Miertje is mijn naam

hallo ik zal me hier even voorstellen ivm het late tijdstip in het kort
ik ben een moeder van bijna 29 van een lieve zoon die afgelopen januari drie jaar is geworden …
ben alleenstaand moeder vanaf het moment dat mijn zoon 7 weken was …
heb sinds kort via een website voor alleenstaande ouders een leuke man ontmoet die zelf 2 dochters heeft van 9 jaar
heb deze site gevonden terwijl ik op zoek was naar een cursus om om te gaan met moeilijke peuterpubers…
ik heb enige hoop hier wat info enzo te vinden …
zodra ik weer wakker ben ga ik eens verder neuzen hier
maar ga nu mijn bedje in aangezien het nu 2.00 in de nacht is en mijn zoon om 9 uur op het kdv moet zijn
groetjes en wie weet tot ziens
Miertje

de midden weg is waar onze wegen samen komen

Welkom!

Ik ben Marty, 33 jaar en moeder van Carlin (5) en Elysia (4). Ben hier ook nog niet zo heel lang, maar het is een gezellige club.
Ben 7,5 jaar getrouwd met Floyd, die ik heb ontmoet in Florida en woon sinds Mei vorig jaar weer in Nederland.
Dat is mijn intro even in het kort. Weet je een klein beetje wie ik ben.

Marty

Hallo, Ik ben Miriam, bijna 32 en moeder van Lucas, bijna 2.
Getrouwd met Cas. Het is hier heel gezellig en je zult zeker wel wat goede tips vinden hier.

Groetjes Miriam

ik ben volop aan het lezen en ben al wat tegen gekomen waar we wat aan hebben ,bedankt voor jullie welkom
ga op mijn gemak eens uitzoeken hoe dit alles werkt
groetjes Miertje

hoi amanda
dan moet ik je rond deze tijd dus bijna feliciteren met de verjaardag van Tristen??
een fijne dag in ieder geval

groetjes Miertje

sorry foutjemaar daarom niet minder gefeliciteerd zal wel druk maar gezellig feesie zijn geweest of nog worden ??

groetjes miertje

julian was 26 jan jarig ben daar heelbewust al voor die tijd mee bezig geweest dat ie dus jarig zou zijn …
pfff hihihi hij wilde niet jarig zijn … hij wilde geen cadeautjes … iedereen mocht koffie drinken … hoef niet cadeau mama alleen koffie drinken …de bijdehand
dus iedereen op het hart gedrukt koffie drinken
julian zit al vanaf 13 maanden op het KdV normaal gaan ze met 24 maanden naar de peutergroep waar hijj dan tot zijn 4e jaar zit en daarvanuit naar groep 1 gaan
door dat er niet goed doorgestroomd werd op het KdV zat julian met 30 maanden nog in de babygroep … hij wilde niet meer mama ik wil niet school toe …nee dat was logisch hij was de oudste en de op 1 na oudste was net 1 jaar
ik was blij voor hem dat ie over mocht een maand later want het was niet te doen voor die jongen
hoop dit niet op de basisschool mee te maken hoor …
en die huishoudelijke hulp heb ik hier ook gelukkig want zonder man maar een lat relatie die er zo nu en dan is moeten wij het toch echt samen klaren … en julian helpt me gelukkiggraag

groetjes Miertje

julian was 26 jan jarig ben daar heelbewust al voor die tijd mee bezig geweest dat ie dus jarig zou zijn …
pfff hihihi hij wilde niet jarig zijn … hij wilde geen cadeautjes … iedereen mocht koffie drinken … hoef niet cadeau mama alleen koffie drinken …de bijdehand
julian zit al vanaf 13 maanden op het KdV normaal gaan ze met 24 maanden naar de peutergroep waar hijj dan tot zijn 4e jaar zit en daarvanuit naar groep 1 gaan
door dat er niet goed doorgestroomd werd op het KdV zat julian met 30 maanden nog in de babygroep … hij wilde niet meer mama ik wil niet school toe …nee dat was logisch hij was de oudste en de op 1 na oudste was net 1 jaar
ik was blij voor hem dat ie over mocht een maand later want het was niet te doen voor die jongen
en die huishoudelijke hulp heb ik hier ook gelukkig want zonder man maar een lat relatie die er zo nu en dan is moeten wij het toch echt samen klaren … en julian helpt me gelukkiggraag

