Mijn broertje in mei gaat trouwen

En wij nu op zoek zijn naar een leuk idee om de gasten aan het eind van de dag mee naar huis te geven… iemand tips/ideeën?

Mijn zus die een speciale band met hem heeft (zelfde dag jarig / ceremoniemeester etc) graag hem een origineel kado wil geven. Maar wat?

We iets bijzonders willen doen. Bijv duiven als verrassing. Iemand nog een origineel idee?

Bedankt voor het meedenken…!!

Oh jee, ben helemaaaaal niet goed in dit soort dingen. Dus van mij zul je geen ideeën en tips krijgen. Maar wel m’n felicitaties! Leuk, een huwelijk in het vooruitzicht!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb me een keer inlaten schrijven op een site en krijg 1x in de maand wel een email met leuke tips.

Gewoon “trouw tips/ideeën” intikken op Google

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Misschien denken aan iets persoonlijks…
Bij de bruiloft van mijn schoonzusje kregen we een soort gaasje (klinkt een beetje raar), soort tule, snap je?
En daarin engelse drop, waar ze allebei helemaal gek op zijn, gewoon 6 dropjes oid. en een foto erbij…
Misschien in die hoek denken?

En gefeliciteerd trouwens

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Gefeliciteerd, wat leuk dat hij gaat trouwen.

Heb nu geen ideeen, maar als me iets te binnen schiet hoor je het van me.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik wou dat ik je kon helpen, dan had ik het zelf ook niet zo moeilijk met het bedenken van dit soort dingen! Mijn broertje gaat in juni trouwen, dus ik lees je topic lekker mee Gefeliciteerd ook trouwesn!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Denk dat veel mensen er moeite mee hebben … aangezien er maar weinig respons komt

De sites bieden niet zoveel origineels aan vind ik… maar zoek nog verder. We hebben nog even de tijd…

Ik heb je een persoonlijke mail gestuurd met een link.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Toen ik de eerste keer trouwde had ik bergen herfst-thee, winter-thee en lente-thee in huis gehaald. Wij trouwden in mei. Van elk een zakje op een langwerpig kartonnetje naast elkaar geplakt, ingepakt in cellofaan, strikje erom, kaartje eraan met een soort tekst als “Hartelijk dank voor je belangstelling. Kom je de zomerthee bij ons drinken?”. Zoiets was het. Weet niet meer precies.

En bij mijn tweede bruiloft hebben we geen bedankjes gedaan aan het eind van het feest. Die gewoonte is wat aan het verwateren volgens mij. Ik heb nadat ik in 2003 getrouwd ben geeneen bruiloft meer meegemaakt waar we na het feest een bedankje kregen.

Dus voel je vooral niet bezwaard als jullie helemaal niks aan de gasten meegeven die dag.

Als je die duiven doet, doe dat dan via een erkende duivenmelker. Het schijnt dat er heel veel bedrijven zijn die die witte duifjes kweken alleen maar voor bruiloften en die duifjes zijn niet gewend om in de natuur te overleven en gaan dus 9 van de 10 keer dood. Een erkende duivenmelker met witte duiven weet hoe hij met die beestjes om moet gaan en die duiven zijn eerder thuis dan de duivenmelker zelf. Dat is veel diervriendelijker dan via zo’n bedrijf.

Groetekes, Sje

Wat leuk dat je broertje gaat trouwen!
Ik ben zelf in 2008 getrouwd. Wij hebben de trouwerij heel klein gehouden, omdat we zelf er eigenlijk niet zo van houden om in de belangstelling te staan. Gewoon alleen met onze ouders.
De dag daarna hebben we wel een feest gegeven (zogenaamd ter gelegenheid van onze verjaardag) en hebben op het feest aan onze vrienden verteld dat we getrouwd waren). Aan het einde van het feest hadden we wel een klein aandenken voor de gasten:

• een klein blikje met borrelnootjes & op het blik stond onze naam en trouwdatum. En verder stond er op Echt-geNOOTtjes, geweldig genoten Bedankt!

Ik heb ook een keer Trouwgom gehad (ipv Kauwgom). Dit was gewoon kauwgom, maar op de verpakking stond een foto van het bruidspaar & de trouwdatum.
Verder hebben vrienden van mij ook een keer een lekkere fles rose aan de gasten meegegeven met op het etiket een foto van het bruidspaar met tekst.

Jullie hebben het over bedankjes, maar volgens mij bedoeld mini-boy een kado om aan haar broer te geven

Trouwens Sje, ik heb nog geen bruiloft meegemaakt waar ik geen bedankje kreeg. Overal waar ik geweest ben kregen we een bedankje mee. Wij zijn zelf in 2006 getrouwd en hebben toen de gasten ook een bedankje meegegeven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ja wel grappig dat iedereen het alleen over die bedankjes heeft … wat ook een vraag was… Er staat in 1 topic 3 vragen… Maar het bedankje daar komen we wel uit…

Nu nog een origineel kado om te geven… wie oh wie?

@Sandra, mogelijk hangt het samen met de streek in Nederland, wat die bedankjes betreft.

@Mini-boy, phoe, origineel cadeau, moeilijk. Ik weet wel dat het traditie is dat het bruidspersoneel (bruidsmeisjes, getuigen, ceremoniemeester) iets van zilver cadeau krijgt van het bruidspaar. Mogelijk kan je zus het omdraaien en je broer iets van zilver cadeau geven? Daar kun je van alles in verzinnen. Hoeft niet per se iets van sieraden te zijn. (Hoewel, heeft-ie al mooie manchetknopen voor de trouwdag? Dat zou een speciaal cadeau van je zus voor je broer zijn).

Kan ook een mooie pen zijn, een kandelaar, boekenlegger, wijnglas met zilveren voet, fotolijstje, etc.

Groetekes, Sje

Haha sorry, ik zie nu idd dat je ook een vraag had over bedankjes. Heb alleen de vraag over een origineel kado gelezen.

Sje, misschien is het idd wel streekgebonden. Volgens mij woon jij in Brabant en ik in Noord Holland.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik zit inderdaad in Brabant.

Groetekes, Sje

Ik kom ook uit brabant en krijg op elke bruiloft een herinnering. Merendeel is dat met een foto, altijd leuk! Maar dat komt ws ook door de kring waarin ik bruiloften heb … die zijn nl altijd als receptie en zonder muziek … snap?!

Ja, ik snap.

Groetekes, Sje

hartelijk gefeliciteerd! wat leuk!
ik heb eigenlijk geen ideeen voor een orgineel cadeau… zal eens nadenken

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Een leuke B&B overnachting ergens is ook een leuk kado. De prijzen varieren dus je kunt zelf kijken wat je eraan kwijt wilt.
Ik zag trouwens op het net heel toevallig vandaag hele leuke gastenpresentjes. Lolly`s bedrukt met een foto en tekst van het bruidspaar. Ik had ze nog niet eerder gezien en wist iik niet dat dit kon, dus misschien wel een leuk idee.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

super leuk idee… staat nog feestelijk ook! Ga gelijk kijken/google…

en die b&b is ook tof… geef de tip gelijk door aan zuslief!

Thankx allemaal!