactie en jullie mening/ervaring. Joaquin kan al best aardig uit zijn woorden komen, tussen al het chinees door zelfs al korte zinnetjes die goed verstaanbaar zijn.
Alleen, hij slist!! Ik vind het mega schattig maar, is dat erg eigenlijk?

Groetjes x Ghis

Lilypie Second Birthday tickers

Morgan heeft ook erg geslist, maar het wordt al minder. Ze heeft alleen moeite met twee medeklinkers achter elkaar. Maar ik denk dat het ook komt door de mondmotriek (zeg ik dat goed zo) waardoor de uitspraak niet echt klopt en ze daardoor gaan slissen.

Groetjes,

Michèle

@ bakmamma als het echt heel erg is dan denk ik dat logopedie inderdaad nodig is, maar zoals alles dat ze moeten leren zal het in eerste instantie echt niet perfect gaan en gepaard met slissen, lispelen en andere spraakgebreken. Denk dat je pas rond de 4 jaar echt kan zeggen of het slissen behandeld moet worden door een logepedist.

Groetjes,

Michèle

Op deze leeftijd zou ik me nog geen moment zorgen maken over slissen.

Onze jongste was 2 jaar en 9 maanden toen ze nog steeds sliste en op de een of andere manier had ik het gevoel dat ze op dat niveau bleef hangen. Er zat geen verbetering meer in. Toen heb ik via de huisarts een doorverwijzing voor logopedie gekregen.

Niet alle logopedisten behandelen al zulke jonge kindjes omdat de ervaring leert dat dat slissen over het algemeen wel over gaat. Gelukkig zat er bij ons in de buurt een logopediste die wel met zulke jonge kindjes aan slissen werkt.

Binnen een half jaar was ze van het slissen af.

Groetekes, Sje

ok… @bakmama, ik hoor graag van je dinsdag hoe het op het CB is gegaan! Bedankt voor het meedenken.

@Michèle en Sje vind het fijn te horen dat jullie kindjes ook slissen (of hebben geslist inmiddels) en dat het goed te behandelen is of vanzelf over gaat. Inmiddels heb ik ook wat rond gevraagd in kenissenkring en daar krijg ik ook te horen dat het vanzelf over gaat of dat ik me nu iniedergeval nog geen zorgen hoef te maken over het slissen. Ik ben benieuwd wat ze op het CB zeggen bij bakmama dus ik houd dit topic nog even in de gaten.

Dank voor jullie reacties! Groetjes Ghis.

Heeft-ie nog een speen? Daar moet je in elk geval mee stoppen als je het stoppen-met-slissen een kans wilt geven.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

nee Joaquin heeft geen speen en geen duim. Nooit gewild ook. In de babytijd vond ik dat trouwens best jammer want ik kon hem toen soms moeilijk tevreden houden. Maar nu ben ik er wel blij om, hoef ik `m ook niets af te leren.

Ja precies, scheelt je een hoop gedoe want een logopedist wil in elk geval dat je speen en/of duim afleert voordat de behandeling start, lijkt me.

Groetekes, Sje

maar ik hoef nu toch nog niet met `m naar een logopedist Sje? Pas als hij ruim 3 is, of 4 jaar toch, mocht het dan nog niet over zijn?

Enne, Bakmama hoe was het afgelopen dinsdag gegaan op het CB met J. Heb je `t er nog over gehad?

xx

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 21 Jul 2011 19:23:02