Lieve meiden, ik heb een dringende vraag. Emilie is nu 2 jaar en 2 maanden. Ik merkte dat ze de afgelopen weken steeds slechter 's avonds en 's nachts ging slapen. dwz: als ik haar om 20 uur à 20:30 in bed legde dan kon ze wel tot 22:30 waker blijven. En 's nachts werd ze regelmatig wakker om te plassen of een enge droom etc. 's Middags wilde ze minder graag slapen, al slaapt ze wel op een gegeven moment in als ik haar in bed leg (na ongeveer een half uur, heel soms een uur) en dan slaapt ze 2 uur.
Ik ben dus eens gaan testen omdat ik vind dat ze 's avonds gewoon op tijd naar bed moet en 's nachts niet te vaak wakker moet worden want dat put ons allembei uit. Als ik haar 's middags na een uur à 1 1/2 uur wakker maak valt ze 's avonds meestal gelijk in slaap en slaapt ze 9 van de 10 keer door 's nachts tot half 8 à 8 uur 's morgens.
Nu is ze wel een beetje ziek geworden (kuchen, witjes in het gezicht, lichte koorts) sinds gisteren. En ik vraag me af of dit kan komen omdat ik haar in haar middagslaapje stoor 'moe en daardoor verzwakte weerstand etc). Met andere woorden, is het wel verstandig om zo te ‘spelen’ met haar slaap zodat ze 's avonds en 's nachts beter slaapt. Wat vinden jullie?