Mijn dochterje slaapt overdag bijna niet


#1

 

Hallo moeders,

Mijn dochtertje van 4 maanden is 's nachts een goede slaapster, waar we natuurlijk erg blij mee zijn. Ze slaapt van 18.30u. tot 06.30u. Daarna slaapt ze nog een keer een uurtje van 08.00-09.00. Gedurende de dag slaapt ze verder niet meer en heeft ze veel energie. Ze kijkt in het rond, speelt met haar speelgoed, of lacht tegen iedereen die haar aandacht geeft (huilen doet ze niet veel). Ik heb geprobeerd om haar 's middags een dutje te laten doen, maar die zijn dan van zeer korte duur, ong. vijf minuten. Moet ik nu al vaste bedrituelen inbouwen voor middag dutjes? Of is het beter om haar te laten gaan, zodat ze 's nachts goed blijft slapen.  

Groetjes,

Daniella


#2

Hoi Danielle,

Onze dochter heeft ook bijna niet geslapen overdag (ze is nu 6 maanden). Ze slaapt net als jouw dochtertje 's-nachts ook lekker door. Sinds een maand heb ik een beetje door wanneer ze wel overdag even kan slapen en dan slaapt ze 3 kwartier, soms een uurtje. Ze wordt niet chagrijnig dus er is niets aan de hand. Sommige baby’s willen gewoon niet slapen overdag. Je hoeft je geen zorgen te maken. Vaak als ze wat ouder worden, kan die slaapbehoefte overdag terug komen. Geen zorgen dus!


#3

hoi hoi,

wat heerlijk dat ze snacht zo goed slaapt…
Vanaf wanneer wou je dochtertje niet meer slapen overdag?
Ons zoonjte is nu pas 7wkn en wil ook niet meer echt overdag slapen, 1x een dutje 'smiddags kan er nog net vanaf maar meer ook niet!! Had jou dochter dit ook al zo vroeg of begon dat pas later?!
liefs karlijn