Middagslaapje van half uur

Velen onder jullie weten wel dat Aaron altijd een slechte slaper is geweest.
Sinds hij een jaar is gaat hij nog 1x naar bed.
De laatste tijd (zo’n 2 weken) word hij na een half uur alweer wakker en wil dan echt niet verder slapen en wil eruit!
Ik hoef het echt NIET te proberen om hem rustig in bed te laten liggen want dan word hij van het krijsen wat hij dan doet nog moeier dan voordat hij naar bed ging.
Toch heeft hij echt een langer slaapje nodig want nog geen uur nadat hij uit bed komt zit hij alweer te gapen en blijft dit doen tot hij savonds in bed ligt.
Ik weet dat je kinderen niks kunt dwingen en hij heeft nooit veel geslapen maar toch is het heel vervelend,

Ik heb er dus niks aan om te horen :“laten liggen zodat hij rust krijgt” want dat werkt hier echt niet!

HELLUP

Gr, Danielle

Helaas meid ik heb ook de gouden tip niet. Morgan slaapt ongeveer nog 1.5 uur dus het is ook al minder dan dat het was. Maar laten liggen klinkt inderdaad niet rustig. Kun je niet iets rustigs met hem doen 's middags, boekjes lezen of zo?? Op die manier hoeft ie niet te slapen maar is ie ook niet helemaal dood op misschien? Ik sliep zelf met 1.5 jaar helemaal niet meer, ja 1 keer in de 2 weken een middag en dat was het.

Groetjes,

Michèle

Hij is gek op boekjes lezen en dat doen we echt veel door de dag heen.
Maar echt…hij heeft dat slaapje echt nog hard nodig dat merk je gewoon aan hem…smorgens vanaf een uur of 11 zit hij al door zijn ogen te wrijven maar als je hem dan in bed wil leggen zodat hij kan rusten dan wil hij dat nog niet.
Om 12 uur gaat hij erin en om half 1/ kwart voor 1 is hij terug wakker…ligt eraan hoe laat hij wegvalt.
Ik geloof ook niet dat hij met zijn 2 nog zal slapen maar nu hefet hij het echt nog nodig.
We waren vanavond zelfs al om 6 uur boven!
Is toch niet normaal?!?!?!
Helemaal totaal op was hij!

Gr, danielle

Kan misschien ook even een fase zijn, mijn moeders oppaskindje heeft dit ook gehad. En nu is ie 2 en slaapt ie zo weer 2 uur op de dag.

Groetjes,

Michèle

Helaas geen tips, maar kan me voorstellen dat je er van baalt. Dylano slaapt meestal een uurtje tussen de middag (ook enige slaapje) mar blijft dan meestal nog wel een half uur a een uur rustig in bed. Nou ja rustig spelen dus hahahaha. En indd dat is te weinig mar je doet er niets aan. Hier om half 7 ook echt total loss

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hier ook een ventje wat het vertikt om smiddags te slapen,hij is gewoon niet moe te krijgen om te gaan slapen,best lastig.
Ook als ik hem om half 8 savonds naar bed breng na een heerlijk warm badje wil hij niet slapen,vind het dus ook echt rot,want ook ik wil een rustig avondje hebben.

Maar ja ik kan hem dus niet dwingen,hoewel ik soms er echt moe van word.

Hoe ik hem het beste kan laten slapen?dat is als ik er een half uurtje naast gaat liggen,eerder doet hij het gewoon niet.
Hij vertikt het om alleen te gaan slapen.

Hij is nu 30 maanden dus net 2,5 jaar.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

@ Michele…Ik ga ervoor duimen!
van mij mag "ie

@ Michelle: ja dat is ook niet veel maar daar doet Aaron het wel goed op want een uur heeft hij ook geregeld gehad en dan hield hij het vlot uit tot 7 uur.
Maar ja…dylano blijft wel 2 uur in bed en dat is iets wat hier dus niet gebeurd!

Gr, danielle

Hoi hoi,

misschien een stomme vraag, maar weet je zeker dat ie slaapt in dat half uur (3 kwartier) ? Ik haalde mijn oudste er dan ook altijd uit, maar toen ik een keer tussendoor ging kijken, bleek dat ze in die tijd helemaal niet sliep, maar dat ze rustig speelde in bed! En ja, ik weet dat je het niet wilt horen hihi, maar ik liet haar dan wel krijsend liggen… moet je wel tegen kunnen… en na 2 weken ong sliep ze wel weer…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Tja ik vind het moeilijk. Als je niks hebt aan de tip van het rustig laten liggen vraag ik me een beetje af wat je dan aan tips hoopt/ verwacht.
Ik sluit me aan bij Michele, om mss een rustige activiteit te doen zodat hij nog wat rust pakt, en misschien zelfs, maar dat moet je willen, lekker samen op de bank een dvd-tje kijken?
Hier doen we dat ook aan het eind van de middag, lekker samen kroelen op de bank met een Sesamstraat dvd.
En wat je zelf al zegt, slaap kun je niet dwingen, helaas. Hoe laat is Aaron wakker in de morgen ? ( top-naam trouwens!)

