Mijn buik jeukt!

Nou de titel zegt het al, mijn buik jeukt zo ontzettend! dat zal vast en zeker komen door het uitrekken nu ik echt dik aan het worden ben, maar weet iemand wat er tegen helpt?
Er komen nu trouwens weer striemen bij die er in de zwangerschap van Joey nog niet zaten, Die oude striemen worden nu rood en paars! Het ziet er niet uit die buik… pfff! Het lijkt ook net of ik nu al veel dikker ben dan van Joey bij 28 weken…
Ook het lidteken van de keizersnede trekt en jeukt… Is dat wel normaal? Niet dat die straks open knapt ofzo?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Nee hoor, dat knapt niet open. Het geeft minder mee dan de rest van je huid. Tegen de jeuk van mijn buik smeerde ik me in met amandelolie of gewone baby olie en ging ik in bad of douche met bad of douche olie of mikte een scheut baby olie in het badwater. Mentholpoeder hielp ook nog wel eens, maar dan gebruikte ik wel die voor kinderen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ja hoor ik had ook zo’n jeukbuik.
en kreeg ook veel striemen!
ik smeerde het in vooral voor de jeuk want de striemen houdt je toch neit tegen door te smeren.

Groetjes Gytha

Ook bij mij jeukte het flink!!
Ik had dan wel geen striemen.
Maar ik smeerde wel 2x per dag met olie, enne…veel krabben
Succes ermee!
Liefs, Anne

Ik smeerde met zwitsal moederzalf tegen striemen… en … heb er geen striemen aan over gehouden

Hier een zwitsal junkie en geen striemen

Groetjes,

Michèle

Hmmm die mentholpoeder ga ik vanmiddag eens halen, ik herinner mij van vroeger dat ik die ook op de waterpokken kreeg tegen de jeuk…
Verder smeer ik ook al een hele tijd twee maal daags met firming butter uit een pompfles die je gratis op de babyzegels van Etos kreeg. Ik geloof niet zo dat het tegen de striemen helpt, want het resultaat staat in alle kleuren van de regenboog op mijn buik, maar smeer om het jeuken te voorkomen… Dat helpt alleen niet zo… Alleen krabben, maar dat is zo onhandig en staat ook zo stom, haha!

Vraag anders bij de etos of ze niet ook wat hebben, iets dat meer gericht is tegen de jeuk.

Groetjes,

Michèle

Je zou evt. ook kunnen proberen wat Calendulan Kinderemulsie doet met de jeuk. Dat is van VSM en speciaal voor de erge jeuk bij waterpokken. Als het bij die jeuk helpt, zou je en denken dat het ook helpt tegen de jeuk op je buik.

Alle sterkte ermee want jeuk is echt heel beroerd. Je kunt nog beter knallende koppijn hebben dan dat je de hele dag jeuk hebt.

Groetekes, Sje

Hmm vandaag word het niks meer om de stad nog in te gaan… Ben al weer veel te druk geweest vanmorgen, dus nu verplicht de rest van de dag niksen Morgenochtend ga ik eens naar de Etos, en vraag ik wat ze er tegen hebben, en anders kan ik altijd ngo die calendula of mentholpoeder meenemen.
Jeuk is inderdaat iritanter dan hoofdpijn, hoe meer je denk dat je niet moet krabben, hoe eerder je hand toch vanzelf weer richting buik gaat… haha! Ik voel me net een hond met vlooien!

Je moet je in elk geval niet het calendulan smeerseltje aan laten praten wat VSM voor volwassenen heeft want dat doet helemaal niks! Dat heb ik laatst gekocht omdat ik een ontzettende jeukende uitslag op mijn arm had van een uit de hand gelopen insectenbeet en ik vind het zonde van mijn geld dat ik dat spul gekocht heb.

Groetekes, Sje

Probeer anders een een koele doek erop te leggen, soms wil dat ook wel eens helpen tegen jeuk. Als je toch op de bank ‘moet’ liggen.

Groetjes,

Michèle

Niet lachen Maar het enige wat bij mij hielp was de verkoelende voetgel van de hema Dat wordt koud en dat wa heerlijk
kriebel en krabbelse verder

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Hahaha ik moet er zeker wel om lachen, maar hartstikke bedankt voor deze tip! Ik had nog verkoelende voetenspray van yves rocher in huis, en heb het net op mijn buik gespoten, ennnn het helpt! hahaha, buikje voelt lekker koel aan, hihihi!
Morgen toch even kijken naar wat anders in de etos, maar voor vanavond heb ik mijn handen vrij thx!

Volgens mij heb je ook wel iets van mentholgel en anders misschien after sun?? Dat verkoelt ook.

Groetjes,

Michèle

Ja klopt Linda, die verkoelende voetgel van de Hema helpt ook goed! Ik heb ooit een galbulten-aanval op mijn benen gehad en toen hielp die gel fantastisch!

En weet je wat ook wonderen doet? Van die Ice-Eau-de Cologne. Dus geen gewone eau de cologne maar echt die Ice-versie. Dat is een soort depper en die zijn in elke drogist te koop.

Maar…daar zit alcohol in en dat kan de huid droger maken en juist bij zo’n strakke zwangere buik is dat mogelijk geen goed plan.

Groetekes, Sje

Nee dan heb je kans dat het weer meer gaat jeuken. De jeuk komt juist door het strak trekken.

Groetjes,

Michèle

Bij mij helpt de weleda buikolie goed tegen de jeuk, die ik ook krijg als ik die olie niet smeer ( mijn buik huid wordt dan sroger en daardoor gaat het jeuken bij mij). heeft ook goed tegen tegen striemen geholpen bij mijn eerste zwangerschap en ik hoop nu de laatste weekjes ook. Ik smeer dus braaf elke ochtend en avond.