Middagslaapje

hallo,

Ik heb een vraagje…
Luna is nu 2 jaar en 3 maanden
Normaal gesproken deed Luna van 12-15.00 uur een middagslaapje, en ging dan s’avonds om 19.00 uur naar bed zonder problemen…
Dat doe ze nu nogsteeds, maar nu is het s’avonds moeilijker om haar in slaap te krijgen.
Ze gaat dan rond 19.00/19.30 uur naar bed, maar om 20.30/21.00 uur is ze nog wakker…
S’nachts word ze ook regelmatig wakker.
Zou het eraan kunnen liggen dat ze s’middags geen dutje meer nodig heeft, zodat ze s’avonds makkelijker in slaap valt???
Graag hoor ik ervaringen of tips van jullie…

Groetjes van Aloys

Groetjes van Aloys

Hoi hoi

Jens slaapt nu ook nog met gemak ruim 2u tussen 13u en 15u (of dus net iets later). Maar dan hebben wij ook 's avonds drama en een hoop gespook.

Dus nu maken we hem wakker na max. 1,5u en dat gaat prima. Okey… hij wordt wel eens chaggo wakker… maar dat is ook over zodra we beneden zijn.

Succes!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Dank je wel…
Ik ga het morgen meteen uitproberen, je hoor nog wel hoe het gaat…

thx voor de tip…

x aloys

Groetjes van Aloys

britt heeft nu sins een tijdje dat ze niet meer wil slapen en daar baal ik wel een beetje van want madam word dan meestal tegen 16.00uur zo shagerijnig dat je er niets meer mee kunt dan moet er ook snel gegeten worden en dan gaat ze rond 18.00uur haar bed in en is meteen vertrokken.
en smorgen tegen 8.00uur word ze dan weer wakker.
dus zo kan het ook hihi
ook niet altijd handig dus.

Lilypie 1st Birthday Ticker
Lilypie 3rd Birthday Ticker

Hoi,

Ik denk dat je 1 inderdaad d’r middagslaap kan gaan inkorten. Doe het wel even geleidlijk over een week of twee naar bijv 1,5 uur.
Daarnaast denk ik ook dat het een stukje uitproberen is. Hoelang kan ik wakker blijven en welke reactie krijg ik. Het is voor haar ook een grens verkennen.
Onze dochter heeft ook zo haar periodes.
Ik maak dan van te voren de afspraak met haar dat ze bijv. nog een kwartiertje mag praten en dan roep ik naar haar of doe even de deur open en zeg dan dat ze nu echt moet gaan slapen. Mijn dochter is al zo oud dat ik echt met handschudden een deal kan maken. Gaat ze na het kwartiertje door dan roep ik nog een keer heel boos dat echt afgelopen moet zijnn. Ik laat dan ook echt blijken dat ik het niet leuk vind. Gaat ze echt verder door dan gaan we iets de volgende dag niet doen of krijgt ze iets niet wat ze lekker vind. Dat heeft ze nu twee kee meegemaakt dat ik het dan ook echt meende en sindsdien houd ze zich meestal in een keer aan de afspraak en soms moet er een tweede waarschuwing komen.

En ik weet niet of ze misschien zindelijk aan het worden is. Maar het s’nachts even wakker worden kan ook daaraan liggen dat ze dan plast zeg maar.
Ook zitten ze nu weer in een fase waarin ze meer realistisch gaan dromen.

groetjes

lon106