Midlifecrisis!

Hihi dat was eigenlijk nog een heel relaxed baantje ook
Ik had een paar kindjes waarvoor ik via PGB werkte, 1 op 1 begeleiding.

Ik had 2 meisjes met downsyndroom, de ene heb ik ‘zwemles’ gegeven (hoewel ik zelf helemaal niet goed kan zwemmen maar meer gewoon de basisdingen als watervrij maken en drijven, zodat ze met echte zwemles kon beginnen. De andere zorgde ik in de schoolvakanties voor.
Dan had ik nog een jongetje met een verstandelijke handicap en autisme en een jongetje met alleen autisme.
Allemaal een paar uurtjes per week zo…

Was op zich heel relaxed omdat ik bij de meeste (behalve die met zwemles dus) gewoon helemaal vrij was wat ik met ze wilde doen. Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet altijd makkelijk om die kinderen te begeleiden.
En het laatste jaar had ik een wat ouder meisje (19) met downsyndroom en echt een heel laag niveau die ik op school begeleidde. Maar dat was dan meteen voor 20 uur, dus had ik de rest laten vallen omdat het anders teveel werd. Maar 3 dagen per week alleen maar met dezelfde cliënt is toch best zwaar pffff!

Inderdaad Michele jij snapt m
Als hij migraine heeft moeten echt de gordijnen dicht en ligt hij op de bank met zn ogen dicht. Als Sylvie huilt moet hij ergens anders heen omdat dat keihard doordreunt. Hij voelt zich behoorlijk kut zo’n dag. Hij doet de hele dag niks tot hij zich iets beter voelt. De volgende dag is hij gewoon depri. En eerlijk ik kan het me heel goed voorstellen… Als je 1 keer in de 2 of 3 maand een migraine aanval hebt, daar is wel mee te leven… Maar hij heeft het op het moment zooooo vaak, het is echt niet leuk meer. Daarnaast heeft hij ook nog colitis ulcerosa wat inhoud dat zijn dikke darm ontstoken is. Dit is een chronische aandoening dus loopt hij de rest van zijn leven mee…
Er is dus sowieso elke dag wel wat. Of hij heeft hoofdpijn of hij heeft buikpijn. Er zijn bijna geen dagen die voor hem zonder 1 van beide voorbij gaan.
Vandaar dat hij dus echt niet lekker in zijn vel zit… Omdat hij naast de medische klachten ook nog eens geen leuk werk heeft en zijn pilotendroom heeft moeten opgeven…
Vandaar ook mijn grote medelijden en meeleven en dat ik graag wat voor hem zou willen betekenen…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Je schreef in het begin, dat hij de tweede dag dan ook maar thuis bleef. Ik meende omdat hij dat wel zo lekker vond. Als iemand ziek is mag van mij iemand een uitkering krijgen. Alleenstaande moeders die zoveel moeten werken, zouden van mij best wat extra’s kunnen krijgen zodat ze ook wat meer thuis kunnen zijn.

Maar mensen die de boel bedonderen of te lui zijn om te werken, daar heb ik een hekel aan. Of als mensen geen baan kunnen krijgen op hun niveau of werk wat ze aangeboden krijgen afslaan omdat ze het niet leuk vinden. Kreeg een beetje dat idee van jouw mailtje.

Maar migraine is lastig een vriendin van mij heeft het ook en kan dan alleen maar slapen. Kunnen ze dat ook niet met pillen onderdrukken ofzo?

Sorry dat ik hierover zo fel ben, maar ben het zat dat sommige mensen denken dat ze overal recht op hebben en het leven maakbaar is.

Delmira, ik kan me jouw irritatie ook wel goed voorstellen hoor! Ik ken ook van die mensen (en dan zeg ik NIET dat Stefan dat doet) die zomaar thuis blijven als ze een beetje verkouden zijn. Het zijn bij ons op het werk ook altijd dezelfde mensen. En ik maar werken! Als ik zo’n vent had die thuis bleef voor een verkoudheidje, schopte ik hem accuut de deur uit. Iedereen moet werken voor zijn geld! Een vriend van ons werkt kei- en keihard in de schoonmaak en zo heel veel zal hij niet verdienen, maar zijn collega’s maken daar misbruik van en melden zich ziek, omdat hij het dan wel weer oplost. Ik kan daar ook kwaad om worden! En al helemaal om mensen die denken dat ze meteen heel veel verdienen, terwijl iedereen onderop moet beginnen. Ik had vroeger zo’n vriendin die dacht dat ze meteen een topsalaris zou krijgen…die kwam goed bedrogen uit. Mensen zijn vaak heel onrealistisch. De wereld is inderdaad niet maakbaar, gelijk heb je! Ik hou helemaal niet van profiteurs. Wij hebben het financieel goed, maar wij werken er ook voor. Mensen die veel verdienen werken hard (en dan heb ik het niet zozeer over mezelf hihi, maar over een zakenman ofzo) óf ze weten hoe ze anderen hard moeten laten werken om veel winst te maken…Hihi. Denk ik dan. Er zijn maar weinig mensen die met niets doen bakken geld verdienen…zou lekker zijn, maar helaas!

