Mijn dochter drinkt niet zittend, tips?

Mijn dochter is net 7 maanden. Ze weegt nu ongeveer 6800 gram. Al vanaf de geboorte geven wij haar de fles als wij als papa of mama op de bank zitten en onze dochter op schoot. In de begin maanden dronk ze liggend de fles. Tegenwoordig zit ze wat meer recht op. Nu wil ze als ze bij papa of mama op schoot zit niet meer drinken. 's Morgens krijgt ze een fles pap, dan drinkt ze tot maximaal 100 cc wel, maar dan is het over. De enige manier dat we haar aan het drinken krijgen is haar liggend in onze armen en lopend door de kamer.

Voor mij als papa is dit niet zo’n probleem, maar voor mama is ze te zwaar om mee rond te lopen. Mama krijgt er dus bijna geen flesvoeding meer in en als ze er mee rond de kamer loopt dan is ze helemaal kapot van het dragen van onze dochter. Zijn er meer mensen met deze ervaring en zo ja, heeft er iemand een tip voor ons?

Alvast heel erg bedankt

Hoi

Heel herkenbaar zeg. Wat een gedoe is dat he. Ik kan haar ook niet zo de fles geven hoor en de oppas oma helemaal niet.
Wat nog wel eens helpt is als ik haar in het wipstoeltje zet. Dan drinkt ze wel. Maar ook niet altijd.
Ze is bijna 6 maanden en op een goede dag drinkt ze dus max 500 a 600 ml.

Hopelijk is het een fase. ik denk dat ze gewoon toe is aan meer vast eten. Moet maandag naar het CB ga ik het ff in de groep gooien daar.

Doei
Bianca

Hoi,

bedankt voor je reactie. We hebben ook geprobeerd om haar in een wippertje de fles te geven, maar dat resulteert ook in een flinke huilbui. De eerst 10 a 20 cc gaan dan wel, maar dan dus niet meer.

Misschien is het inderdaad een fase en is ze al toe aan iets vasters te eten. Het eten van een potje olvarit gaat goed. Dat eet ze lekker gulzig weg. Een danoontje daarna gaat er ook goed in.

Na het eten en even spelen is ze vreslijk moe, als we haar dan in bed leggen wil ze niet slapen. Als ze nog wat melk uit de fles heeft gehad, wat dus dragend en lopend door de kamer moet gebeuren dan is het goed en valt ze zo in slaap. Een tut als oplossing werktte niet.

Ik geef haar 's ochtends nadat ze dus ongeveer 100 melk heeft gedronken na een uurtje pap van rijstebloem 60 ml (dat is dan weer 60 erin)

Als het echt te weinig is wat ze drinkt dan geven we toch om 23.00 uur nog een fles die ze dan wel drinkt ongeveer 120 ml terwijl ze die eigenlijk niet meer hoeft.

Je gaat je er zo op focussen he daar wordt je zo moe van.

Als ik maandag geweest ben bij het cb laat ik het je nog even weten

Doei

Hoi,

Het is een fase waar ze doorheen moeten, ik zou zeggen ga geen rare rituelen
als rondlopen ed inbouwen. Als ze honger hebben drinken ze echt wel.
Senna heeft deze periode ook gehad, je kan dan beter 1x meer de fles
aanbieden op de dag, dan het op allerlei manieren proberen.
Straks wendt ze hier aan en wil dan niet anders meer als ze over deze fase heen is.

Wat je in de gaten moet houden is dat ze minimaal 500cc aan vocht op een dag
binnen krijgen. Verder lekker de kleine haar eigen koers laten varen, ze zorgen
er echt wel voor dat ze genoeg binnen krijgen.

Hoop dat je wat aan mijn tips hebt en ik kan alleen maar zeggen de periode gaat
weer over en dan halen ze de schade wel weer in. Ze zijn nu gewoon op een ander
vlak aan het ontwikkelen en hebben even minder oog voor de fles.

Groet Vanessa.

onze lars nu 6 maanden is ook zo een tut hij drinkt wel maar sppaeld en kluift en drinken zo zo maar hij gaat wel leeg geduld heeel veeel geduld ik zou ook niet gaan rondlopen hoor je bent er zelf ook nog ik merk ook dat lars steeds meer behoefte krijgt aan vast voedsel als hij de slap omkrijgt wiebeld het hele lijfje heen en weer zo van yes yes lekker mama.
en inderdaad beter 1x meer proberen dan blijven tobben:[[blue]

hoi,

de kids zijn hier ook bijna 6 maanden…
Het drinken is hier een heel ritueel waar we alle drie lekker van uitrusten…
Ik kàn niet eens met ze gaan lopen.

Ik leg het voedingskussen op twee bankkussentjes op de bank.
Zet de flesjes in de magnetron en ga dan Joël en Elsa (in de box) hun slabben om doen.

Flesjes pakken, nutriton erin. Flesjes op de bank zetten.
Joël op de bank leggen, Elsa (half liggend) op schoot nemen, dan Joël (rechtop) erbij pakken.
Elsa haar flesje in de mond doen, dan Joëls flesje in zijn mond stoppen.
Ondertussen kijk ik lekker tv…

Elsa kauwt zo nu en dan op de speen en Joël doet tussendoor een paar keer een boertje. Ook kletsen ze afentoe even tegen me.

Na het eten knuffelen we nog even een kwartiertje na.

Wil een van beide niet drinken?
pech, ik laat de ander het flesje leegdrinken en bied daarna het flesje nog een keer aan. Niet? Dan niet, klaar!

De niet- drinker moet dan wachten op de volgende “voedertijd.” Dan drinken diegene echt wel!
Gelukkig komt dit nauwelijks voor…

succes met die kleintjes

groet Mirjam

Het is maar goed dat onze kinderen nog niet weten hoe gek we allemaal doen om er voor te zorgen dat ze genoeg melk drinken anders zullen ze volgens mij helemaal in een deuk liggen.

Ik wel inmiddels hoor om alle rituelen die we (inclusief wij zelf hoor) hebben bedacht. hahahaha

Hoi,

bedankt voor jullie reacties. Het ziet er dus naar uit dat het een fase is in haar prille leventje. Eigenlijk ook best wel te begrijpen. Die fles kent ze nu wel, ze wil andere dingen gaan ontdekken. Ik ben toch blij dat er meer papa’s en mama’s zijn met dezelfde ervaring. Je gaat zo twijfelen op den duur.

Maar goed, we zullen zien hoe het gaat met onze kleine meid. Ik ben in ieder geval weer wat geruster gesteld.

Bedankt! Doeg.

wat bij ons nogal geholpen heeft is,zelf laten doen.
Ik gaf haar de fles terwijl ze op de grond op een deken lag, en ze dronk m dan op, rolde om en ging weer spelen.
Geen stress en vooral geen druk erachter.
Werkt nog steeds, zodra ze klaar is geef ze de fles een gooi.

Succes,
Liefs Wendy