groetjes Miertje

groetjes Miertje

julian is dus pas 3 jaar geworden
voor zijn leeftijd kreeg ik te horen veel te vaardig
wat dat inhoud maakt mij niks uit maar merk in een hoop dingen dat hij zijn nichtjes van 4 en 5 dik voorbij streeft.
de cadeautjes liet hij staan waar men ze neer zette … maar toen een voor hem speciale oom binnen kwam was het wel feest en wilde hij plots wel de pakjes open maken …
zo als ik al zij ik heb het allemaal aan hem over gelaten … want een kind dwingen om voor het plezier van de visite pakjes open maken daar begin in ik niet aan en gelukkig hadden ze daar allemaal respect voor

het alleen zijn viel niet mee …
ik moest toen julian 7 weken was rennen voor ons leven en we zijn dan ook in het 'blijf van mijn lijf huis’belandt
nu 3 jaar later en een berg rechtzaken is het contact met zijn vader weer normaal , hij bleek een psychiatrische ziekte te hebben die nu redelijk onder controlle is met medicatie
julian gaat nu elke woensdag ochtend naar zijn pa toe van 9.00 tot 14.00…
omdat ik er vanaf het begin alleen voor heb gestaan weet ik niet beter dan dat julian en ik er samen voor staan…
heb nooit mijn emoties bij hem neer gelegd want ik ben zijn moeder in eertse plaats maar soms ben ik gewoon zijn vriendinnetje die met hem ravot gekkigheid uit haald en met hem andere leuke dingen doe … maar opvoeden staat bij mij boven aan
heb gelukkig een paar lieve ouders die ons altijd hebben gesteund en via een website voor alleenstaande ouders heb ik een leuke vrienden kring weten op te bouwen
ook heb ik op die zelfde website een fantastische lieve vriend opgeduikeld waar ik nu een lat relatie mee heb
en dat gaat goed al komen we soms wel eens in de klins kwa opvoedings regels…
en dat is minder… daar loop je tegen aan in mijn situatie .
we zijn opzoek naar de middenweg kwa opvoedings regels zodat de een of de ander zich niet constant hoeft ergeren …
die middenweg vinden is moeilijker dan een alleenstaande moeder te zijn moet ik mee geven … maar we doen ons best …

groetjes Miertje

wat je hier beschrijft dat klinkt als daltononderwijs …
en daar gaat julian ook heen … hij gaat als hij drie en een half is daar wennen …
ik sta voorledig achter hun onderwijs manier … waarbij een groot stuk zelfstandigheid wordt gekweekt … waar ik absoluut voorstande van ben …
toch worden ze in de zelfstandigheid begeleid en in de gaten gehouden . omzo een inzicht te krijgen waar het kind goed in is en en waar minder in …
en dat laatste gaan ze dan ook met de hulp van de ouder(s) aanpakken …
van mijn buurjongen dachten ze op een andere school dat hij achtelijk was en behandelden hem ook zo …
hij is door zijn moeder er af gehaald en naar die zelfde school waar julian heen gaat gezet …
school vertrouwde het niet is hem gaan testen.
nu blijkt : hij is ernstig dislectisch… en heeft een goede en resolute begeleiding nodig …en die krijgt hij nu ook …hij krijgt speciale taken speciaal voor hem gemaakt en je merkt aan hem dat hij nu meer zelfvertrouwen krijgt en de wereld in durft te kijken …
dus Dalton onderwijs doen …

en effe terug op je andere punt , ja ik heb veel mee gemaakt en julian ook …
julian is onder begeleiding van het BOR Begeleidende Omgangs Regeling onderdeel van Raad van Kinder bescherming)in contact gebracht met zijn vader …
en zo hebben we de bezoektijden langzaam maar zeker uitgebreid de begeleiding bleef er inhet begin zeker elke minuut dat julian bij zijn vader was bij … tot op een gegeven ogenblik dat ze hem eerst 1 uurtje met julian alleen lieten enzo enzo …
nu breng ik julian woensdagochtend 9 uur bij zijn vader en hij wordt door mijn ex om 14.00 uur weer hier afgeleverd
mijn ex was er in het begin tegen die begeleiding maar geeft nu te kennen dat hij er erg blij mee was en het niet had willen missen …
julian zijn vader was mijn buurman …maar geloof me wat je ver haalt is veeeeeel lekkerder ( mijn huidige vriend komt uit R’dam en ik woon in Alkmaar hahahah)

groetjes en een prettig weekend
Miertje