Nee he, ik dacht dat het een fase was, maar het is nu al 3 weken gedonder met het middagslaapje bij Nora…
Vaak valt ze gewoon niet in slaap en gaat ze spelen in haar kamer. Ik kom dan de kamer in, leg haar terug, doe het babyfoomuziekje aan en zeg dat ze echt moet slapen, maar het werkt niet. Dagen tussendoor slaapt ze ineens wel en dan ook gerust anderhalf uur. Als ze niet slaapt, is ze aan het einde van de dag wel echt op, kan ze weinig meer hebben enzo. Op de creche slaapt ze meestal wel goed, soms wel maar een half uurtje, meestal toch anderhalf. Als mn schoonmoeder er is, slaapt ze ook goed. Eigenlijk moet ik haar 's ochtends buiten uitputten en dan gaat het wel goed. Maar net als vandaag, er ligt een laag sneeuw, ik kreeg visite en om 1 uur geeft ze zelf aan dat ze moe is, naar bed wil en toch gaat ze lekker spelen. Ik had al 2 nachten heel slecht geslapen, dus ik heb haar laten spelen, met de deur dicht en zelf een half uurtje geslapen.
Wat denken jullie… zal dit het begin zijn van geen middagslaapje, een fase of pak ik het verkeerd aan? Lijkt me nog wel lekker om zo met verlof de dagen dat ik met Noor ben smiddags nog een dutje te kunnen doen. Ik hoop dus op een fase…
Verder heeft ze geen moeite met slapen, ze is dol op haar bedje en maakt ze geen problemen.
Liefs!