@Hanna…ik weet hoe migraine is hoor. Als mijn vriend dat heeft (ongeveer 1x per maand ofzo) moet hij ook op bed liggen met de gordijnen dicht en dan is elk geluid te veel! Heel herkenbaar en nee, met echte migraine (ook met overgeven) kun je inderdaad niet werken! Dan kun je niet eens tegen licht, dus in zo’n lekkere kantoortuin zitten lukt dan gewoon niet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Nee zo bedoelde ik het absoluut niet. Mijn vriend is zeker weten niet te lui om te werken en doet werk wat hij niet leuk vind EN onder zijn niveau is. Alleen maar zodat we inkomsten hebben. Je kan tegenwoordig de boel niet zomaar meer bedonderen hoor en daar zou hij het zeker weten niet om doen.
Ten eerste krijg je de eerste 2 dagen dat je ziek bent NIKS betaald. De dagen erna 70% van je loon, dus zo leuk is dat niet. En je krijgt ook echt niet zomaar een uitkering. Wij hebben toen heel wat moeten doorstaan voordat we een uitkering kregen en voorwaarde was dat je perse doet wat hun zeggen. Voor mijn vriend was dat dus deze baan… Echt balen, maar ja op dit moment is werk, werk. Want het ligt niet voor het oprapen, zeker niet in zijn gebied.

"Ik merk gewoon aan hem dat als hij een dag ziek thuis is omdat hij migraine heeft hij er gerust een dagje extra bij neemt puur en alleen omdat hij het heerlijk vind om thuis te luieren"
Tsja inderdaad nu ik het zo terug lees ziet dit er wel heel erg negatief uit… Dat heb ik in mijn ellenlange verhaal gewoon helemaal verkeerd verwoord/opgeschreven.
Ik bedoel meer dat als hij 1 dag ziek thuis is omdat hij barstende migraine heeft, hij de volgende dag makkelijker thuis blijft terwijl hij dan geen migraine meer heeft, maar bijv. alleen hoofdpijn of dus buikpijn. Niet zomaar als hij helemaal nergens meer last van heeft, dat bedoelde ik dus echt niet! Maar normaal gesproken gaat hij met gewoon hoofdpijn of buikpijn wel werken, maar als hij dan al een dagje thuis is geweest van migraine dan blijft hij ineens wel thuis. Zo bedoel ik dat, snap je?

Maar hij snapt zelf ook heel goed dat wij het financieel echt niet kunnen opbrengen als hij te vaak ziek thuis is en daarom gaat hij meestal gewoon naar het werk. Zelfs met beginnende migraine gaat hij gewoon. Dan gaat hij naar huis als het echt te erg word. Dan krijgen we in ieder geval wel gewoon de reiskosten vergoed en heeft hij het geprobeerd. Want soms kan zo’n beginnende migraine ineens ook overgaan en niet doorzetten. Dan blijft hij gewoon werken natuurlijk.
Ja hij heeft medicijnen voor de migraine en die neemt hij ook in. Bij lichte migraine helpen ze, maar zware migraine komt er dwars doorheen.
Maar zoals ik dus in een eerder bericht al heb geschreven komt dit dus waarschijnlijk doordat hij een combinatie van migraine en hoofdpijn van verkeerde lichaamshouding heeft. Dus dubbel hoofdpijn…

Trouwens jij schrijft over dat je een hekel hebt aan mensen die de boel bedonderen. Nou dat is hier net zo hoor.
Wij zwoegen keihard voor ons geld en moeten heel zuinig leven om rond te kunnen komen op het moment. Als je dan ziet hoe mensen leven die bijv. de belasting omzeilen of die geld krijgen voor oppassen van kinderen terwijl dit niet gebeurd… Dan kunnen ook wij daar behoorlijk pissig om worden.
Wij hebben nog nooit de boel bedonderd en dat zul je ons ook nooit zien doen.

