Mijn dochter eet niks

hallo ik heb een groot probleem

ik heb een dcohter van bijna 2 jaar oud, die bijna tot niks wil eten, drinken doet ze voldoende, maar eten krijg ik er niet in, een broodje s’morgens gaat er amper in, meer dan de helft laat ze liggen, dus geef ik haar s’morgens pap dat drinkt ze vaak wel op, verder krijgt ze op een dag rozijntjes, drinken, koekjes, rijstewafels, en als we s’avonds warm gaan eten wil ze niks eten, vlees dat gaat er soms nog wel in, maar aardappels en groente, dat word echt een drama, ze gaat er mee gooien, en weigert ook maar iets te eten, toetje krijgt ze daarna nog wel, maar ook dat wil er amper in, ik zit door de week alleen met haar thuis, haar vader werkt op een eiland, dus die komt vaak donderdags of vrijdags s’avonds laat thuis, en als hij er bij zit eet ze vaak wel meer als dat we alleen zijn, ik vind dit echt een probleem, want ze is al zo dun, met geweld los ik niks op want daar word zowel zij als ik de dupe van, ik heb het een keer geprobeerd om het er echt in te krijgen nou dat deed mij erg pijn om haar zo verdrietig en overstuur te zien, dus dat wil ik niet meer, ik wil graag dat ze wat meer gaat eten, ze is al zo mager, wie heeft er een tip voor mij alles is welkom.

ben ten einde raad.

groetjes van jolanda

Hoi,

Ik heb er geen ervaring mee, maar raadpleeg anders is een arts of die haar lichamelijk kan onderzoeken, dan sluit je dit in ieder geval uit.
Succes ermee, groet Vanessa mama van Senna.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi
mij dochter had ook z’n periode.
een goeie eet routine hielp mij.
vaste eet tijden.
voor ontbijt at ze of een broodje samen met mij of een bord pap.
voor middageten rond 12:30 weer een broodje met een bakje yougurt.
rond 15:00 twee koekjes met een glasje melk
17:30 gekookt
probeer om iets grappigs te maken met het eten bv.
geprakte aardappels in rond vorm voor een hoofje.
groeten geprakt voor de haar ogen en neus. en dan bv en stuk verse worst voor de mond. Doe dan hetzelfde bij jou bord eten. En dan maak jij er een spelletje van. Samen eten.
Er werd toen tegen mij gezegd laat haar maar zij eet wel als ze honger heeft, maar dat kon ik niet.
ik heb wel gemerk dat forseren niet helpt, daar wordt jij ook wanhopig van.
mischien dat het helpt, ik hoop het voor jou.
success verder.

Jolene: mama van Amber en Brandon

Daisypath Ticker

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Mijn dochter heeft het ook af en toe, gisteren at ze alles op, en vandaag weer een stuk minder, dit zijn gewoon periodes denk ik dat ze je willen uitdagen. Ik moet wel zeggen dat ze nu verkouden is, en als ze niet lekker is dan eet ze altijd wat minder.

Lilypie Derde Ticker

Ik herken het helemaal. Joyce is ook zo dun en wil ook amper eten.
Brood zoieso niet maar wel de ham of kaas en lekkere dingen.
aardappelen nooit en groente zelden. Moedeloos word ik er soms van.
Mijn vriend en ik hebben er soms weleens woorden over het eten is zo
helemaal niets aan. Ik maak me zorgen of ze wel genoeg binnekrijgt.
Met belangstelling ga ik jouw reacties lezen en hoop dat mensen met
goede tips zullen komen.

Groetjes van Miranda ( mama van Joyce )

Hoi,

hetzelfde probleem met ons Lisa en ik ben dus op zoek gegaan op’t net naar oplossingen en zo hier terecht gekomen. Als ik zo de weblectuur doorneem, lijkt het me dat, indien de oorzaak de peuterpuberteit is (koppig zijn om de ouders te testen), je dit best kan negeren. Wel regels stellen natuurlijk. Zo hebben we Lisa zover gekregen dat ze geen woedebuien meer krijgt aan tafel, door haar telkens in haar park te zetten als ze een bui kreeg. Ze wil wel nog altijd niet eten: mondje stijf toe tijdens sommige maaltijden. Tja, echte oplossingen zijn er precies niet. Wij gaan nu eens een dagboekje bijhouden om te zien wat ze gedurende een paar dagen allemaal eet, om te toch een meer objectief beeld te krijgen (want objectiviteit is soms moeilijk te behouden als ouder).
Voor de rest lijkt de algemene regel: kalm blijven aan tafel (zodat je kind dit ook zo aanvoelt) en er niet teveel op te reageren. Natuurlijk, bij de minste hap dat er dan wel gegeten wordt, moet je precies in complete extase liggen prijzen

hoi jojo.
je kan proberen je dochter bij het eten klaar maken te laten helpen,bv uit 2 dingen laten kiezen wat ze op haar boterhammen wil,laten helpen met het bedenken wat jullie die avond gaan eten.
geef je dochter zoveel mogenlijk complimentjes als ze goed eet en probeer zo min mogenlijk aandacht te geven als ze weinig of slecht eet.
ik weet niet of je er iets aan hebt maar bij ons heeft het goed geholpen,mijn zoon eet nu een stuk beter.

