Mijn dochter weigert te drinken

Hier weer een nieuw topic… die kleintjes toch ook soms he.
Ze is nooit een drinker geweest (wel haar melk, maar geen ander drinken), maar nu weigert ze sinds vandaag alle vocht. Ik maak me hier echt zorgen om. Ze moet toch drinken! Nu weet ik dat ze op het moment nog voldoende vocht binnen krijgt door haar melk (500 cc) en groente en fruit, maar binnenkort gaat er weer een fles af en zal ze toch op een andere manier voldoende vocht binnen moeten krijgen. Ik heb alles geprobeerd. Water, sap, thee, zowel warm, lauw en koud en zowel uit fles als verschillende soorten bekers. Niets wil ze. Ze slaat beker of fles meteen weg en draait haar hoofd om zodra er iets anders in zit dan melk. Iemand tips of hier ervaring mee?

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

geen ervaring maar als ik jou was zou ik de fles er dan niet afhalen want dan gaat ze wel erg weing vocht binnenkrijgen

before you judge me, try hard to love me

Zolang ze voldoende plasluiers heeft hoef je je geen zorgen te maken. Ik begrijp dat het heel vervelend is. Maar als ze niet wil drinken dan houd het op. Wel gewoon blijven aanbieden. Als ze dorst heeft gaat ze vanzelf wel weer drinken. Heeft ze geen plasluiers meer, dan moet je meteen contact opnemen met de huisarts ivm uitdrogen.

Groetjes,
Sandra

Of als je één fles wil afhalen, hou je dezelfde hoeveelheid water in de fles maar bouw je langzaam met de schepjes af, zodat ze aan het eind van de dag hetzelfde aantal ml gedronken heeft, alleen dan op een gegeven moment 1 fles met water.

Als je de fles steeds wateriger maakt kan ze langzaam aan aan de smaak wennen, anders zou ik het ook niet weten.

Een ineens-topic: sprongentijd! Week 33,5 t/ 37,5!

Groetekes, Sje

@sje, het zou kunnen, maar ik denk eigenlijk zelf dat ze deze sprong al heeft gehad. Ik wacht het even af. Misschien moet ik ook niet zo vaak aanbieden omdat ze het dan helemaal als iets vervelends gaat zien? Of juist wel blijven aanbieden?

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

Hoi,
Het kindje van mijn vriendin (vandaag precies 1 jaar oud) wil ook bijna niets drinken, eigenlijk was dit al vanaf het begin zo.
Nu krijgt ze s’ochtends pap, daar zit dan 200 vocht in.
Tussende middag gaat er half onder dwang uit een fles, of met een lepeltje (eindeloos lepelen…)nog eens met moeite 200 in. En verder doet ze wat extra water door de groente en fruithap om toch nog iets meer te krijgen, maar daar houdt het echt mee op. Zij heeft zich er ook vreselijk veel zorgen om gemaakt, en natuurlijk is ze nog niet echt blij met hoe moeilijk het gaat, maar haar dochtertje doet het verder prima, groeit goed, is vrolijk, ontwikkelt zich prima, dus nu blijft ze wel vanalles aanbieden, maar als ze niet drinkt houdt het op.
Inmiddels heeft ze al wel voor 100 euro aan verschillende flessen/bekers/tuit/rietjesbekers etc etc aangeschaft om maar iets te vinden waar ze wel van wil drinken maar niets werkt. Dus nu laat ze het er maar bij, haar dochtertje wil gewoon echt niet en zolang het verder goed met haar blijft gaan zal ze toch wel voldoende vocht binnen krijgen. Inderdaad wel de plasluiers in de gaten blijven houden!

Lijkt me wel heel lastig hoor, Jasper is een echt ‘zuipschuit’, die drinkt alles wat ik hem maar voorzet. Vraag me bij hem wel eens af of hij niet teveel krijgt!
Persoonlijk zou ik de fles er ook nog niet afhalen, als ze die wel goed drinkt mooi nog even zo laten, en anders de tip van Jaantje. En ik zou op vaste tijden wel iets aanbieden, maar niet continue om het inderdaad niet nog vervelender te maken. Misschien nog even overleggen met het consternatiebureau?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik zou het niet aan blijven bieden. Eet of drinkt ze niet op het moment dat je het de eerste keer aanbiedt, dan maar niet. Volgende eet-of-drink-moment weer nieuwe ronde nieuwe kansen.

Het is voor eventueel doorkomende tandjes slecht als ze zo vaak per dag een slokje of een hapje van iets krijgen.

Klinkt heel schooljufferig maar ze moet leren dat er “vaste tijden” op een dag zijn voor “maaltijden”.
Zodra ze 3 jaar ouder is, is het ook niet de bedoeling dat ze de hele dag door van van alles drinkt en op van alles knabbelt.

Groetekes, Sje