Mijn baby accepteert de fles niet

Mijn baby Pascalle is nu 12 weken oud en ik geef met veel plezier borstvoeding. Aangezien ik over 3 weken 3 dagen per week ga werken heb ik vanaf 5 weken al gekolfd en geoefend met de fles. De eerste keer ging dit prima, de tweede keer ook. Ik heb toen een aantal weken Pascalle geen fles meer aangeboden omdat ik dacht dat het wel goed zat. maar sinds dat zij 10 weken oud is accpeteert Pascalle de fles niet meer. Zij weet gewoonweg niet wat zij er mee aan moet. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en tips opgevolgd. Zo geef ik niet zelf de fles maar laat dit mijn vriend of een famillid doen. Ook ben ik zelf dan niet in de buurt omdat zij mij dan zou ruiken en dan niet doet.

Ik wil graag doorgaan met borstvoeding en zal tijdens de werkdagen gaan afkolven en de melk bewaren voor de fles maar zolang Pascalle de fles nie accepteert is dit een probleem. Heeft iemand ervaring hiermee en wat waren de oplossingen?

Onze zoon accepteerde ook geen fles, dit terwijl ik het eerder ook al eens geprobeerd had en hij wel gewoon dronk. Ik heb echt alles gedaan, maar we hadden te maken met een extreme flesweigeraar. Ik heb geprobeerd te voeden met tepelhoedjes om hem te laten wennen aan silliconen, helaas 0 resultaat. Ik heb de adiri breastbottle aangeschaf( deze heb ik nog, mocht je er 1 willen aanschaffen ), deze heeft de vorm van en voelt aan als een moederborst en de zuigtechniek is ook het zelfde. Alhoewel dit bij veel kindjes wel werkt, hielp dit bij ons ook weer niet en heb ik ruim een jaar bv gegeven uiteindelijk.

Ik herken het probleem ook. Ik heb 2 mnd gewerkt na mijn zwangerschapsverlof, toen kreeg Julian afgekolfde melk uit een fles. Geen probleem. Toen ben ik gestopt met werken en heeft hij alleen nog maar van mij bv gekregen. Laatst waren we op visite en had ik een flesje mm meegenomen, maar hij wist niet meer wat hij met de speen moest doen. Alsof hij het vergeten was. UIt een tuitbeker kan hij wel drinken, dat zou een optie kunnen zijn. Weet alleen niet of dat ook gaat als ze nog zo klein zijn ?? Succes ermee!

Ben nu bezig met speen nummer 4 en ze weigert nog steeds. Ze ziet het als spelen. Heb nu speen nummer 5 besteld: NUBY. Als dat niet helpt ben ik wel geintereseerd in de breastbottle.
groetjes

[quote]
Onze zoon accepteerde ook geen fles, dit terwijl ik het eerder ook al eens geprobeerd had en hij wel gewoon dronk. Ik heb echt alles gedaan, maar we hadden te maken met een extreme flesweigeraar. Ik heb geprobeerd te voeden met tepelhoedjes om hem te laten wennen aan silliconen, helaas 0 resultaat. Ik heb de adiri breastbottle aangeschaf( deze heb ik nog, mocht je er 1 willen aanschaffen ), deze heeft de vorm van en voelt aan als een moederborst en de zuigtechniek is ook het zelfde. Alhoewel dit bij veel kindjes wel werkt, hielp dit bij ons ook weer niet en heb ik ruim een jaar bv gegeven uiteindelijk.

Hoi Pascalle, ik ben benieuwd of jij een oplossing hebt gevonden. Mijn zoontje Thijn weet ook niet meer hoe hij uit een fles moet drinken, terwijl het in het begin probleemloos ging. Heb inmiddels verschillende spenen geprobeerd (helaas). met een lepeltje en bekertje (meer dan de helft er naast)…en vrijdag is mijn eerste weropdracht buiten de deur! Groetjes, Marike

Hallo,

Ik heb ook zo eentje thuis hoor, ik was ook een maand voordat ik zou gaan werken begonnen met de fles te geven. Nou drama alom, want erop sabelen en meespelen oke, maar drinken…nou pas na een uur soms! Uiteindelijk besloten om maar alles met de fles te geven, dus niet de ene keer borst en dan weer de fles. Het was best wel vermoeiend om steeds maar te kolven en te sterilliseren en zo…maar uiteindelijk toch wel resultaat, want ze drinkt nu gewoon uit de fles…

Dus misschien is dit een optie, alles afkolven en niet meer de borst geven.
Moet er wel bijzeggen dat ik ook dus geen bv meer geef, maar melk van Nutriolon…

Our littel angel is Larissa

quote:
Hoi Pascalle, ik ben benieuwd of jij een oplossing hebt gevonden. Mijn zoontje Thijn weet ook niet meer hoe hij uit een fles moet drinken, terwijl het in het begin probleemloos ging. Heb inmiddels verschillende spenen geprobeerd (helaas). met een lepeltje en bekertje (meer dan de helft er naast)....en vrijdag is mijn eerste weropdracht buiten de deur! Groetjes, Marike

Pascalle heeft altijd de fles geweigerd waardoor ik ben gaan voeden op het kdv omdat zij anders niets dronk. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van mijn recht om te mogen voeden of kolven tijdens werktijd (max 25% van je werktijd gedurende 9 maanden) Uiteindelijk bij een maand of 10 wilde zij uit een rietje drinken, maar de fles hoefte al niet meer omdat ze ging wennen uit een bekertje. Tot op de dag van vandaag voed ik haar naast vaste voeding ook nog met de borst, dus ben een langvoedster geworden. Zoalnag zij en ik het prettig vinden vinden wij er niets op tegen, alleen maar gezond., maar het flessenprobleem was nooit opgelost, hoewel ik echt alles geprobeerd hebt destijds. Succes

groetjes,
Sabine

Hierbij nog een paar tips. Misschien heb je er iets aan. Sterkte!

• Difrax S-fles -> deze heeft een kleinere speen
  • Moedermelk op de speen doen
  • Lopend de fles geven

Ik heb zelfs destijds tepelhoedjes om mee te voeden gehaald omdat ik zo hoopte dat hij aan de silliconen spenen zou wennen, hier hielp het niet ( tja een eigenwijze man die alleen het echte werk wilde zolang het nog kon ) maar wie weet…

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!