Mijn collega op non actief is gezet

Echt raar, gisteravond had ik een slaapdienst worden me collega’s en ik
op kantoor geroepen. Me collega waar het om gaat was er ook terwijl hij vrij had.
Toen vertelde me leidinggevende dat mijn collega op non actief was gesteld.
Ik schrok me een hoedje.
Hij vertelde zelf dat hij een bewijs van goed gedrag moest inleveren bij onze baas ( schijnbaar moet dat per januarie 2006 ) En dat kon hij niet omdat hij in het verleden een schuld af heb willen lossen met een wietplantage. Nu mag hij gelijk
geen stap meer op de werkvloerzetten en is zijn carriere in een klap voorbij.
Eigen schuld, dikke bult zul je misschien zeggen maar ik mocht deze jongen erg graag en ben er een beetje door van slag.
Op heel veel plaatste komt hij dus de eerstkomende 5 jaar niet meer aan de bak.

Oh wat vervelend zeg. Jullie zullen gisteren goed geschrokken zijn van dit bericht. De sfeer zal er de komende tijd ook wel door bepaald worden lijkt me.

Groetekes, Sje

quote:

En zijn familie ook niet. Ik werk bij de rechtbank en mijn zus en ouders zijn ook gescreend hoor, voordat ik een contract kreeg.

Jeee…eigenschuld dikke bult ja eigenlijk wel.
maar leuk is het zeker weten nooit.
balen zeg.

Groetjes Marianne mama vanRuben

quote:

En zijn familie ook niet. Ik werk bij de rechtbank en mijn zus en ouders zijn ook gescreend hoor, voordat ik een contract kreeg.

Zo dat is bizar, dat heb ik nooit geweten !

Nou daar zit ik mooi mee want mijn broer doet ook allees wat God verboden heeft.
Die gaat gevangenis in gevangenis uit maar tot nu toe heb ik er gelukkig nog nooit wat van gemerkt. Alleen maar in dat soort functies die jij bekleed vermoed ik.

Lekker he, als je een familielid hebt wat niet deugd.
Cas zit zo precies hetzelfde.
Zijn broer komt er bij zijn broers en zussen niet meer in, ze hebben er genoeg van.
Hier trouwens ook niet (daar gaat wel erg veel aan vooraf hoor).

Maar er zijn functies die Cas dus nooit kan doen, lekker kl*te!

Wel sneu voor je collega.
Weet wel dat wat hij gedaan heeft niet mag, maar als ik je zo hoor werkt hij al een tijdje bij jullie.
Als je in nederland een moord pleegt of je verkracht iemand dan krijg je straf, tbs en daarna moet je toch weer de maatschappij in.
Moet je baan hebben en bla bla bla bla bla.
En iemand zoals je collega is nu dus zwaar de pineut.
Ik weet niet of ik dat dan wel helemaal fair vindt…

Groetjes Mim

amai seg! das niet niks! voor die jongen vindt ik dat best wel erg, ma voor zijn familie al helemaal! heb zelf ook zo e broerke die al heel wat heeft uitgespookt, zijn we goed mee als dat ooit es na gekeken gaat worden… langs de andere kant vindt ik dan ook weer, misschien heeft die jongen wel heel veel spijt van wat ie ooit gedaan heeft en was hij nu wel degelijk op het goede pad! is het dan niet zo dat mensen die ooit op het slechte pad geraakt zijn en er constant mee geconfronteerd gaan blijven, dat ze misschien terug op het slechte pad gaan geraken? vindt het moeilijk, hoop allesinds dat hij ergens de kans krijgt om te bewijzen dat hij echt van goede wil is… het zal echt schrikken geweest zijn voor jullie!

liefs jessica, &

Hoi Mim

quote:
maar als ik je zo hoor werkt hij al een tijdje bij jullie.
Nee dat niet, ondeveer twee maanden maar toch was het schrikken omdat het zo onverwachts was. En ja Jessica ik ben het met je eens, dit zou een reden kunnen zijn om terug te vallen op het verkeerde pad. Je moet toch aan je geld komen. Maar aan de andere kant is het ook zo dat als hij zich goed gedraagt dat hij over vijf jaar wel een bewijs van goed gedrag krijgt. Maar ja, vijf jaar duurt best wel erg lang.