Mijn dochter weigert de avondfles met medicijnen

Hoi ik ben moeder van Jony die ongeveer 9,5 maand is.
Jony heeft reflux klachten al sinds 9 maanden en gebruikt hier voor medicijnen Losec Mups 10MG.
Hier moest ze eerst de helft van dit deed ik door haar avond/ochtend fles.
Deze medicijnen zijn gestopt en nu beginnen de klachten weer en nu moet ze 2x dgs een hele.
Maar het probleem is dat Jony haar avond fles niet meer opdrinkt. Dus als ik de medicijnen en door doe heb ik dikke kans dat ze niet alles binnen krijgt. Deze medicijnen moet je oplossen anders was het nog wel te malen op een lepeltje en klaar is kees.
Nu heb ik 2 flessen klaargemaakt waarvan 1 fles 10ml met de medicijnen maar die weigert ze zelfs onder enige dwang wil het ook echt niet. Als Jony haar medicijnen niet inneemt wordt ze snachts vaak wakker van oprisperingen van zuur en of lucht in haar buik, dit komt door het wegslikken van zuur.

Wie weet nog een leuk foefje om te proberen?

Groetjes Cora

Ik heb er geen ervaring mee, maar is er iets wat ze heel lekker vind waar je het wel in kan doen?? Ik weet (nog) niet wat een kindje van die leeftijd allemaal wel en niet hebben mag.

Groetjes,

Michèle

leyla heeft gelukkig geen reflux maar wel andere problemen
ze heeft dus ook een aantal keren een pilletjes gehad die op gelost moesten worden .
nou had ik hier dus wel een oplossing voor ik haalde dan bij de appoteek van die spuitjes voor medicijnen ik heb ook mee gevraagt of ik het wat lekkerder kon maken om er iets zoets door te doen en dat kon met een beetje limo siroop
wat ik deed is dit je pakt een schoteltje of een klein kommetje
maakte de pilletjes fijn met twee lepels en legte het poeder op het schoteltje
deed er eeb beetje limo siroop bij en wat water mengde dat goed door en deed het daarna opzuigen met het spuitje ,
en dat gaf ik dan mijn dochter .
bij de appoteek leggen ze ook gelijk even uit hoe je dat moet doen en je moet vragen of je het zoeter kan maken ( of het mag natuurlijk ) met deze medicijnen.

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

gr de mama van leyla

veronique daniels

Hoi Leyla,

Dit ga ik zeker proberen het enige probleem is dat de medicijnen niet gemalen mogen worden de korreltjes moeten heel in de maag komen en daar open gaan. Ik ga vandaag weer vogelen.
Het is heel lastig ik heb het ook eens met een spuitje in de mond gedaan maar de korreltjes vlogen om me oren.

Groetjes Cora

je kunt het als nog doen met een spuitje want als ze opgelost mogen vorden
dan doe je het als nog met water oplossen en dan in een spuitje
ik zag in je berichtje dat de korreltjes wel opgelost mogen worden .
dus je kunt het als nog eens proberen

gr de mama van leyla

veronique daniels

Hoi,

Ik weet niet of ze s’morgens of sávonds pap eet. en of ze dat uberhaupt pap eet.
Maar als het s’avonds is kan je het daar dan niet door doen???

groetjes

lon106

Hoi allemaal,

Leyla, het medicijn dat je oplost valt in korreltjes uitelkaar dus die korreltjes blijven bestaan.
Lon, de avondfles drinkt ze niet meer helemaal leeg dus heb ik niet de garantie dat ze de medicijnen binnen krijgt.

Ik heb gelukkig een ideetje gevonden dankzij jullie.
Ik mag het medicijn door iets zoets mengen.
Ik los het nu op in een klein med.bekertje en voeg het toe aan een heel klein beetje vla ze griezelt nog wel maar het gaat erin.

Over 1,5 week hebben we weer contact met Kinderarts helpt deze medicijnen nog niet dan gaan ze haar onder narcose onderzoeken/behandelen. Erg spannend hopen maar dat het gaat werken.
Ondanks alles blijft onze Jony erg vrolijk.

Bedankt voor jullie mee denken.

Groetjes Cora