Nee zo bedoelde ik het absoluut niet. Mijn vriend is zeker weten niet te lui om te werken en doet werk wat hij niet leuk vind EN onder zijn niveau is. Alleen maar zodat we inkomsten hebben. Je kan tegenwoordig de boel niet zomaar meer bedonderen hoor en daar zou hij het zeker weten niet om doen.
Ten eerste krijg je de eerste 2 dagen dat je ziek bent NIKS betaald. De dagen erna 70% van je loon, dus zo leuk is dat niet. En je krijgt ook echt niet zomaar een uitkering. Wij hebben toen heel wat moeten doorstaan voordat we een uitkering kregen en voorwaarde was dat je perse doet wat hun zeggen. Voor mijn vriend was dat dus deze baan… Echt balen, maar ja op dit moment is werk, werk. Want het ligt niet voor het oprapen, zeker niet in zijn gebied.
"Ik merk gewoon aan hem dat als hij een dag ziek thuis is omdat hij migraine heeft hij er gerust een dagje extra bij neemt puur en alleen omdat hij het heerlijk vind om thuis te luieren"
Tsja inderdaad nu ik het zo terug lees ziet dit er wel heel erg negatief uit… Dat heb ik in mijn ellenlange verhaal gewoon helemaal verkeerd verwoord/opgeschreven.
Ik bedoel meer dat als hij 1 dag ziek thuis is omdat hij barstende migraine heeft, hij de volgende dag makkelijker thuis blijft terwijl hij dan geen migraine meer heeft, maar bijv. alleen hoofdpijn of dus buikpijn. Niet zomaar als hij helemaal nergens meer last van heeft, dat bedoelde ik dus echt niet! Maar normaal gesproken gaat hij met gewoon hoofdpijn of buikpijn wel werken, maar als hij dan al een dagje thuis is geweest van migraine dan blijft hij ineens wel thuis. Zo bedoel ik dat, snap je?
Maar hij snapt zelf ook heel goed dat wij het financieel echt niet kunnen opbrengen als hij te vaak ziek thuis is en daarom gaat hij meestal gewoon naar het werk. Zelfs met beginnende migraine gaat hij gewoon. Dan gaat hij naar huis als het echt te erg word. Dan krijgen we in ieder geval wel gewoon de reiskosten vergoed en heeft hij het geprobeerd. Want soms kan zo’n beginnende migraine ineens ook overgaan en niet doorzetten. Dan blijft hij gewoon werken natuurlijk.
Ja hij heeft medicijnen voor de migraine en die neemt hij ook in. Bij lichte migraine helpen ze, maar zware migraine komt er dwars doorheen.
Maar zoals ik dus in een eerder bericht al heb geschreven komt dit dus waarschijnlijk doordat hij een combinatie van migraine en hoofdpijn van verkeerde lichaamshouding heeft. Dus dubbel hoofdpijn…
Trouwens jij schrijft over dat je een hekel hebt aan mensen die de boel bedonderen. Nou dat is hier net zo hoor.
Wij zwoegen keihard voor ons geld en moeten heel zuinig leven om rond te kunnen komen op het moment. Als je dan ziet hoe mensen leven die bijv. de belasting omzeilen of die geld krijgen voor oppassen van kinderen terwijl dit niet gebeurd… Dan kunnen ook wij daar behoorlijk pissig om worden.
Wij hebben nog nooit de boel bedonderd en dat zul je ons ook nooit zien doen.
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie