Mijlpalen

Ik heb een MSN groep en daarop heb ik een pagina met mijlpalen van mijn kids. Nu was ik daar zojuist aan het kijken en ik vlieg van 74 weken naar 2 jaar en 4 maanden, zo’n 112 weken dus. Misschien gebeurt er in die tussentijd ook niet zoveel, maar het is natuurlijk net zo leuk om mijn groep up-to-date te houden, maar ik weet dus niet waar ik op moet letten.

Wat vinden/vonden jullie belangijke mijlpalen van jullie kids en vinden jullie niet in onderstaand rijtje terug?

Lachen
Lachen met geluid
Rollen van rug naar buik
Rollen van buik naar rug
Tijgeren
Optrekken tot staan
Kruipen
Zelf zitten
Schuifelstapjes langs tafel
Stappen met hulp
Op papa en mama’s bed klimmen
Van papa en mama’s bed afklimmen
Los lopen
De trap op klimmen
Geven
Achteruit lopen
Rondjes draaien
De trap achteruit omlaag klimmen
Fietsen op driewieler
Zindelijk overdag

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Nils kan sinds een week omgaan met de muis van de pc, en goed ook!! Dit vind ik dus echt een hele grote mijlpaal

Goed idee! En wat goed van Nils.

Da’s trouwens toevallig, ik zag dat Jens het ook vorige week voor het eerst zelf deed. Een spelletje van Blinky Bill waarbij hij moest klikken, slepen en boven een vuilnisemmer moest loslaten, deed ik na een minuutje perfect!

Maar in deze computertijd zeker een vermelding waard.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

ha leuk he, zitten Jens en Nils qua fijne motoriek op 'tzelfde nivo! Ze zijn ook ongeveer even oud. Grappig hoor.
Nils is helemaal weg van 't memoriespelletje op de site van Nijntje.nl. Hij is hier beter in dan ik trouwens. Ongelooflijk wat heeft dat joch een geheugen. Tsja, m’n hersens worden ook ouder…

Oef, die memory ziet er wel moeilijk uit met zoveel kaarten, maar misschien moet ik hem er maar gewoon achter zetten. Hij redt het ook met die CD-rom en dan moet je 10 kaarten bij elkaar zoeken, bijvoorbeeld een cijfer 2 en een kaart met 2 auto’s.

Sannie of anderen, nog meer tips voor sites met leuke spelletjes voor peuters/kleuters?

Enne Sannie, ik zou maar eens gaan oefenen op nijntje.nl. Als je straks met echte kaarten met hem aan de gang gaat, wordt je dik ingemaakt!

haha, ik word al dik ingemaakt, ook met echte kaarten. Hij heeft zo’n memoryspel van Winnie de Pooh, ook errug leuk!
Leuke sites met spelletjes kun je o.a. vinden op www.peutertv.nl of www.schooltv.nl. Erg leuk en leerzaam. Er staat goed aangegeven voor welke leeftijd alles is. Verder zijn op de sites van disney.com; bbc (ceebebies of zoiets) ook erg leuke dingen te vinden zoals spelletjes, kleurplaten etc. Veel speelplezier!