Mijn dochters eerste volzin

… “Dat lust ik niet mama” is!

Het gaat nu echt enorm snel met praten. Opeens, van de een op de andere dag is ze goed verstaanbaar voor anderen (waar mama dan weer aan moet wennen want die denkt nog in peutertaal!) En nu vanavond onder het eten… stopte ze een worteltje in dr mond en spuugde hem net zo hard weer uit. Gevolgd dus door een keurige “dat lust ik niet, mama”
dat zijn 5 woorden!!!

Tja… dat ze geen worteltjes lust ben ik natuulijk niet zo blij mee (ze eet sowieso slecht met avond eten hoor… maar eh… tja ze is 2 he ). Maar vind het wel heeel knap van dr dat ze dat zo zei!

(voorheen smeet ze gewoon dr bordje weg en zei ze: “Eten, NEE!”)

Heel netjes, nu alleen hopen dat “dat lust ik niet mamma” snel veranderd in “dat lust ik WEL mamma”

Groetjes,

Michèle

Gaaf hè, dat het van het ene op het andere moment zo kan veranderen. Top!

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Wat knap joh dat er zo’n lange zin uit haar kwam. Haha had leuker geweest als ze iets leuks had gezegt. Maar goed knap blijft het zeker!

Groetjes,
Sandra

haha oooh geweldig! wat grappig hihi! rico’s eerste echte zin was ook iets met eten hij zei “ik ben geen baby mama moet eten"
ook zoiets
oh en weet je wat hij nu vandaag ineens zei? ik schold “aah verdomme Klote!!” omdat ik mijn teen heel hard gestoot had. tja je moet er wat uitgooien
en nu zegt rico al de hele dag” hedomme lote!"

ow super goed, vrij duidelijk he, wortels hoeft ze dus nie !!
(hier word ook slecht gegeten en pip word over een week 2,wij hebben nu een stickertjes kaart, en die werkt wel een beetje… het is nu hier al 5 dagen goed en redelijk netjes eten voor een sticker hahaha)
ongelofelijk wat ze zoal al leren en inderdaad ineens zo snel…ik stond vanmorgen ook met verbasing te kijken van hun ‘herkenning’ ik parkeer me wagen voor de jumbo en een vriend van ons heeft daarnaast een zaak zitten, hoor ik vanaf de achterbank ‘haaaaiiii ome flossie’… hahaha …en toen we langs de friettent reden’… tonny pippy frietjuhhhh… … kleine slimmerikken zijn het, pippy heeft nu wat nieuws…staat ze met haar wijsvinger te zwaaien 'pas op mama! '
zo grappig

Pippy is geboren 17.07.2009

Haha ja dat herkennen doet ze idd ook goed. Als ik nog maar een bepaalde straat in rij weet ze meestal al wat we gaan doen

@MamavanRico… haha ja pas op met wat je zegt he!
Hier nog zo’n papegaaitje… haha oeps, was laatst bij oma. Ze zat lelijk te doen tegen oma, en oma zet: oh wat ben je toch een krengetje! Zegt ze: "nee oma kreng!"
Haha tja eigen schuld natuurlijk … moet oma dat maar niet zeggen over haar. Haha Maar eh… tja in het vervolg toch opletten met wat je zegt, want ze horen alles!

Haha wat goed van dr, en snel ook wel.
Zo zei Job gister in de winkel ineens keihard ‘‘k*tzooi’’ omdat iets niet lukte, oooops

hahaha ooejj! ja inderdaad hahaha ze zeggen werkelijk alles na. rico is heel talig (nog niet zo zeer in zn uispraak maar hij kent echt veel woorden) zo wees hij laatst naar mijn buik en zei: waar is navelpiercing nou?
jeetje haha… en de eerste keer dat ie me in woorden nasprak zei ik: draak! en hij dus: hiko niet draak mama draak. idd hetzelfde verhaal als bij jullie hihi!
en laatst zei hij dus ook heel veel constant na en toen zei ik: papegaai! hij weer: papegaai

Wat goed van d’r!

Enne… ik moet zeggen dat je hier ook wel merkt dat Seth alles opslaat.
Ik denk dat ze gister (hoop ik!!) een liedje hebben gezongen op school over olifantenbillen, want hij zei vanochtend: Juffrouw Erna heeft olifantenbillen, haha.

Liefs, Anne

@Lalala hahah daar zal ze blij mee zijn

@Bakmama, komt vanzelf straks hoop je dat ie is even zn mond houdt joh!

@MamavanRico, haha als ik hier papagaai zeg, zegt zij: dee ja POEF!

Vanochtend bij het cb geweest, en de arts was helemaal enthausiast over wat ze allemaal al zei en kon
Ze vond alleen dat ze nog wat wiebelig liep… maar dat mocht nog op deze leeftijd, zeker omdat bij haar de fijne motoriek al zo goed ontwikkeld is.

Ze groeit perfect volgens de curve iets bovengemiddeld in zowel lengte als gewicht, maar echt perfect in verhouding. Is nu al 89cm en bijna 12,8kilo!

huh haha hoe komt ze daarbij of…wat betekend het?
en wat goed dat de controle zo goed ging, netjes hoor!

Deeja POEF van het liedje:

Papagaaitje leef je nog
Ie-ja-deeja
Ja meneer ik ben er nog
Ie-ja-deeja
’k Heb mn eten opgegeten en mn drinken laten staan
Ie-ja-deeja POEF

hahahahha ooohhh okee nu snap ik hem cool!
maar dat “deuntje” lijkt toch ook een beetje op:
zeg roodkapje waar ga je hene zo alleen zo alleen zeg roodkapje waar ga je hene zooo allleeeen. die? hahaha

Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Jun 2011 20:21:09

Ehm… weet niet of jij een andere versie kent maar volgens mij is ie toch wel anders hoor

niet compleet hetzelfde maar vind het begin stuk hetzelfde qua deuntje… maar idd kan goed zijn dat ik een andere versie ken