@Rainbow: Pfff ik herken het helemaal. Dat is bij mij net zo. Ik ging met koorts zelfs naar het werk. Ik werkte altijd al kei en keihard. Zo hard dat de baas vaak genoeg gewoon iemand vrij heeft gegeven zodat ik het alleen moest doen. Ik kon het ook wel alleen maar moest wel harder werken. Ik ging echt altijd naar het werk en werkte me de benen uit mn lijf. Gelukkig waren mn bazen daardoor wel altijd super tevreden over mij, maar helaas is het grote nadeel inderdaad wel dat er echt heel snel en vaak misbruik van je word gemaakt…

Dat laatste stukje bedoelde ik ook in het algemeen. Het stukje wat je had geschreven kwam idd. zo op mij over, maar na uitleg begrijp ik het wel.

@ Suszje hmm ja dat zou ik niet kunnen. Ik heb heel veel bewondering en respect voor mensen die dat kunnen en doen hoor zeker te weten maar zelf nee daar ben ik het type niet voor. Plusdat je daar denk ik ook de opleiding voor moet hebben.

@ Goudvisje is thuiswerk niks voor je?

Groetjes,

Michèle

Ja dat zou best kunnen, maar wat dan? Ik heb wel eens gelezen over inpakwerk maar er staat altijd alleen maar een telefoonnummer bij en verder geen uitleg ofzo. Vind dat altijd maar vreemd

Maar 1 klein lichtpuntje. Stefan heeft vandaag een brief gekregen dat hij uitgenodigd is op gesprek bij een ingenieursbedrijf. We gaan keihard hopen en bidden dat hij daar word aangenomen, want dat wil hij echt ontzettend graag!!

Ik weet niet of het wat dingen zijn maar dan kun je misschien zelf even verder spitten:

http://www.direct-thuiswerk.nl/ThuiswerkJobs/DirectThuiswerk.aspx

http://www.thuiswerk-toegestuurd.nl/

http://thuiswerk.job.nl/

Enne ik ga duimen… welke regio zit je?? Want dan kun je misschien meteen informeren of hij zijn eigen secreteresse mee mag nemen

Groetjes,

Michèle

Haha thnx Michelle Ik heb me geregistreerd
Maar die dingen klinken veel te mooi om waar te zijn… Als het zo makkelijk is, gewoon pakjes inpakken thuis voor in een grabbelton… Waarom doet niet elke vrouw dat werk dan… Dat snap ik niet

Ahaaaaaa:
direct-thuiswerk.nl biedt volgens eigen zeggen veel productiewerk uit als kaarten vouwen, flessen bestickeren, etc,
maar eerst moet u diep in de buidel tasten en een keuze uit 2 pakketten maken. Goedkoopste pakket kost 9,50
per maand en dan moet u wel genoegen nemen met 2 rode kruizen zoals geen recht op restitutie, mocht het fout
gaan en het tweede pakket a 14,50 euro per maand zit u volgens thuiswerk-direct op rozen en dan heeft u ook
recht op restitutie. www.lvow.nl is het moederbedrijf van www.direct-thuiswerk.nl.

Oplichterij dus

Haha ja ik ga ook echt keihard duimen Zolang ze er nog niet afvallen blijf ik door en door duimen Moet ik wel even volhouden, want het gesprek is 28 april
Haha hij moet naar Groningen toe, maar denk niet dat hij zn eigen secretaresse mag, zou wat wezen

Gewijzigd door - goudvisje20 op 14 Apr 2011 19:52:33

Jeetje ik schrik gewoon van die website:
http://www.meldpuntthuiswerk.nl/www.direct-thuiswerk.nl%20is%20pure%20oplichting.html

Ik vulde mn gegevens in en moest ineens mn bankrekeningnummer invullen. Ik denk ja dahaag. Dus ik tik op google in direct thuiswerk.nl betrouwbaar. Toen kreeg ik deze site ervoor
Dus daar trappen we mooi niet in!!

En de volgende:

Nee dat word em dus zeker weten niet Daar trappen we mooi niet in

Ja dat ze niet allemaal betrouwbaar zin weet ik daarom zei ik al check ze even goed uit. Maar informeer eens bij regulieren uizend bureaus misschien kunnen zij je wel helpen.

Groetjes,

Michèle

Haha ik ook niet Ik heb ook al berekend dat als ik nu parttime erbij zou gaan werken dat we dan ook amper wat over houden! (Minder huur-en zorgtoeslag, geen loonheffing en oppas betalen) Belachelijk eigenlijk maar goed

Kun je zelf niet als de kleine geboren is eens gaan kijken of je niet nog een “vriendje” voor je kleine in huis neemt, als gastouder, kun je toch wel wat geld mee verdienen?

Moet je alleen wel even certificaat halen als je tenminste via een gastouder bureau wilt werken.

Groetjes,

Michèle