Middagslaapje

Hallo moeders,

Hoe zit het bij jullie met de middagslaapjes? Mijn zoontje Max is 2 jaar en 5 maanden en wil bijna niet meer slapen tussen de middag. Als ik hem naar bed breng rond een uur of 1, gaat hij demonstratief staan en gooit hij zijn tuttel uit het bed. Nadat ik hem heb neergelegd en de deur dicht doe, hoor ik hem eerst huilen en daarna krijg ik het hele repertoire kinderliedjes te horen die hij maar kent.
Dit gaat meestal een uur door en als hij dan nog niet slaapt haal ik hem maar uit bed want dan heeft hij dus blijkbaar geen slaap.
'S avonds is hij dan weer moe en tijdens het eten helemaal niet meer te genieten.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hierin.

Groetjes,

ssill

hallo

ik denk dat je of toch moet vol houden hem te laten slapen en consequent zijn, of hem gewoon op houden ,benita heeft al vrij jong niet meer geslapen overdag ,denk ook dat het voor ieder kind verschillend is ,benita ging een uurtje op de bank liggen als ze echt niet meer kon,(ook niet het meest ideale)maar ja goed ze at wel goed en ze hoefde haar slaapje maar gehad te hebben ,nu bij een tweede zou ik ook volhouden om het bed te proberen
groetjes

anouk nelissen

onze jongens zijn nu 2jaar en 4 maand en bij ons slapen ze nog wel steeds tussen de middag en dan meestal wel 2 uur lang.
als ze naar de peuterspeelzaal zijn geweest slapen ze vaak ook nog wel eens 2 en half uur tot max 3 uur. dit is wel lang, maar ik ga ze ook niet wakker maken, ze hebben dat schijnbaar nodig dan. heel af en toe blijft 1 van hen wakker en gaat niet slapen, ik laat ze dan liggen tenzij er gegild en gehuild gaat worden, dan haal ik hem eruit, om ten eerste zijn broertje niet wakker te laten worden en ten tweede omdat het dan toch geen zin heeft hem te laten liggen. slapen doet ie dan toch niet meer.
als ze in bed liggen rusten ze ook uit, altijd beter dan duf beneden wat aan te rommelen, als ze rustig zijn zou ikzeggen, gewoon laten liggen, tenzij ie aangeeft echt niet te willen zoals je beschreef. dan is hij gewoon niet moe en wellicht inderdaad binnenkort over zijn slaapje heen.
Groetjes danielle

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat nu weer heel goed. Het zijn ook fases denk ik. Ik heb wel besloten dat ik Max wel elke dag naar bed breng. En als hij die ene keer na een uur nog aan het zingen en roepen is, haal ik hem eruit. Dan heeft hij echt geen slaap.

Hoi,

Mijn dochtertje word in mei 3 jaar en heeft ook periodes gehad van niet willen slapen. Het zingen komt me erg bekend voor. Ze gaat soms ook uit haar bedje doet het licht aan en gaat spelen… Ik ga dan naar haar toe leg haar in bed, zeg dat ze er niet uit mag, stop haar weer in en zeg "lekker slapen, dag dag " licht uit en loop weer weg. Ga geen gesprekken aan, maar ben duidelijk. Ik hou dit gewoon vol en na een zo’n periode gaat het weer goed. Ik denk dat doorzetten in zo’n periode het beste werkt. Ik laat Pascale ook in haar bedje als ze gewoon rustig is… dus niet huild enz. Ze heeft het gewoon nog nodig anders wordt het eten idd niks meer en is ze bekaf.

Misschien helpt het als je hem een half uurtje later op bed doet.

Groetjes Cindy