@delmira, zo’n instelling heb ik idd ook hoor. Tuurlijk, als je écht ziek bent blijf je thuis, maar zodra je weer een beetje op de been bent weer werken hoor.
Maar aan de andere kant, kan ik me het ook wel heel goed voorstellen dat je makkelijk een dagje extra thuis blijft als je het echt niet naar je zin hebt op je werk…
Maar eh, tja daar zitten dan wel financiele gevolgen aan.
Moet zeggen dat wij gewoon ontzettend veel geluk gehad hebben qua werk, mijn man heeft na het halen van zijn diploma eerst een half jaar via uitzendbureau gewerkt bij een bedrijf, totdat de werkgever van zijn stage (waterschap: overheid dus) hem vroeg of hij alsjeblieft daar wilde komen werken ![]()
Hoewel dat maar 2 jaar geduurd heeft, omdat toen door een fusie die functie kwam te vervallen kon hij kiezen, of een goede ontslagvergoeding (maar geen werk dus), of gedetacheerd worden naar een functie als TOA op een middelbare school. Hij mocht het eerst een paar maanden uitproberen. En dat beviel hem super, en heeft daar meteen een vast contract gekregen ![]()
En ik heb na mijn diploma 6 maanden thuis gezeten omdat ik nergens aangenomen werd. Uiteindelijk een tijdje in de supermarkt gewerkt, en daarna bleek het opeens veel makkelijker om aan werk te komen. Maar ik ben zelf nogal wispelturig hahaha dus heb een aantal jaar her en der gewerkt steeds voor een jaar. En nu zit ik bij mijn moeder in de winkel, en dat vind ik écht leuk om te doen, hoewel ik er niet heel veel mee verdien. (nu €10 per uur - en dan mag ik wel gewoon alle materialen voor mezelf gebruiken die ik leuk vind hoor
, terwijl ik in mijn vorige baan 20,- per uur kreeg bruto…)