Mijn dochter van 1,5 weigert sinds een tijdje haar middagdutje. Geen probleem, dacht ik, ze heeft het gewoon niet meer nodig. Maar aan het eind van de middag is ze toch wel erg moe en eerder op bed leggen savonds kan niet, want hoe eerder we haar op bed leggen, hoe eerder ze wkker is (ze slaapt nu van half 9/9 uur totdat mijn man smorgens weg moet voor zn werk (rond kwart voor 7) en in het weekend tot hooguit half 8/8 uur. Dat is heel erg weinig slaap voor haar leeftijd en ze laat ook merken dat ze meer nodig heeft (drammerig, knikkebollend op de bank zitten en soms zelfs op de bank in slaap vallen) Heeft iemand tips hoe ik haar weer kan laten slapen smiddags? Ik heb haar nu vaak wel een half uurtje wakker op dr eigen kamer, maar vaak is ze het daar niet bepaald mee eens en komt behoorlijk chagerijnig er weer van af na het half uur. Het half uurtje weglaten is al helemaal geen optie, dan is ze vanaf 4 uur smiddags een tijdbom op voetjes i.p.v. vanaf 6 uur.
Middagdutje
Nou als ze niet slaapt zou ik haar savonds echt niet zo laat in bed leggen want dan is ze zo oververmoied dat ze minder gaat slapen daardoor.
Wil ze misschien smiddags even in de buggy liggen? ga dan een blokje lopen en valt ze in slaap kan je terug naar huis en haar daar in de kamer wegzetten (heb ik een tijdje gedaan)
Ze is nog jong ja…maar er zijn meerdere kindjes die het vanaf die leeftijd niet meer willen maar het kan ook ene fase zijn hoor.
Gr, Danielle
Haf 9 / 9 r naar bed 's avonds?Vind ik wel heel laat voor een kindje van anderhalf.
Denk als je der vroeger legt ze 's middags ook weer wel slaapt.
Liefs Michelle
Ik zeg ook s’avonds eerder naar bed. Hier ook de ervaring hoe later naar bed, hoe vroeger smorgens wakker.
Daarnaast wat Miremady ook zegt, als je haar eerder op bed legt zal ze smiddags ws ook weer gaan slapen.
hoi,
Amy is inmiddels 15 maanden en ze heeft nooit heel veel geslapen. Ook ik dacht dat als ik haar later op bed zou leggen ze vast wel langer zou slapen, maar het is echt niet zo. HOe later naar bed, hoe eerder wakker en niet te genieten, want ze is dan niet uitgeslapen. Hier is het echt uiterlijk 19.45 uur plat en dat vind ik ook eigenlijk nog aan de late kant. Het liefst zou ik haar een half uurtje eerder op bed leggen, maar ze is savonds zo heerlijk gezellig.
Maar hoe later naar bed, hoe eerder wakker is hier ook echt het geval.
liefs Annelies
Hoi Jolanda,
Vervelend hoor!
Toen onze kinderen nog jong waren aten we altijd al om 11 uur en dan
gingen ze om half 12 op bed.
En sliepen zo 2 a 2 1/2 uur.
Hoe laat gaat jouw dochter s middags dan op bed?
En het kamertje niet donker maken.
Hier sliepen ze gewoon met de gordijnen open, en werkte prima.
Misschien is dit wat. (mits de zon niet fel schijnt, anders kun je de kant waar de zon is het gordijn een stukje dicht doen en de andere open laten)
Al slaapt je dochtertje maar een uurtje, dan kan ze er wel weer even tegen.
Zorg er ook voor dat ze geen drukke dingen doet vlak voor het slapen gaan.
Misschien na het eten nog even een boekje boven lezen en dan zeggen dat ze lekker moet gaan slapen.
Neem aan dat je s avonds ook nog voorleest voor het slapen gaan?
Gr Lisan
H. slaapt al van voor haar eerste verjaardag niet meer tussen de middag.
Voorheen was ze om 18u echt bekaf en lag ze om 18.30 in bed en werd ze meestal tegen 09.00 de volgende ochtend wakker.
Ik vind 20.30/21.00 ook erg laat hoor. Hier is ook de ervaring hoe vroeger naar bed, hoe later eruit.
A. is pas 6 maanden maar toen hij om 22u zijn laatste fles kreeg was hij om 05.00 paraat. Nu krijgt hij om 19.00 zijn laatste fles en is hij tussen 07.00 en 08.00 wakker.
Joël is ook anderhalf… en gaat tussen half 12 en 12uur naar bed…op de woensdag is het later 12.30uur en vrijdags 12.15uur want dan moet ik de oudste van school halen.
Hij slaapt altijd 2uurtjes… en gaat vervolgens om 18.30/18.45 weer naar bed…
Hier doet hij het super op…
Maar 20.30/21.00uur vind ik zelf ook te laat voor zo`n klein ding om naar bed te gaan…
Liefs, Melanie
@mama H: hier maakt het niks uit hoe laat ze naar bed gaan.
Vroeg of laat, ze zijn altijd tussen 6 en 7 uur wakker.
Dus wij doen ze altijd rond 7 uur naar bed, dan maken ze tenminste
een lange nacht en zijn ze s morgens goed uitgerust.
De jongste van bijna 5 slaapt vrijwel meteen, de oudste van 7 mag
nog even een hoofdstuk uit haar leesboek lezen en doet dan de gorijnen
toe en gaat daarna slapen.
Groetjes Lisan.