Mijn dochter wil niet drinken

hoi allemaal,

mijn dochter van bijna 8 maanden en was deze week ziek,ze had hoge koorts en sinds gister rode vlekken.
blijkt het na zien van huisarts de 6de ziekte tezijn.verder is ze lekker vrolijk en heeft ze geen last van de vlekken.
waar ik mij wel zorgen om maak is dat ze sinds vandaag heel slecht tot weinig drinkt.(geen nutrilon,sap of water)
de vaste voeding is geen probleem dat is prima,pap,brood,fruit en groente.
zodra ze de fles maar ziet gaat ze mopperen en slaat de fles uit mijn handen,geef sinds vanavond vocht met een lepeltje of laat de dop van de fles en laat haar dan drinken.

wie herkent dit ook en kan mij zeggen hoelang dit duurt,zijn al bij huisartspost geweest maar kon geen medische verklaring geven.
haar keeltje was normaal.
ze heeft wel al 2 ondertanden.

groetjes liek

Week 33,5 t/m week 37,5 zit een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek. Kan zijn dat het daarmee te maken heeft dat ze minder goed drinkt.

Vergeet overigens niet dat in fruit, pap en groenten ook veel vocht zit, dus het is niet zo dat ze helemaal geen vocht binnenkrijgt.

Groetekes, Sje

we hebben het er toevallig over in het onderwerp laatste fles. damian kan zijn fles ook echt niet meer zien maar een tuitbeker ofzo snapt hij niet. drinken of water geef ik in een normale beker en dat doe ik dan al wil hij het zelf en de eerste fles maak ik pap van en de laatste fles geef ik in zijn slaap want hij wil echt niets eten maar red de nacht niet als ik die fles niet geef

vandaag ging het gelukkig wat beter met drinken.de luiers waren weer wat voller.
ik had gelezen dat bij de 6de ziekte de klieren kunnen opzwellen.
wij denken dat ze daarom niet met de speen wilde drinken.
als ze vandaag niet meer met speen wilde drinken deden we het in een tuitbeker en dat gingf gelukkig beter.
hopenlijk drinkt ze binnenkort weer gewoon met de speen.

het gekke is dat ze wel met een speen slaapt.
ach ja soms blijf je maar gokken,is het dit of dat.

groetjes liek

gelukkig dat het vandaag beter ging, en inderdaad soms blijf je gissen, is het dit of zal het dat zijn? Maar goed, je wil altijd het beste voor je kleine dus wat dat betreft kan je niks verkeerd doen denk ik dan maar.

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker