Middagslaapje exit?

Nee he, ik dacht dat het een fase was, maar het is nu al 3 weken gedonder met het middagslaapje bij Nora…

Vaak valt ze gewoon niet in slaap en gaat ze spelen in haar kamer. Ik kom dan de kamer in, leg haar terug, doe het babyfoomuziekje aan en zeg dat ze echt moet slapen, maar het werkt niet. Dagen tussendoor slaapt ze ineens wel en dan ook gerust anderhalf uur. Als ze niet slaapt, is ze aan het einde van de dag wel echt op, kan ze weinig meer hebben enzo. Op de creche slaapt ze meestal wel goed, soms wel maar een half uurtje, meestal toch anderhalf. Als mn schoonmoeder er is, slaapt ze ook goed. Eigenlijk moet ik haar 's ochtends buiten uitputten en dan gaat het wel goed. Maar net als vandaag, er ligt een laag sneeuw, ik kreeg visite en om 1 uur geeft ze zelf aan dat ze moe is, naar bed wil en toch gaat ze lekker spelen. Ik had al 2 nachten heel slecht geslapen, dus ik heb haar laten spelen, met de deur dicht en zelf een half uurtje geslapen.

Wat denken jullie… zal dit het begin zijn van geen middagslaapje, een fase of pak ik het verkeerd aan? Lijkt me nog wel lekker om zo met verlof de dagen dat ik met Noor ben smiddags nog een dutje te kunnen doen. Ik hoop dus op een fase…

Verder heeft ze geen moeite met slapen, ze is dol op haar bedje en maakt ze geen problemen.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Aaron gaat ook niet meer naar bed smiddags maar als hij echt wel moe is gaat ie voortaan op de bank liggen, geef ik hem zijn knuffel en tuut en stop hem met een fleecedeken lekker strak in want dat vind ie fijn.
Zo slaapt hij dan 45 minuten tot een uur en hij mag niet langerwant dan doet ie het snachts niet goed.

Misschien een probeersel voor jullie!

Gr, Danielle

Ik zie niet in dat jij iets verkeerd zou doen hoor. Het middagslaapje zal er toch ooit afgaan (ik hoop dat het hier nog even duurt…) en misschien is Nora daaraan begonnen. Het lijkt er wel op. Nou, op zich prima toch, dat ze rustig even speelt in bed en dat jij toch nog even kan bijtanken op die manier? Zolang ze dat nog wil, zou ik haar sowieso naar bed blijven brengen 's middags. Sterkte met je grote meisje!

Groetjes,
M

Ik hoop voor jou dat het een fase is. Maar zoals hier boven al gezegd werd, als ze rustig speelt in haar kamertje, kan je ook nog snel een dutje meepikken natuurlijk.

Op dat vlak heb ik geluk. Yentha wordt binnen enkele weken 4 jaar en ze slaapt nog steeds met haar kleine zusje mee, soms drie uur in de namiddag…

Hier is het ook al een maand aan de gang zo ongeveer. Hij slaapt 1 a 2 midagen wel en de andere dagen ligt hij te sodemieteren in zijn bed Maar hij huilt niet dus laat hem lekker liggen. Want ik wil hem er nog niet afhalen omdat hij in januari 3 ochtenden naar de psz gaat en het dan wel nodig zal hebben. Maar als ik het er nu afhaal trapt hij er in jan niet meer in

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wij hebben dit een paar weken terug ook gehad met Rens. Soms sliep hij drie dagen niet, en dan weer een dag wel. Momenteel slaapt hij weer elke dag. Was ook bang dat hij er nu al vanaf zou zijn. Vanwege de lage bloeddruk door mijn zwangerschap kan ik zelf ook wel een dutje gebruiken dus ben hier erg blij mee
Als Rens in z’n bed lekker aan het spelen was dan liet ik hem gewoon, is toch even een rust momentje. Maar als hij echt niet wilde haalde ik hem er na een half uur uit. Dan gaat hij sowieso niet meer slapen.
Wat ik dan wel deed als ik hetzelf zat was is dat ik gezellig samen met hem even een dvdtje ging kijken met een dekentje op de bank. vind hij ook prima en zo is er toch even rust in de tent.

groetjes Ramona

Lisa is nog niet zo ver, maar Nikki sliep volgens mij ook niet meer met 2 jaar destijds. Tenminste niet in haar bedje… Ik zette dan ook een dvd-tje op en zij pakte haar knuffeltje er bij en dan viel ze meestal wel in slaap. Ik maakte haar altijd na uiterlijk een uur wakker…

Was even offline dit weekend, Sinterklaas he!

Maar bedankt voor de reacties. Zal het inderdaad maar per dag gaan aankijken, lijkt me het beste. Ze zal langzamerhand toch van het slaapje afgaan. Misschien dat ze over een week of wat wel weer toe is aan een slaapje. Vandaag heeft ze wel weer anderhalf uur geslapen, maar het was ook een druk weekend met de Sint en alle indrukken.

Anders kan ik inderdaad proberen of de bank met een dekentje een plan is. Maar jullie zouden haar voorlopig dus nog wel naar bed brengen, ook al gaat ze haar bed uit om te spelen en boekjes te lezen?

Liefs!

ik zou ze wel nog gewoon naar bed brengen, het geeft hoe dan ook rust voor allebei.
Lindsey slaapt al een behoorlijke tijd niet meer in bed 's middags maar wel lekker samen op de bank en dan slaapt ze ongeveer een uur tot anderhalf uur. ze krijgt dan trouwens nog wel d’r slaapzak aan zodat ze weet dat het wel tijd is om te slapen/rusten.
op de kdv slaapt ze ook meestal anderhalf uur tot twee uur, maar daar worden ze natuurlijk ook meer uitgeput.

liefs,
Rinske

Gewijzigd door - Rinske op 06 Dec 2010 12:19:58

Tim heeft ook een fase gehad dat hij tussen de middag de ene keer wel sliep en de andere keer niet. Ik liet hem wel liggen, want hij huilde niet ofzo. Was wel even wennen, want Tim sliep altijd s’middags nog erg lang. En na 3 uur slaap moest ik hem dan alsnog wakker maken. Maar hij had zijn slaap wel nodig, want als hij niet sliep dan wilde hij aan het einde van de middag slapen. Erg lastig dus, maar wat we nu doen is hem 1 uur later naar bed brengen. Hij gaat nu om 14.00 uur naar bed ipv 13.00 uur en dan maken we hem rond kwart over 3 wakker. Als hij langer ligt, dan ligt hij s’avonds lang wakker. Dit gaat hier prima, hij slaapt weer iedere middag. Dus misschien is dat nog een idee.

Groetjes,
Sandra

Kan ik inderdaad ook nog proberen, Sandra, gewoon een uurtje later. Maar ja, als ze om half 1 zelf zegt moe te zijn, denk je dat je wel goed zit! Half 2 heb ik wel al geprobeerd, dat werkte ook niet. Maar twee uur kan ook nog! ga ik vrijdag eens testen!

Liefs!

Je kan het idd in ieder geval proberen. Hier werkte half 2 ook niet, maar 2 uur gaat dus prima. Ik hoop voor jullie dat ze dan wel lekker gaat slapen. Heel soms zegt Tim ook wel eens dat hij eerder moe is. Daar trapte ik ook nog wel eens in, maar echt niet dat hij ging slapen. Dus nu is het gewoon 2 uur, tenzij ik echt goed aan hem zie dat hij eerder moe is. Maar dat gebeurd niet vaak.

Succes!

Groetjes,
Sandra