Mijn bevalling

Mijn uiterekende datum was 02-01-2007.

Ik werd 25-12-2006 ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes en ben op 26-12-2006 met een spoed keizersnede bevallen van onze mooie zoon Jaydie

Maandag 25-12-2006 ben ik opgenomen in het ziekenhuis omdat ik moest worden ingeleid ivm met zwangerschapsdiabetes. Maandag was er nog vrij weinig aan de hand wel had ik veel last van harde buiken. Dinsdag ochtend om ongeveer 5.00 werd ik wakker door veel pijn in mijn buik, eerst wist ik niet wat dit was maar al snel kwam ik erachter dat dit weeen waren. Om 5.15 braken mijn vliezen. Ik moest toen gelijk naar de verloskamer en aan de ctg scan. De eerste uren waren vrij makkelijk, ik kon de weeen goed opvangen. Maar na een paar uur werd het allemaal toch wat pijnlijker. Ik had een infuus om de weeen sterker te maken. Maar omdat Jaydie zijn hartslag naar beneden ging werd het infuus weer uitgezet. Na een tijdje werd het infuus weer aangezet. En weer ging de hartslag van Jaydie omlaag. Maar omdat ik nog steeds maar 8 cm ontsluiting had en zonder het infuus waren de weeen niet sterk genoeg om volledig ontsluiting te krijgen.De verloskundige had de gynaecoloog erbij geroepen. Ze heeft eerst bloed uit Jaydie zijn hoofdje gehaald om te kijken hoe het met zijn conditie was en hoe de zuurstof toevoer was. Ze bracht dit naar het lab en was binnen 5 minuten terug met de uitslag. Jaydie moest snel geboren worden want het zag er niet zo goed uit. Eerst is geprobeerd om van de 8 cm ontsluiting volledige onstluiting te maken maar dit lukte niet. Dus moest ik zo snel mogelijk naar de operatie kamer zodat ze Jaydie met een keizersnede konden halen. Dit ging allemaal zo snel dat ik er vrij weinig van heb meegekregen.
Gelukkig is hij gezond en dat is het belangrijkste.

Bij de geboorte was Jaydie 52 cm lang en 3880 gram.