brie

hebben jullie dan ook tips voor kinderen die uitermate langzaam eten? ik vraag eigenlijk altijd wel wat ze op brood wil en geef haar ook complimentjes tussendoor.
Ze kauwt zo tergend langzaam en soms doet ze er wel een uur over! dat is echt uitzonderlijk dat ik dat toelaat en meestal ga ik haar helpen of haal ik na een half uur haar bord weg.
Soms zeg ik ook weleens als je nu binnen 10 minuten je bord leeg eet krijg jij van mij kindercola (dat is echt feest voor haar!). Maar als je het na 10 minuten nog niet op hebt zet mama het weer terug in de kast. Meestal heeft ze dan wel binnen 10 min. haar bord leeg, maar de volgende dag is het weer hetzelfde liedje!
Iemand tips?
's ochtends krijgt ze van mij pap dat vindt ze heerlijk en zit er ook zo in!
haar warme hap gaat ook best snel maar dat brood is echt vreselijk!!!
gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

Oh, heb jij ook zo’n treuzelkont?! Verschrikkelijk, hier hetzelfde verhaal met de oudste. We hebben al van alles geprobeerd: 15 minuten de tijd met de kookwekker en anders de rest van de dag niks lekkers. Het interesseert haar helemaal niks.

15 minuten met de kookwekker en anders geen rok aan morgen, maar een lange broek (en dat is pas echt straf voor haar!). Dan wil het weleens lukken om die boterham erin te krijgen, maar ook niet altijd.

Het is trouwens altijd alleen maar 's ochtends. 's Middags eet ze wel sneller.

Maar bijvoorbeeld ook aankleden 's ochtends. Hoe vaak ik moet zeggen “Schiet nou eens op, ik wacht op jou hoor!” Zucht…

En dan is ze al dik 10 minuten in haar kamer bezig, kan ze dus makkelijk aangekleed zijn en dan staat ze nog in haar onderbroek. Gek word ik ervan!

Ik hou me dus ook heel erg aanbevolen voor gouden tips voor onze treuzelkont.

Groetekes, Sje

Hier hebben we zlefs een periode gehad dat mijn zoon bijna niet at,soms twee dagen wel en dan weer niet kan een fase zijn zelfs vrood eten ging ie minder eten.

E waarempel het lijkt mij geen testen de afgelopen dagen heb ik een zoon die
gewoon honger lijkt te hebben hij word in augustus 4 ,'s morgens eet ie bekant 3 plakken brood op tissen de middag soms ook 3 en hee veel warm eten ik denk gewoon dat hoe kleiner ze zijn het testen kan zijn.

gewoon laten begaan je hoort het wel meer

Bijna twee? Dat klinkt als uitproberen.
Ik zou geen andere tussendoortjes dan fruit meer geven (om te voorkomen dat ze geen honger meer heeft met het eten) en rustig aan tafel (eventueel met een boek naast je) blijven zitten en maar de geduldige mama uithangen.
Probeer het een dag of 5, gebruik eventueel appelmoes (ben ik geen tegenstander van, ik heb zelf ook op latere leeftijd nog nieuwe dingen leren eten, dus dat kan altijd nog) bij het eten.

Succes!

Ik heb hetzelfde probleem met mijn zoontje van 13maanden, tot voor kort at hij zeer goed, tot op een dag dat hij maar de helft van zijn warm eten binnenspeelde, en de volgende dag helemaal niets meer.
Melk, boterhammetjes 'smorgens, fruitpap 'smiddags, boterhammetje en melk 'savonds laat hij niet staan maar owee als het warm eten op tafel staat.
Dit duurt nu al ongeveer een maand, heel af en toe lukt het om pattatjes met appelmoes te eten…
Heb al vanalles geprobeerd, en vandaag pak ik het nog drastischer aan (op aanraden van kinderarts) weigert hij het warm eten, elke maaltijd hetzelfde aanbieden zelfs tot de dag nadien en niets anders.
Heeft iemand een oplossing?

Mijn zoontje eet al maanden slecht. Hij is net 2 geworden en er gaan soms dagen voorbij dat hij maar een kleinigheidje per dag eet. Tegen alles zegt hij nee, eerst was hij dol op toetjes maar ook daar zegt hij nu nee tegen. Heel af en toe een hapje van een boterham maar avondeten doet hij echt niet.

Op het consultatiebureau zeggen ze dat we het zo moeten laten en het negeren. Zijn gewicht is wonderbaarlijk wel precies zoals het moet zijn, dus ik ga er toch maar van uit dat hij hetzelf helemaal regelt. Wel geef ik hem een vitaminepil erbij per dag.

mamma van Luca (2 jaar)

Engels leren voor kleuters? www.kleutertaal.nl