Hoi,
Het kindje van mijn vriendin (vandaag precies 1 jaar oud) wil ook bijna niets drinken, eigenlijk was dit al vanaf het begin zo.
Nu krijgt ze s’ochtends pap, daar zit dan 200 vocht in.
Tussende middag gaat er half onder dwang uit een fles, of met een lepeltje (eindeloos lepelen…)nog eens met moeite 200 in. En verder doet ze wat extra water door de groente en fruithap om toch nog iets meer te krijgen, maar daar houdt het echt mee op. Zij heeft zich er ook vreselijk veel zorgen om gemaakt, en natuurlijk is ze nog niet echt blij met hoe moeilijk het gaat, maar haar dochtertje doet het verder prima, groeit goed, is vrolijk, ontwikkelt zich prima, dus nu blijft ze wel vanalles aanbieden, maar als ze niet drinkt houdt het op.
Inmiddels heeft ze al wel voor 100 euro aan verschillende flessen/bekers/tuit/rietjesbekers etc etc aangeschaft om maar iets te vinden waar ze wel van wil drinken maar niets werkt. Dus nu laat ze het er maar bij, haar dochtertje wil gewoon echt niet en zolang het verder goed met haar blijft gaan zal ze toch wel voldoende vocht binnen krijgen. Inderdaad wel de plasluiers in de gaten blijven houden!
Lijkt me wel heel lastig hoor, Jasper is een echt ‘zuipschuit’, die drinkt alles wat ik hem maar voorzet. Vraag me bij hem wel eens af of hij niet teveel krijgt!
Persoonlijk zou ik de fles er ook nog niet afhalen, als ze die wel goed drinkt mooi nog even zo laten, en anders de tip van Jaantje. En ik zou op vaste tijden wel iets aanbieden, maar niet continue om het inderdaad niet nog vervelender te maken. Misschien nog even overleggen met het consternatiebureau?
Groetjes Carolien.