Mijn dochter huilt tijdens eten


#1

mijn dochter is zeven maanden oud, en huilt tijdends het eten geven.

als mijn man onse dochter eten geeft gaat ze alleen maar huilen , als ik het doe huilt ze niet en eet dan haar bordje warm eten zonder problemen op.
dit doet ze nu een dag of vier ik weet niet wat ze doet als iemand anders haar eten geeft dit hebben we nog niet kunnen testen wat kan ik hieraan doen, en is het normaal dat ze dan gaat huilen

#2

Die van ons ook, die huilt altijd tijdens het eten, wel te verstaan alleen de vaste voeding, niet bij de fles. de fles gaat zonder moeite. Wie weet wat dit zou kunnen zijn?


#3

Dat heb ik met mijn dochtertje ook gehad. Ze kwam terug van het KDV en ineens huilde ze, zodra ze een lepel met eten zag... Wij hebben zelfs het KDV gebeld om te vragen wat ze in vredesnaam met haar hadden gedaan. Echter zij wisten van niets.
We hebben gewoon volgehouden en als ze echt niet wilde, gewoon gestopt met eten geven (alleen wat laten drinken nog). Uiteindelijk ging het vanzelf over en nu eet ze gewoon weer zonder morren.

Ik vermoed dat het gewoon een periode van uitproberen is geweest...

Mijn dochtertje is nu 11 maanden en het eten gaat met vlagen nog moeizaam. De laatste tijd vindt ze het schitterend om eten weer uit te spugen en dan lacht ze breeduit naar ons... Dan moeten wij ons inhouden om niet ook te lachen natuurlijk. We kijken dan heel streng naar haar en zeggen: "Nee !". Inmiddels doet ze het bijna niet meer gelukkig, omdat ze doorheeft dat het geen leuk effect heeft... Pfff, kinderen opvoeden is een vak apart zeg :-)

Succes ermee i.i.g. !


#4

Hoi,
onze zoon is nu bijna 9 maanden en met name s’ochtends is het soms feest. Hij eet wel door het huilen door maar toch is echt niet echt leuk. We hebben al verschillende soorten pap geprobeerd. We dachten dat het misschien te heet is maar het lijkt erop dat zodra hij eten binnenkrijgt zijn darmtjes gaan werken… sinds vanochtend gaat het weer beter. Misschien toch even een nieuwe fase.