Mijn dochter wilt ''niet'' drinken tips

Hallo allemaal,
Ik heb een dochter van anderhalf jaar en die verdomt het om iets te drinken.
Ze drinkt natuurlijk wel wat, maar vrij weinig.
Nu had ik een vraag heeft er iemand tips voor mij.
of zal dit een fasen zijn.
lees graag jullie tips.

Groetjes Marjan

drinkt ze uit een tuitbeker??? anders eens kennis laten maken met een gewone beker, kan een knoeiboel worden maar gewoon een slap aan en eens kijken of ze dat interesand vind.

Liefs en dikke kus brenda en charissa
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker

hier soms ook hoor.
ik zet drinken klaar op tafel en zeg tegen haar dat het drinken daar staat.
als ze dorst krijgt drinkt ze wel! ik ga haar niet meer achter na lopen met beker want dat werkt niet en wordt ze alleen maar boos.
Ik merk dat ze savond’s meer drinkt als over de dag heen.
Ik denk maar zo de ene dag heb ik ook meer dorst als de andere. En als ze dorst hebben pakken ze het wel.

groetjes Gytha

Ik zou ook proberen te laten drinken uit een gewone beker. Je hebt speciale oefenbekers van Difrax. Zoek via Google op oefenbeker en difrax en dan krijg je een voorbeeld te zien.

Verder zit ze gewoon in de uitprobeerfase. Ze probeert je tot wanhoop te drijven en ligt helemaal in een stuip van het lachen dat dat lukt! Dus negeren, drinken neerzetten en laat het haar zelf verder maar regelen.

Ze wil zich als grote meid gedragen dan kan ze ook verwachten dat ze als grote meid behandeld wordt!

Groetekes, Sje

quote:
hier soms ook hoor. ik zet drinken klaar op tafel en zeg tegen haar dat het drinken daar staat. als ze dorst krijgt drinkt ze wel! ik ga haar niet meer achter na lopen met beker want dat werkt niet en wordt ze alleen maar boos. Ik merk dat ze savond's meer drinkt als over de dag heen. Ik denk maar zo de ene dag heb ik ook meer dorst als de andere. En als ze dorst hebben pakken ze het wel.

groetjes Gytha

Hoe veel drinkt jou dochter gemiddelt per dag? cb zegt dat ze een liter drinken op moet maar ze red niet eens een halve liter. Ik herken wel dat ze boos word als ik met een fles enz acher haar aan komt. Maar ga de tips hier zekker op volgen bedankt voor zo ver. Groetjes Marjan

Ze moeten misschien een liter vocht binnenkrijgen maar dat hoeft niet alleen via drinken. Vergeet niet dat in fruithap en groentenhap + toetje ook vocht zit. Dat is alles bij elkaar ook al snel iets van 400ml! (Tenminste als je groot potje fruit, groot potje groenten en 1 danoontje rekent).

Dus met die halve liter drinken erbij zit ze al tegen de liter aan!

Groetekes, Sje

quote:
drinkt ze uit een tuitbeker??? anders eens kennis laten maken met een gewone beker, kan een knoeiboel worden maar gewoon een slap aan en eens kijken of ze dat interesand vind.

Liefs en dikke kus brenda en charissa
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090118/CggG.jpg" alt=“Lilypie 4th Birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m4.lilypie.com/trvKp1.png" alt=“Lilypie 4th Birthday Ticker” border=“0” /></a>
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://mt.lilypie.com/Rg4Mp1.png" alt=“Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker” border=“0” /></a>

Joëlle drinkt al vanaf de geboorte moeilijk ben wel al aan het oefen met een bekker maar dan zelfs draait ze haar hooft om. Maar goed ze heeft net weer wat gedronken dus wie weet zit ze in een fase bedankt voor je berichtje... Liefs Marjan

Heb je mijn berichtje hiervoor gezien? Mogelijk stelt dat je ook meer gerust.

Groetekes, Sje

lieke haalt de liter soms wel en soms niet.
Ik houdt me niet zo aan die regels van cb.(sorry)
Ik drink toch ook niet elke dag zoveel? de ene dag ook meer als de andere.
Op deze leeftijd weten ze echt wel wat dorst is en hoeveel ze nodig hebben.
En zeker wat sje zegt ook in fruit etc zit veel vocht.
Gewoon lekker zelf laten uitzoeken en dan gaat ze zelf wel weer drinken hoor!
echt een fase. Niet met fles achter haar aan gaan dat werkt echt niet.
Wedden: Als je het negeert, 2 dagen en drinkt ze weer meer! Teminste hier wel haha.

groetjes Gytha

Mijn zoontje dronk altijd ook heel slecht . Contact opgezocht met het CB en die gaven me enkele tips .

Als jij wat gaat drinken , dan dit samen met je kindje doen op de bank .
Een zout koekje ) tuc geven , hier krijgen ze dorst van .

Bij mij zoontje heeft het heel goed geholpen . Hij was absoluut geen drinken . Soms maar i bekertje over de hele dag .
Nu hij 2 en een half is drinkt hij veel beter . Nu heb ik het probleem met eten hahaha …

Ik zou me er maar niet zoveel zorgen over maken. Als ze dorst krijgt gaat ze vanzelf drinken. Zolang ze nog genoeg plasluiers hebben en goede ontlasting (niet te hard) zit het wel goed.
Mijn dochtertje is vanaf haar geboorte al niet zo’n fanatieke drinker geweest. Nu drinkt ze twee bekers van 200 ml op een dag, soms wat meer. Het grappige is dat ze het liefst het drinken van haar broer opdrinkt (wat hetzelfde is als van haar), alleen omdat het van hem is… (wat een griet hé!?)

Groetjes,

jantje

Hoi,

Je zou ook bijv. vast tijden kunnen proberen. Wij gaan hier elke dag standaard tussen tien en elf uur echt zitten om koffie te drinken( voorhaar dan thee ofzo).
En dan gaan we ook aan de eettafel ( staat hier wel in de huiskamer) zitten met een koekje erbij.
Dan hebben we natuurlijk ontbijt/lunch en diner.
S’middag gaan we als ze wakker is ook altijd thee drinken en dan weer aan tafel ook met iets erbij. Onze dochter is dan geneigd om wel te drinken want dat is gezellig. Soms zeg ik kom drinke ens wat het is zo lekker. Ze drinkt niet altijd alles op maar altijd wel een halve beker.

Misschien dat dat ook bij jou wil werken naast het drinken uit een echte beker.
Maak daar iets bijzonders van. Neem haar mee om z’n beker te kopen.

groetjes

lon106

Mijn dochter heeft ook zo’n periode gehad. Ze dronk overdag nauwelijks, Ze at wel veel fruit en paap s’morgen ging ook goed in. Ik maakte voor haar met warm eten altijd een soepje zo dat ze toch nog wat extra vocht binnen kreeg.

Uitkomst werden pakjes drinken met rietje. Ritje vond ze helemaal geweldig en zo zorgde ik dat ze goed begon te drinken. Later ook gewoon uit het beker. Tuit beker heeft ze erg kort gebruikt.

M