Middagslaapje of niet?

wat zouden jullie doen …

smiddags 2 uurtjes slapen, met als gevolg dat je kind sávonds pas om 21.00 uur of later in slaap valt (ligt er om 20.00 in) en dan nachtjes van 10 uur maakt (bij elkaar 12 uur)

Of …

overdag niet laten slapen en sávonds om 19.00 naar bed en dan klokje rond slapen (dus ook 12 uutjes) maar dan wel een doodmoe kind omdat hij het de hele dag eigenlijk niet volhoud.

Dion is 2 weken geleden 3 jaar geworden.

Lilypie Third Birthday tickers

hoi

is het niet een idee om hem wat korter te laten slapen. Emma had hier op die leeftijd t zelfde probleem. eerst maakte ik haar na 1,5u wakker en 2 maanden later ongeveer heb ik daar weer een half uurtje afgehaald, en met bijna 3,5jaar ben ik echt van t slaapje af gegaan, nu kan ze het op de dag prima redden zonder slaapje, rond haar derde verjaardag echt nog niet.

groetjes en succes!

's middags een uur laten slapen, en dan wakker maken.
Dan heeft ie toch wat slaap in de middag, maar houdt ie het wel
vol tot bedtijd.

M.

Eens met Marsel…

Hier ook een tijdje zo gehad, even doorbikkelen tot ze helemaal zonder kunnen! Ik bekijk het inmiddels per dag

Groetjes Manderijn.

Ik weet niet hoe Dion is als hij wakker gemaakt wordt… Hier een onwijs chagarijnig kind de rest van de dag als die niet uit zichzelf wakker wordt… Maar als Dion hier geen moeite mee heeft zou ik hem ook 1 uur laten slapen en dan wakker maken.

Anders zou ik hem gewoon laten liggen, dan s’avonds maar wat later in slaap vallen (of dit moet een probleem zijn voor jullie?)
Groetjes Nancy

Ik zeg niet meer laten slapen en gewoon even een rustmoment inlassen met een dvdtje of kindertv oid. En kan best zijn als je hem niet meer laat slapen hij 's morgens wat langer slaapt en dus ook beter de dag door komt.

Hier slaapt hij vanaf zijn 2 al niet meer 's middags.

Liefs Michelle

3 dagen in de week moet Dion vroeg wakker gemaakt worden 6.30 uur omdat ik dan moet werken en dan heeft ie zeker wel een slaapje nodig, op het KDV stort hij in om 12.30 en is hij zo vertrokken hoor ik altijd.
Als we vrij zijn is hij tussen 7.00 en 7.30 wakker dus ook best nog wel vroeg en de ochtend is rustiger dan op het KDV en ik zal dan om 12.30 kijken hoe zijn bui is … is hij jengelig dan gaat ie om 13.00 naar bed en dan voor 1 uurtje en anders mag hij opblijven, een rustmoment maakt hij geen gebruik van hahahahaha het is een doenig mannetje die niet stil kan zitten.
aan de ene kant vind ik het voor mezelf ook wel lekker dat hij tussen de middag nog slaapt maar van de week was het ook heerlijk dat in een lange avond had voor mijzelf omdat meneertje om 19.00 al in coma lag.
Ik denk dat we nu van dag tot dag kijken en over 2,5 week gaan we op vakantie dus dan wil ik hem ook gewoon s’middags op bed doen zodat hij sávonds ook mee kan uit eten enzo. na de vakantie kijk ik wel verder.
Het is altijd lastig als hun ritme gaat veraderen.

Wij kijken het ook per dag aan, hoor.
Nu is het weer een periode dat hij eigenlijk elke dag slaapt en dan inderdaad soms wel 2 uur. Ik maak hem wel uiterlijk 3 uur/ half 4 wakker, anders hebben we inderdaad 's avonds gedonder.
Zo kijk ik het gewoon per dag aan of ik het nodig vind.
Wel zeg ik dat dan al halverwege de ochtend tegen hem, zodat hij zich kan voorbereiden op wel/niet slapen. Hij pikt het niet als hij ineens naar bed moet.

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Vandaag was hij om 8.30 wakker (voor zijn doen laat) maar dat kwam ook omdat hij gisteravond laat ging slapen omdat hij smiddags natuurlijk weer te lang in bed lag.
Maar het is weekend dus ik dacht wat maakt het uit.
In theorie dacht ik dat is mooi dat hij zo laat wakker was vanmorgen want dan hoeft hij niet te slapen tussen de middag en gingen we naar Zandvoort, om 14.00 was het zeuren en niet doorlopen en op de grond gaan liggen en zijn we naar huis gegaan en in de auto viel hij in slaap, thuis overgelegt in bed en een uurtje laten slapen.
Hij trekt het toch niet hoor om niet te slapen dus ga ik hem nu tussen de middag 1 uur tot 1,5 laten slapen, hij is gelukkig niet chagerijnig als hij wakker gemaakt wordt hij moet alleen even bijkomen.