Mijn dochter van 2,8 jaar wilt niet slapen


#1

Hallo allemaal,

Ik zit echt met een groot probleem! Mijn dochter wilt niet in haar eigen bed slapen. Voorheen nooit geen problemen gehad, maar sinds de laatste 2 weken is het een hel. Rond 7 uur gaat ze samen met haar broer (5 jaar) naar bed. Voordat wij beneden zijn begint ze al te huilen. Ze huilt haar eigen naar een half uur in slaap. Rond half elf wordt ze weer huilend wakker en blijft huilen. Ze wilt dan bij ons in bed slapen maar dat gaat dus niet, één keer toegeven en het is gedaan. Ze begint dan te krijsen en bonkt op de deur. Wij hebben al zo veel dingen gelezen en gehoord, maar niks helpt.  Ik heb bij haar gezeten tot dat ze sliep maar voordat ik de deur weer uit was, begon ze al te huilen.  Verdispert Kids Rust heb ik in huis gehaald maar tot nu toe heeft dat ook niet geholpen. Een lampje aangelaten.. niks werkt! Nu hoop ik dat iemand weet wat wij doormaken en een oplossing heeft gevonden. Graag zou ik dit willen weten...HELP!!


#2

als we ons zoontje naar bed brengen en we de gebruikelijke dingen gedaan hebben slaapt ie meestal wel niet altijd maar als ik dan weg ga begint hij te huilen, krijsen en na een poosje zelf over te geven wat moet ik er mee ?
dit is begonnen nadat we uit elkaar zijn gegaan en mijn ex bracht hem naar bed toen ik er 's avonds was om iets uit te praten hbij heeft mij niet gezien , hoorde hem al huilen, krijsen toen ik binnen kwam na een half uur zei ik ga toch eens kijken wat ie heeft zegt ze dat doet hij altijd maar toch kijken moest ie net overgeven en vanaf toen heeft ie dat. moet ik ergens anders hulp voor ons kind zoeken wat ons dochtertje heeft hier geen last van ?

wie kan mij helpen , een eenzame , vader


#3

Beste,
ik lees zojuist uw verhaal ivm uw dochter die niet wou slapen en op haar deur klopte. Als ik uw verhaal lees, is het precies of ik het geschreven heb. Wij maken namelijk de laatste 4 maanden iedere nacht ditzelfde mee. Ons zoontje sliep voorheen redelijk normaal maar plots, van de ene op andere dag wou hij niet meer in z’n babybedje (hij kroop eruit en viel dan soms lelijk… waardoor we overschakelden naar een peuterbedje). Sindsien wou hij niet meer naar z’n bed, kroop ook uit dat peuterbedje en begon heel hard op de deur te kloppen. Dit doet hij meestal iedere avond wanneer hij naar z’n bedje moet, maar ook iedere nacht komt hij wakker en begint hij opnieuw heel luid te kloppen (zelfs de buren worden hiervan wakker). Hij kan dit uren volhouden, maar doordat dit zo luid is, kunnen we dit gewoon niet laten doorgaan en nemen we hem dan uiteindelijk bij ons, zo slaapt hij en ook wij (en de buren). Het is precies of hij gewoon niet in zijn kamer wil slapen, wij ons slaapt hij meteen, ook zelfs als we hem alleen in onze kamer leggen en wij vb nog beneden zitten, dan slaapt hij wel.
Is jullie probleem intussen opgelost en zo ja, wat heeft geholpen? Hebben jullie tips voor ons?
Alvast bedankt!


#4

hallo Nancy,
ik lees net je verhaal over je dochter die weigert te slapen en ik herken het helemaal sinds 4 maanden doet mijn dochter van 2,4 jaar precies hetzelfde. Als ze naar bed moet dan gilt ze de hele boel bij elkaar en dat herhaald zich minimaal 3 keer per nacht het is om gek van te worden. Ik heb geprobeerd haar te laten huilen en ik heb geprobeerd bij haar te blijven maar niets helpt het vervelende is dan ook nog dat ik een jongere zoontje heb van 10 maanden die daar ook nog eens wakker van word ik ben zo radeloos.
Heb jij inmiddels iets gevonden wat helpt want niemand kan mij zeggen wat ik moet doen, ben zelfs bij de dokter geweest.

groetjes,

Suzet