Middagslaapje overslaan

Mijn dochter van 21 maanden slaat sinds een week haar middagslaapjes over.
Ze is wel moe dus ik breng haar ook gewoon naar boven maar zodra ik weer beneden ben begint ze te kletsen!
Dit duurt totdat ik het zat ben en haar weer uit bed haal. Het heeft namelijk geen zin om te wachten tot de tijd dat ze normaal wakker zou worden. Denk ik.
Dan is ze verder ook gewoon vrolijk maar tegen het avondeten valt er geen land met haar te bezeilen.
Ze is dan echt verschrikkelijk aan het emmeren met eigenlijk alles.
Niks is goed, ze eet amper en luisteren? Wat is dat?
Ze gaat om zeven uur naar bed en komt er meestal rond acht uur de volgende ochtend weer uit.

Doe ik iets verkeerd of is dit gewoon een vervelende fase? Ik vind haar echt nog veel te jong om geen middagslaapje meer te doen.

Liefs en groetjes, Patricia

To a child’s ear ‘Mother’ is Magic in any Language.

En als je ze nu wat later op bed legt 's middags? Niet rond 1 bijvoorbeeld, maar rond 3?

Ze zit in de overgangsfase van wel/niet meer slapen, terwijl ze het soms nog wel nodig heeft. Ik zou haar gewoon naar bed brengen misschien valt ze een keer in slaap en anders heeft ze toch een rust moment en weinig tot geen andere prikkels.
Marijn sliep met anderhalf al bijna niet meer tussen de middag, terwijl Dion nu bijna 3 het af en toe nog nodig heeft.
Ieder kind is anders en de een heeft meer slaap nodig dan de ander.

Marijn 8 april 2008
Dion 15 oktober2009

H. sliep vanaf haar eerste verjaardag al bijna niet meer overdag. Toevallig van de week weer een ker, welgeteld een halfuur! Hahaha.

Ik denk dat ze in de overgang zit, dat is best lastig. Ik zou eens proberen om haar wat later op bed te leggen in de middag.
hoe laat gaat ze s avonds naar bed en komt ze ers ochtends uit?

Ze gaat om zeven uur in bad, tandjes poetsen, verhaaltje lezen en dan slapen. En meestal tot acht uur de volgende ochtend.
Gisteren heb ik haar laten liggen en heeft ze uiteindelijk na veel geëmmer een klein uurtje geslapen. (het lijkt ook wel of ze een power nap doet)
Maar goed, het is even uitvogelen dan!
Ik zal haar vanmiddag later naar bed doen, hopelijk helpt dat!
Bedankt in ieder geval,

Groetjes

Het kan straks ook zo zijn dat als ze tussen de middag of later op de dag nog gaa slapen dat ze 's morgens vroeger wakker is. Daarom slaapt Dion bijna nooit meer tussen de middag. Hij werd iedere keer om 6 uur wakker pff nou dan heb iknog geen dienst. Nu slaapt hij gemiddeld tot 7 uur

Marijn 8 april 2008
Dion 15 oktober2009

Mijn dochter, nu 27 maanden, sliep rond die leeftijd ook heel slecht, tenminste wat betreft het middagdutje. Nu sinds een maand of twee gaat het weer heel goed. Toen kletste ze, zong en deed van alles in bed. Nu is ze direct stil en als ik na een half uurtje bij haar kijk lig ze heerlijk te slapen. Ik vroeg met toen ook af of ik ze misschien niet meer hoefde te dutten. Maar aan de andere kant vind ik een kind van niet eens twee nog te klein om de hele dag niet te slapen. Nu ben ik blij dat ik niet gestopt was haar met haar op bed te leggen. Ze slaapt ca 2 uur tussen de middag. Toen dacht ik; als ze niet slaapt dan is ze tenminste minder actief en daardoor rust ze ook een beetje uit. Na een ruim uur viel ze toch bijna altijd in slaap. Volgens mij groeit ze nu best hard (in lengte) en dat kost haar zoveel energie dat ze dat slaapje wel nodig heeft. Ik zou wel even afwachten, vooral omdat je zegt dat jouw dochter 's avonds zo moe is. Zo te zien kan ze nog niet zonder middagdutje.

Haha mijn dienst gaat ook pas in vanaf 7 uur, manlief gaat om 6 uur zijn bed uit en soms wordt ze wakker van de douche. De ene keer slaapt ze door, de andere keer neem ik haar bij me inbed en kijkt ze Bumba op mijn telefoon, ik probeer het dan een uurtje te rekken.
We zullen het zien. Want ze ligt nu namelijk in coma op bed. (heb haar lopend meegenomen naar de winkels…) de aanhouder wint!

Onze zoon is wel wat ouder, maar denkt op dit moment ook dat hij geen middagslaap meer nodig heeft. Gevolg: afgelopen ozndag is hij op de grond in slaap gevallen in zijn slaapkamer. Het probleem is dat hij er 's ochtends (nog) niet langer door slaapt, dus om 6 uur/ half 7 is hij klaarwakker. En dat is te weinig om goed uitgerust te zijn overdag. Maar goed, ik houd het op een fase en hij zal (hopelijk) vanzelf langer gaan slapen 's ochtends.

Inmiddels slaapt Eva weer gewoon haar middagdutjes, gelukkig! Het was een fase denk ik.