Mijn beperkte client ziet dat ik afval?

Dan heb je er toch nog iets aan gehad

En ovenfriet niet? Waarom niet? Zonder olie/vet gebakken en zonder sausje is dat gewoon aardappel hoor. Of je moet het niet lusten, dan is het iets anders.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ow nou, zonder saus is friet al helemaal niet weg te werken.

Maar ik ga mijn principe die ik 10 jaar heb volgehouden (en de laatste 7 jaar heb doorbroken) nu weer oppakken en dat is NIKS meer uit de frietpan en als ik dan nu toch (in mijn ogen) friet ga pakken dan klopt dat niet in mijn gedachten.

Maarre Mriek, koop jij dan 1 peer en 1 kiwi los of gewoon in een heel pak tegelijk?
En mag het ook elke dat gewoon sinasappel en appel zijn of MOET het verschillende soorten fruit zijn?
Want die 2 heb ik altijd wel liggen.

Gr, Danielle

Joehoe! Mijn buurman zag vandaag dat ik afgevallen ben

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Das mooi en een fijn gevoel voor jou Goudvisje.
Hier nog niemand verder…maar ja…wat is nou oook 4 kilo

Gr, Danielle

Super joh dat je 4 kilo kwijt bent. Jammer dat verder niemand het ziet, maar dan komt vast wel als je wat meer bent afgevallen. Al werkt het natuurlijk wel veel motiverender als mensen complimentjes maken. Maar zoals ik al zei die komen straks vast wel.

Heel veel succes en je kan het !!

Groetjes,
Sandra

@Danielle: ik koop gewoon een stuk of vier kiwi’s (man en kind eten ze ook) en ik blief bijvoorbeeld geen sinaasappels. Dus dan eet ik in plaats daarvan gewoon een ander stuk fruit. Die menu’s zijn zo gemaakt dat er variatie in zit, zodat je het kan blijven volhouden en het niet gaat vervelen. Dus als jij iets niet hoeft (ik eet bv. ook geen roggebrood) dan neem ik gewoon iets anders, maar vergelijkbaars. Dat luistert dus niet zo nauw.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Enne: die friet komt niet uit de frituur hè, maar uit de oven. Dus helemaal niet tegen je principes

Groetjes,
M

(ik heb niet alle reacties gelezen)

Ik denk dat het geven van complimenten voor veel mensen moeilijk is, ook complimenten krijgen vinden veel mensen lastig. Waarschijnlijk is het mensen wel opgevallen maar ‘durven’ ze gewoonweg niets te zeggen. Ligt niet aan jou, toch? Ik vind het in ieder geval heel erg knap van je, en je ziet er goed uit meid! Haha dat had ik zeker tegen je gezegd als ik je ‘live’ had gekent!!

Ik pak even mijn moment om te klagen. Wat ik ook zo jammer vind is: onder `t mom van ‘een verbeterde wereld begint bij jezelf’, aangezien veel mensen tegenwoordig maar assertiever (nou ja, aGRessiever) worden, probeer ik altijd vriendelijk te zijn/blijven maar dat lukt me niet altijd hoor door de reacties die je krijgt, of juist NIET krijgt!
Maar jeetje in de supermarkt bijvoorbeeld… ggrrr laat ik iemand voor met minder boodschappen dan ik, kan nog geen bedankje of glimlachje vanaf! GRRR
In de auto ook, wat zijn mensen; mannen èn vrouwen, toch snel kwaad en opgefokt als ze autorijden! Ik laat vaak iemand voor, geen probleem! Nou 9 van de 10 man zwaait nog niet eens even als bedankje, kijkt nog niet eens. Daardoor raak ik dan ook geïrriteerd! Ik probeer wèl vriendelijk te zijn en te bedanken en te glimlachen naar een vreemde!!
En comlimenten geven als iemand is afgevallen of iets anders positiefs!!
Wie doet er mee?

(sorry moest ik ff kwijt hoor)

Grtjs xx

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 01 Mar 2012 14:07:09

Ja, afwisseling in eten is wel fijn i.i.g.
Maar ik heb nu eigenlijk al ene probleem.

