Mijn dochtertje jankt om alles

Hallo Meiden!!

Iemand hier ook last van?
Mijn dochtertje van 2 en half jankt momenteel werkelijk om alles. Je hoeft maar te zeggen wil je even je spullen opruimen, en gaat ze huile zeuren en gillen pfff,
Dat is niet het ergste ik kan niets zeggen tegen haar, en ze jankt echt om alles maar dan ook om alles!.
Word er echt gek van dat gezeur gejank en gedram, en dan ook echt doordrammen!!

Het begint om 7 uur in de ochtend en gaat door tot het half 8 savonds is
Niks is goed helemaal niks!!

Of je hebt lekker gekookt, en dochter lief gaat zo hard gillen en janken,
Dan zeg ik dat ze toch wat moet eten omdat ze al 3 dagen niks eet,
Maarja dan krijg je nog harder gekrijs, en als je even niet oplet gaat het bord over de grond heen.

Of we gaan lekker douchen dan is het NEE krijsen enz…
We gaan na bedje NEEE krijsen enz…

En als ik mij stem verhef zegt mn vriend dat moet je niet doen, jaja wel als je er heledag bij zit van 7 uur tot half 8 savonds aan een stuk door gezeur en tegendraads zitten doen.

Ook al negeer ik haar, en ga ik stofzuigen gaat ze krijsen om aandacht die ik dan niet geef!! dus dat helpt niet hoor negeren.
pff word er zo moe van van dat gekrijs gedram en gejank!
Ja het is de peuterpubertijd, maarja dit kan toch zo niet?

Heb haar nu gewoon op haar kamer neergezet en zeg : ga daar maar lekker zitten krijsen. tv beneden hard aan, maarja opgeven doet ze niet!!

Iemand tips?

Xandra

Nee, je doet alles al wat je moet doen

Lekker gaan gillen met een kussen voor je mond als het je even te veel wordt. Negeren, consequent zijn en blijven ademhalen.

Haar op haar kamer zetten, lekker laten gillen en zelf tv gaan kijken: prima! Wel uitleggen dat je haar daar neerzet om even rustig te worden, niet als straf natuurlijk. En ook al geeft ze niet op, dan kan jij tenminste even op adem proberen te komen.

Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Sluit me helemaal aan bij Mriek… en troost je maar, hier zijn soms ook zulke dagen dus je bent niet de enige ! Ik sta ook regelmatig te koken van irritatie omdat Minke het bloed onder mijn nagels vandaan haalt. Het is ECHT NIET leuk, ik snap je heel goed. Maar hier lezen dat jij het ook zo ervaart, helpt mij weer op zulke momenten, snap je ! Nou meid zet m op en blijf tot 10 tellen, dat probeer ik ook maar. Het zal toch wel een keer over gaan haha!
groetjes

Lilypie Second Birthday tickers

Heel herkenbaar, ik heb daar helemaal geen gedult voor, bij mij gaat ze linea recta naar d’r kamer. En ze kan er weer uitkomen als ze uitgejankt is, brrrrr! Ik snap je frustratie, het word nu wel al weer minder, ze is 3 jaar 1 maand! Dus het houd een keer op. Gewoon de muziek hard aanzetten!

quote:
Heel herkenbaar, ik heb daar helemaal geen gedult voor, bij mij gaat ze linea recta naar d'r kamer. En ze kan er weer uitkomen als ze uitgejankt is, brrrrr! Ik snap je frustratie, het word nu wel al weer minder, ze is 3 jaar 1 maand! Dus het houd een keer op. Gewoon de muziek hard aanzetten!

Ja vervelend ik heb er ook geen geduld voor hoor! het is gewoon zo erg vervelend.
als het nou 1 dag is , maar het is al ongeveer een hele maand lang!!! janken janken en nog is janken heel de dag door! grrrr
Bij mij gaat ze ook voortaan gewoon na boven, als ze een half uur wil janken PRIMA, ,maar wel op dr kamer! en ik zet idd de muziek hard aan laat niet met me sollen hoor. word er bovendien enorm chagerijnig van.
Nou hopen dat die paar maandjes zo voorbij zijn dan is ze 3!! haha.

Liefs Xandra

Xandra

Xandra, Ik begrijp je precies. Kijk er is een verschil tussen huilen en janken vind ik. Ik bedoel als ze echt pijn heeft of ze is echt verdrietig om iets anders prima, heb ik ook wel eens, maar gillen en janken om eten, iets wel en niet doen, tandenpoetsen etc. Daar heb ik heel weinig gedult voor. Ik heb me daar in het begin wel eens schuldig over gevoeld, maar nu niet meer. Ik ben d’r gewoon niet goed in. Ik hou heel veel van haar, maar bazen mag ze op d’r kamer doen. Na een paar minuutjes ga ik dan kijken en dan zegt ze vaak zelf al, Sorry for bossing! (Bij ons is Engels de spreektaal als je dat toevallig niet wist ) En echt ik vind het nu al stukken beter gaan. Kijk het blijft wel lastig, maar als je gewoon consequent blijft weet je kind ook waar ze aan toe is! Maar wat een drama dames he!

