Middagslaapje

Laatste topic vandaag dat beloof ik

Tot wanneer horen peuters een middag slaap te doen?

J is altijd een moeilijker slaper geweest, nu slaapt ze af en toe 's middags maar heel vaak niet, dan is ze echt gaar om 5:30! Tot 1,5 sliep ze 2 keer 1,5 uur per dag. Daarna 1 keer per dag 2 uurtjes, maar dus sinds Januari onregelmatig!

Wat zijn jullie ervaringen?

Dit is zo wisselend. Het ene kindje slaapt met 1,5 jaar al niet meer tussen de middag en de ander nog tot hij bijna naar de basisschool gaat.

Is het geen optie om haar nog gewoon consequent op bed te leggen iedere dag. Als ze dan niet slaapt dan rust ze in ieder geval uit. Of pikt ze het niet op bed gelegd te worden als ze niet moe is?

Groetjes,
Sandra

Morgan slaapt elke dag nog 1.5 a 2 uur en heel zelfdzaam langer maar das als ze niet lekker is of een paar slechte nachten gehad heeft.

Groetjes,

Michèle

Hier ook meestal 1,5 à 2 uur nog i de middag!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Lea mij oudste dochter, heeft s middag nog 1 uur geslapen totdat ze naar de basisschool ging, maar ze was altijd om 6 uur wakker.
Mira slaapt nu nog maar 1 keer maar dan wel 2 tot 3 uur achterelkaar.
Als ze maar de nachten niet wakker liggen, dan mogen ze best overdag even slapen.
En als ze het niet nodig hebben dan slapen ze meestal niet.

Madelon sliep vanaf der 2 al niet meer 's middags. Maat het verschilt enorm van kind.
Ik zorgde dat ik om 5 uur at en dan lag ze tussen half 7 en 7 uur op bed.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

ppfff het is toch niet zo vreemd dan! Tja ik vind het wel jong hoor!
maar goed, vroeg naar bed dan maar he! is ook niet erg!

Nee is echt niet vreemd.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Anna slaapt ook nog tussen de middag. Dat heeft ze echt nodig. Kinderen geven zelf wel aan wanneer ze het niet meer nodig hebben.

Marijn is heel verschillend. De ene periode wil hij tussen de middag niet slapen en nu heeft hij een periode dat hij soms wel 3,5 uur slaapt. Als ik hem in de periode van veel slapen wakker houd omdat ze bv ergens heen moeten wordt hij op een gegeven moment vervelend van moeheid dus dit probeer ik dan ook maar zelden te doen soms kom je er niet onderuit. Moet wel zeggen dat hij 2 week ziek is geweest dus daar kan het ook best mee te maken hebben dat hij nu nog bij moet komen. Luister gewoon naar je kind. Ik leg Marijn wel altijd op bed om te kijken of hij wil slapen en als hij niet slaapt speelt hij vaak maar rust hij wel omdat hij even geen prikkels krijgt.