Middagslaapje er af?

Hoi,

Even een vraagje. Joost wil 's middags niet meer naar bed, het geeft een hele strijd om hem er in te krijgen (hij is net 2 jaar). Na een paar minuten krijsen gaat hij dan wel slapen en slaapt dan ook wel een paar uur.

Als ik hem op laat is hij rond 17 uur bekaf en is onder het eten zeurderig etc…

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Groetjes, Thirza

Hoe laat gaat hij s’avonds naar bed en staat ie weer op??

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

Als ik het zo lees zou ik gewoon zo daargaan als je het nu doet.
want je zegt zelf al dat hij na een paar minuten huilen in slaap valt.
en dat lijkt me toch het teken dat hij het nog nodig heeft.

Mocht hij al lang blijven huilen kun je hem er altijd nog afhalen.

Suc-6 ermee.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Joost gaat rond 19.30 uur naar bed en we staan om 6.30 uur weer op. Als hij zijn pappa ’ s ochtends hoort wil hij er ook uit (helaas )

Ik denk zelf ook dat hij het middagslaapje nog wel nodig heeft, maar het is niet leuk om een spartelend en krijsend kind mee naar boven te moeten nemen, hem met veel moeite te verschonen en hem dan in bed te stoppen. Als ik zijn schoenen uit doe probeert hij ze meteen weer aan te doen (zou schattig zijn als hij er niet zo boos bij was).

Vanaf welke leeftijd stopten jouw kinderen met het middagslaapje Maris?

Groetjes, Thirza

quote:
hem met veel moeite te verschonen en hem dan in bed te stoppen.

Misschien is het een idee om hem 'zo’n 30 min tot 1 uur van te voren te verschonen??

Ik zou het idd net als MJ zegt gewoon op dezelfde tijdstippen houden!!
Als hij toch al na een paar minuten in slaap valt!! Gaat wel over denk ik!!

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

Hoi Thirza,

Hier precies hetzelfde probleem!! Marten is ook 2! Maar ook hij valt na een tijd (wel wat langer dan 5 minuten) in slaap om dan zo’n uur tot 1,5 uur te slapen… Soms dan laat ik hem niet slapen maar dan is hij inderdaad rond 17 uur ook zoooo moe… Dus dan toch maar een middagdutje… En om eerlijk te zijn vind ik het toch ook wel erg lekker als hij een middagdutje doet, want dan kan ik ook effe rusten. Dus dan maar effe huilen en moeilijk doen…

Memmie van Marten en Richtje…

Hoi,

Ik denk dat ik inderdaad maar even vol moet houden. Hem al wat eerder verschonen is wel een goed idee, ga ik zeker proberen (dom hè dat je zo’n vaste routine hebt dat ik dat zelf nog niet bedacht had )

En inderdaad: tussen de middag nog een paar uurtjes rust vind ik ook wel zalig. Wat leuk trouwens Fran dat je vanuit Canada “meekletst”.

Groetjes, Thirza

quote:
Hem al wat eerder verschonen is wel een goed idee, ga ik zeker proberen (dom hè dat je zo'n vaste routine hebt dat ik dat zelf nog niet bedacht had )

Helemaal niet dom hoor! Heb ik ook zo vaak! dat ben je zo met je dagritme bezig dat je het even niet meer ziet
Gaat het nu allemaal wat beter met het op bed brengen?

ik ben het helemaal met de dames eens.

zolang hij de nachten ook goed slaapt naast zijn middag dutje moet je er nog van genieten dat hij in de middag slaapt.
Mijn zoons van 2,5 jaar sliep op 2 jarige leeftijd al de midagen niet meer omdat hij anders de nachten niet wilden slapen. Moet eerlijk zeggen dat ik dat soms wel erg mis hoor.

geniet er nog maar lekker van. Dat hij nu moeilijk doet kan heel makkelijk een fase zijn, even doorzetten en hij zal zig er bij neerleggen.

veel succes

veel liefs mignon

Hoi!

Mila is nu 1 jaar en 4,5 maand en ook zij dacht geen middagslaapje meer nodig te hebben. Zelfde verhaal: brullen brullen en soms wel een half uur lang om vervolgens 2 uur te slapen! Ik heb gewoon volgehouden (Ging dan wel even tussendoor kijken als ze zo erg lang aanhield) en nu gaat ze bijna zonder te huilen slapen. Het heeft wel een week of 2 geduurd voordat ze zover was, en ze huilt soms nog wel eens 5 minuutjes maar het hele hysterische is eraf. Ze slaapt soms 1 uur, soms 1,5 maar ze heeft dat uurtje echt nodig, anders valt ze inderdaad om 5 uur om van de slaap en het dan tot 7 uur volhouden…
Dus kop op!

Groetjes,
Nancy

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/060301/VnUg.jpg" alt=“Lilypie Baby Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b2.lilypie.com/xni4p1.png" alt=“Lilypie Baby Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” /></a>

Gewijzigd door - Nancy Jansen-Snelten op 24 Mar 2006 14:25:39

Gewijzigd door - Nancy Jansen-Snelten op 24 Mar 2006 17:02:27