haha herkenbaar soms zeg ik al boe en meneer jankt de boel bij elkaar
bij wijze van uiteraard… maar je doet alles prima hoor, ik zet rico ook op die momenten wel is op zijn kamer. tis goed ga mijn humeur niet verzieken met het gejengel ga je eigen maar tot last zijn dan.
hij weet dat ik zoiets heb van: hou veel van je maarmama heeft ook gevoel. en klaar is bij mama klaar.
na een paar minuten ga ik er weer heen en meestal is het dan ook klaar en gedaan. kus en niet meer over praten.
begint hij weer zeg ik 1 keer: eh eh!! kamer he!
en hij zegt dan: niet kamer nee hiko lief peeje nu!
that’s the spirit!

Het klinkt misschien stom, maar jeetje wat doet het me goed om dit te lezen.
Die van mij is 3,5. En er is ook werkelijk niet wat ze wil… het is gelukkig al wat minder aan het worden en zijn er dagen dat ze heel lief is en meegaand. Maar die dagen dat ze dat natuurlijk echt niet is… pffff… Het fluisteren heb ik ook geprobeerd, maar dat dammetje van mij trekt zich niets aan van wat mamma wil zeggen… erger nog, ze begint met gillen op het moment dat ik wil gaan praten. Ik heb nu ook al idd een paar keer haar naar d’r kamer gestuurd met de mededeling dat ze mooi daar kan gaan staan gillen, en mamma dat niet hoeft te horen. Als ze klaar is mag ze terug komen. Wat ik al zei het wordt gelukkig wat minder… maar ik begrijp het allemaal heel goed, en ben blij dat de methodes die wij thuis gebruiken, niet vreemd of gek zijn. En we zeker niet de enige zijn. Dat doet me ook erg goed!
Groetjes,

Ik ben inderdaad ook heel blij dat het hier niet anders aan toe gaat!
Demi is altijd heel lief en rustig geweest, maar de laatste week is hij soms niet te hanteren. Inderdaad, bij alles ‘nee’ of ‘wil/mag niet’ en janken, gillen en schreeuwen! Ik wist de eerste keer niet wat er gebeurde. Ik vind het ook heel moeilijk om mee om te gaan.

Als jullie ze in hun kamer zetten om af te koelen, wachten jullie dan tot ze zelf weer komen of ga je na 10 minuten bv kijken? Als het aan Demi ligt blijft hij het zo een half uur volhouden. Laten zitten of even gaan kijken?

Wij zitten hier nu met hetzelfde euvel. Ik hoef maar uh te zeggen en het kucht alarm gaat af. Negeren proberen we al maar ze gaat dan letterlijk aan je hangen soms. Als ze iets wil dan begint ze al te huilen waardoor je er niks van verstaat en als je dan zegt stop met huilen want zo kan ik je niet verstaan begint ze nog harder te loeien. Het ergste is nog als wij zeggen dan moet je wel echt huilen ze nog tranen gaat persen ook. Echt dood en doodmoe worden we er van. Ik weet eigenlijk niet meer wat we moeten doen want echt niks lijkt te helpen en het is nog jantje lacht jantje huilt want het is luchtalarm, wordt ze even afgeleid en dan stopt het en dan bedenkt ze zich weer dat ze afgegaan was en dan begint ze weer te loeien… HEEELLLLUUUUPPPPP

Groetjes,

Michèle

Zo herkenbaar!!!
Hoe lang kunnen die driftbuien duren? Vandaag heeft hij ongeveer 15 minuten beneden liggen brullen, gillen en huilen. Toen begon hij met alles te gooien! Toen heb ik hem naar zijn kamer gebracht om af te koelen. Na 15 minuten was het nog niet over!!! Uiteindelijk heb ik hem opgepakt en hebben we naar de schaapjes buiten gekeken. Maar de rest van de dag was niks goed…
Ik weet ook niet wat ik ermee aan moet, ik kan dan wel janken

@ demi0412 volgens mij zitten die van ons midden in de PP Want hier is het al even aan de gang nu…

Groetjes,

Michèle

Vandaag ook hier…en hij kan zo heerlijk gillen als ie huilt. Ik was het op een gegeven moment zo zat en heb hem naar de gang gestuurd…nog harder krijsen en gillen. Heb hem toen even goed en duidelijk toegesproken van: gillen doen we dus echt niet als we huilen, je mag van mij best huilen en boos zijn, maar als je gaat gillen, ga je maar even alleen op je kamer gillen. Hier beneden wordt niet gegild, afgesproken?!
En wat denk je? Hij was gelijk stil en zei: sorry mama, ik zal het niet meer doen!
Gehuild heeft hij nog wel maar gegild niet
Ik merk hier wel dat hij sinds het wat warmer is buiten meer jengelig is. Dat had hij vorig jaar ook, alsof hij daar toch echt aan moet wennen: dan weer met jas, zonder jas, bodywarmer, 's morgens zelfs nog een sjaal om om 8 uur… Ik zou er ook gek van worden… En die felle zon in je ogen…