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@yavahn:…tja…das ook nog eens wat ik soms denk …zou hij wel slapen!!!
maar ik weet i.i.g. zeker dat hij doodstil is want ik hoor hem echt niet en opeens…hoor je hem draaien en dan daarachteraan meteen beginnen te huilen…dus dan word hij toch ineens weer wakker denk ik.
Ik heb wel een scherm waarop ik kan kijken maar die staat boven bij mijn bed en ik ga altijd naar beneden toe…maar ik denk wel dat hij zijn ogen dicht heeft in de middag.

@mama van Jack: Aaron kijkt wel tv maar nooit lang daar heeft hij geen geduld voor.
Rustig op de bank is er hier niet bij…ja 3-4-5 minuten dan houd het op.
Aaron is een kind wat heel druk is en altjd iets moet doen.
En omdat hij zo actief is wordt hij ook snel moe en heeft echt een dutje nodig.
Boekje lezen…vind hij leuk voor even en altijd dezelfde…tv kijken vind hij leuk zeker teletubbies…maar alles voor even.
Hij heeft echt geen rust in zijn kleine billetjes

Aaron is trouwens tussen 6 en kwart over 7 wakker

Gr, danielle

Gewijzigd door - aaron op 22 Feb 2010 20:53:39

@mama van Jack: ja…top-naam he!

Gr, danielle

Ja echt een leuke naam. Je hoort het niet vaak en klinkt stoer en mannelijk hihi.
Maar goed.
Wat betreft die kleine druktemaker. Jack was rond zijn 1,5 ook erg druk moet ik zeggen. Nou ja, heel actief en ondernemend. Dat is hij op zich nog wel maar zijn concentratievermogen was toen veel en veel minder. Hij kon zijn aandacht slechts kort bij iets houden.
Nu gaat dat veel beter, en hij is ook geinteresseerd in andere, rustiger activiteiten. Dus; er gloort nog hoop HAHA.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@mama van Jack: dank je wel
Ja dat hoor je vaker hoe ouder ze worden hoe langer ze geconcentreerd kunnen zijn.
Hoop dat dat hier ook zal gebeuren, ben altijd blij als het richting avond gaatomdat ik gewoon moe ben van een hele dag dit doen/dat doen/zus doen en dan weer dat…om hem maar bezig te houden

Gr, danielle

Gewijzigd door - aaron op 22 Feb 2010 21:28:26

hier nog zo’n slechte slaper, overdag dan. 's nachts slaapt hij goed. Laten liggen heeft bij hem echt geen zin overdag. Doe ik dus ook niet. Is hier meestal wel een fase, al heeft hij nooit veel geslapen overdag. Als hij echt vervelend word omdat hij het slaapje toch wel nodig heeft dan ga ik vaak een eindje met hem wandelen dat vind hij dan wel fijn en daar word hij dan weer rustig van. En om 18.00 uur naar bed komt hier ook geregeld voor.
Ik vind het ook lastig maar je kunt ze niet dwingen(helaas soms want het is best lekker als ze 's middags even slapen)
Vandaag was Rens bij de gastouder en daar heeft hij vanmiddag 4 uur geslapen. Terwijl we hetzelfde schema en bedritueel hanteren, doet hij thuis dus nooit.

Groetjes Ramona

Helaas denk ik dat er weinig aan te doen is. Slapen en eten zijn zaken die je niet kan afdwingen. Hoe graag we als moeder graag die paar uurtjes rust hebben s middags, ik weet er alles van . Hier slapen Minke en Neeltje vaak om beurten dus ben ik de hele dag in touw, pfff… Ik ga wel vaak met Minke s morgens iets actiefs doen , zoals een groot stuk wandelen zodat ze echt een beetje haar energie kwijt kan. Ik merk dat ze dan zo’n twee uur slaapt en anders ook maar 1,5. Gelukkig kan ik haar dan wel even laten liggen als ik dan net even zit, dan gaat ze spelen en "zingen"heel schattig .
groetjes!

Lilypie First Birthday tickers