Middagslaapje?

hallo medemama’s en papa’s

Beetje rare vraag en waat dat het afhankelijk van het kind is… maar toch
vanaf wanneer gaat een kind ongeveer over van 2 slaapje op de dagnaar 1 middag slaap? Emma heeft nog 2 slaapjes (ze is ook pas 7 maanden). Hoe merk je dat ze toe zijn aan 1? hoe hebben jullie dat aangepakt?

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dat zie je denk ik aan je kindje. Minke is bijna elf maanden en slaapt ook nog twee keer per dag; s morgens twee uur en 's middags een uur. Het lijkt mij ook heerlijk als ze op een slaapje zit straks, dan kan je net wat meer doen op een dag met ze. Maar ach, als ze het nog nodig hebben, dan doe ik daar niet moeilijk over. Overigens slaapt het zoontje van mijn vriendin ( 9 maanden) maar 1 keer per dag. Dus het verschilt gewoon ook behoorlijk per kindje…

sommige al voor het 1e jaar… maar gemiddelt gaan ze toch wel tot hun 1e jaar 2 slaapjes naar bed… zowel ochtend als middag.

Hier de ochtend uurtje en middag 2 uurtjes… maar als hij wil slaapt hij smorgens ook meer haha moet hem altijd wakker maken… luister naar je eigen kindje… en niet naar omstanders… wil je een keer weg oid kan je altijd kijken hoe het gaat als hij/zij niet naar bed gaat… maar doe dit geen 3 dagen achter elkaar want dan zijn ze niet vrolijker

En als het volgens regeltjes is … dan gaat er de ochtend volgens mij straks af en blijven ze de middag nog poosje houden. Sommige doen dit tot ze naar school gaan andere zijn hier ook al snel klaar mee…

oh haha linette … die van jouw doet andersom… en wat als er strak een slaapje afgaat? de ochtend of middag?

hoi
Hoezo is dat anders om? ik heb met Emma precies hetzelfde. 's ochtends 2 uur en 's middags 1 uur… werkt hier prima.
Vroeg het ook niet omdat ik het nu wil omgooien hoor…
Maar we gaan in Juli op vakantie en leek mij fijn als ze dan al 1 keer op een dag sliep… maar ja als het niet zo is dan niet!!

bedankt! Gidget

sorry sorry… bedoel het niet verkeerd. Ik bedoel grappig dat er kindjes zijn die het precies andersom doen… smorgens langer dan smiddags… maar maakt verder geen verschil… Lijkt me juist wel lekker… kan je smiddags meer doen!

Maar slaapt je kleine in de wagen oid? Dan zou ik ze lekker als je op vakantie ben de ochtend slaap thuis laten doen en evt de middag in de buggy…

dat doet ze alleen als deze in bewging is…
dus kan niet lekker de wagen op het strand zetten en har daar letn slapen, daar is ze veeeeel te nieuwgierig voor!
Maar gelukkig zijnwe met mijn ouders en broertje op vakantie, dus er is ltijd wel een oppas in de buurt, die of de wagen in beweging houdt of even met haar thuis gaat zitten voor haar slaapje (en hun eigen siesta )
Komt allemaal wel goed. Het huisje staat 100 meter van het strand en een zwembad grenst aan de achtertuin…

groetjes

Morgan slaapt dan helemaal veel. 's morgens 2x een uur. Dat wil ze zelf zo. En dan na de broodje slaapt ze zo ook 2 tot 3 uur en als ze de kans krijgt slaapt ze 's middags ook nog een uurtje. Alleen na 18.00 mag ze van mij echt niet meer slapen want dan is het 's nachts feest. Maar ja mijn ma’s motto was altijd als ze echt slapen hebben ze het nodig anders zijn ze niet moe, dus als ze wil slapen mag ze van mij.

Groetjes,

Michèle

Emma mag van mij ook slapen als ze wil… maar die wil niet!!
Ik heb deze twee slaapjes er ook ingekregen door haar gewoon elke keer op dezelfde tijd op bed te leggen… Ze is nooit een goede slaper overdag geweest. Ik ben al blij met deze 3 uurtjes. Gelukkig slaapt ze 's nachts prima! (bijna het klokje rond)

groetjes Gidget

Ja oke, Morgan is echt altijd al een slaapkop geweest. Of eigenlijk geworden nadat haar Kiss behandeld is toen. Het was echt altijd 2 uur op 2 uur af. Nu is het iets minder en op de creche hebben ze haar een iets ander ritme gegeven omdat de dreumissen ook slapen van 13.00 tot 15.00 (zijn van 12.00 tot 15.00 soms) En dat vind ze prima, maar ik moet ook zeggen dat ze op zaterdag ook altijd een beetje bijslaapt van de creche week.

Groetjes,

Michèle

Jens heeft tot hij 1,5 was nog 2 slaapjes op een dag gehad. 1 Slaapje op een dag trok hij gewoon nog niet, werd ie chaggo en jengelerig van.
Nu is hij bijna 2,5 en heeft ie nog altijd 1 slaapje. Maar … tegenwoordig moeten we die wel inkorten. Hij slaapt met gemak nog 2 uur achter elkaar, maar dan wordt 't 's avonds echt een drama om hem in bed te krijgen. Dus na uiterlijk 1,5u maken we hem wakker.

Groetjes.

Hallo iedereen,

Mijn zoontje is 7 maanden en 1 week oud en die doet nog 3 slaapjes. Ik heb geprobeerd hem wat langer op te houden, maar helaas is hij er nog niet aan toe. Terwijl mijn eerste al naar 1 slaapje toeging toen hij rond de 10 maanden was… Dus ja het verschil zie ik er heel goed in Hij wordt deze maand 2 jaar oud en doet soms geen slaapje op de dag. Hij wordt wel chagerijnig maar ik heb zoiets van, ja jij wilde niet slapen, maar nu ga je vroeger naar bedje toe. En hij doet er gelukkig niet moeilijk over

groetjes!

Ik sliep zelf met anderhalf niet meer op de dag. Ja 1 keer in de twee weken sliep in een hele middag en dan ging ik daarop weer door tot die dag weer kwam. Mijn ma vond het iets minder maar ja ik wilde gewoon niet. Oh ja en ik was niet sjago.

Groetjes,

Michèle

Dylano slaapt 's morgens ook langer als 's middags over het algemeen maar de laatste dagen is hij aan het sodemieteren. pffff. vandaag in de ochtend net een uur en vanmiddag een half uur. En als hij dan gewoon gezellig bleef maar neeee jengelen ed niets is dan goed als op schoot zitten bij iemand

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Linette, zie net dat Minke een broertje of zusje krijgt! Wat leuk! Gefeliciteerd meis!

Groetjes Rainbow, trotse mama