Aaron wordt morgen weer naar oma gebracht om te logeren en wij gaan uit eten (keer iets met z’n tweetjes doen) maar we gaan wokken en wat mag ik dan pakken?
Ik vind garnalen en gamba’s helemaal super lekker…maar mag dat?
Want ik wil als ik daar ben van alles wat pakken en niet aan de nasi/bami/aardappels gaan want dan zit ik zo vol.

Gr, Danielle

Ik denk dat dat wel mag hoor. Ik zou inderdaad zo min mogelijk koolhydraten nemen, want je zit idd snel vol van die dingen die jij zegt. Maar gewoon genieten en luister naar je lichaam, als je je vol voelt stop je en kan je nooit te veel eten.

Groetjes,
M

Ow maar Mriek, ik loop nog wel 2x terug om wat te pakken!
Maar in wat zit niet veel koolhydraten dan?..is dat hetgeen waar je het meest op moet letten bij afvallen of op calorieen?

Gr, Danielle

@Ghis- hartje -Joaquin hahahah ik snap je helemaal ! ik heb hier ook een moraalriddert als man, als er iemand niest in de stad, roept hij gezondheid… serieus … moet je die koppen eens zien… sommige roepen hartelijk dank je wel terug, een ander valt bijna om van verbazing…

ow ja ik ben wel van de complimenten hoor maar ik merk wel dat mensen het moeilijk vinden om ze te ontvangen…
en ik bedank echt altijd als ik voorrang krijg (ik frot hem er ook wel eens voor…ongevraagd, maar zelfs dan steek ik ff me hand op om te bedanken, hahaha galant toch ! )

en ik zie wel dat jullie goed bezig zijn : ik blijf ff lekker meelezen om het ‘omgekeerde’ eruit te halen… want ik raak me broeken bijna kwijt als ik over de gang wandel op me werk… not funny !
(en ook het commentaar wat ik dan wel krijg : is not funny ! … )

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik heb nog niet alle reacties gelezen, maar ik val af met de Weight watchers methode. Ongeveer 7 jaar geleden ben ik daarmee ook 14 kg afgevallen en je mag eigenlijk alles eten. Elk voedingsmiddel heeft een aantal punten en die moet je tellen. Ik ga naar een cursus, maar je kan ook de online variant doen. Ik heb dus nog minimaal 5 kg voor d eboeg, maar dan zit ik echt aan de bovengrens van mijn BMI zeg maar. VOor mij is dat overigens genoeg hoor!

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Hihi als ik uit eten ga, eet ik gewoon waar ik zin in heb, maar gewoon een stuk minder dan wat ik eerst altijd at.
Ik ben expres niet op een bepaald dieet, omdat het lastiger is vol te houden en ik veel om me heen gezien heb dat de kilo’s er zo weer aan zitten. Mijn oom en tante en hun kinderen hebben een poos Sonja Bakker gedaan en dat ging heel goed. Ze waren echt een stuk slanker. Maar nu zit alles er weer aan… Omdat ze weer helemaal in hun oude gewoontes zijn terug gevallen… (Vooral heel veel frituren…)
Maar dat is dus ook zoooo belangrijk. Dat als je eenmaal je doel bereikt hebt, dat je dan niet ineens als een gek gaat zitten snaaien en dat je voor jezelf een grens gewicht neemt. Zodra je er ook maar iets overheen gaat, dat je dan weer even gaat lijnen.
En danielle, bedenk: Wat is nou die paar maand lijnen/dieten op je hele leven? Paar maand lijnen/dieten en dan weer jaren genieten van lekkere dingen EN een mooi figuur!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Nooit meer caloriën tot je nemen dan je verbruikt. Ik heb een zittend beroep en dan zijn Sonja’s menu’s prima vol te houden. Als ik thuis ben met Erik heb ik sneller trek als ik haar menu’s volg, want dan ben ik actiever en verbrand ik dus meer. Weet niet wat bij afvallen belangrijker is, maar ik denk de calorie-inname in verhouding tot hoe actief je bent.

Groetjes,
M